וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול ערוץ 2: 22 דברים שצריך לדעת רגע לפני המפץ הגדול

25.10.2017 / 0:00

22 זה לא רק מספר הערוץ אלא גם הרייטינג הממוצע השנתי בפריים טיים שקיבלו ב-2016 רשת וקשת. לפי ההערכות, הרייטינג הכי גבוה לאחר הפיצול יהיה מקביל למספרי האפיקים החדשים, 12 ו-13. זהו אחד מתוך 22 דברים שכדאי לכם לדעת לקראת המפץ הגדול בעוד שבוע. כתבה שנייה בסדרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לקראת פיצול ערוץ 2: הלוגו נקרע מבפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

1.

ב-1 בנובמבר 2017 יתרחש המפץ הגדול בטלוויזיה. קשת ורשת, יריבות מרות והזכייניות שהרכיבו את ערוץ 2, מדורת השבט הישראלי במשך כמעט חצי יובל, יעברו לשדר כל אחת באפיק משלה, לראשונה במשך שבוע שידורים שלם. קשת ב-12 ורשת ב-13. במקביל, ערוץ 10 יעבור לאפיק 14 בשלט, אבל נושא עדיין את השם "עשר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכבי קשת, רשת וערוץ עשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

2.

לאחר שיחצו את ערוץ 2 ל-2, המסך של ערוץ 22 יוחשך, וכך גם המסך של ערוץ 10. על מסך הטלוויזיה יופיעו שקופיות שמפנות לאפיקים החדשים של קשת, רשת ועשר. אנחנו מפנקים אתכם בהצעה לשורת סטטוס ב-1 בנובמבר: "אפילו לצפות בשקופית בערוץ 22 יותר מעניין מלצפות בערוץ... (השלימו כאן שם של ערוץ השנוא עליכם במיוחד)". אין בעד מה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המירוץ למיליון עונה 6. עדי אורני,
"המירוץ למיליון"/עדי אורני

3.

אם אפשר להגדיר זאת בצורה כללית, הרי שהנכסים הגדולים של שלושת הערוצים המסחריים הם אלה: לקשת יש הכי הרבה טאנלטים גדולים, לרשת יש הכי הרבה מותגי ריאליטי גדולים ולערוץ 10 יש חברת חדשות מוערכת והישגית.

אילנה דיין. ראובן קסטרו
אילנה דיין/ראובן קסטרו

4.

נתונים הקשורים בספרה 4: לא פחות מ-4 מנחים עובדים כעת בתכנית הבוקר המחודשת של רשת 13, "העולם הבוקר" – אברי גלעד, הילה קורח, מיה זיו ואלעד זוהר; לא פחות מ-4 ימי שידור בפריים טיים של קשת מוקדשים לתכניות ריאליטי - "מאסטר שף", "הכוכב הבא לאירוויזיון" ו"חתונה ממבט ראשון".

אסי עזר. ראובן קסטרו
אסי עזר/ראובן קסטרו

5.

התכנית "5 עם רפי רשף" בערוץ 10 תשודר ראש בראש מול "אקטואליות" של שרון כידון ברשת 13. ואם כבר בשרון כידון עסקינן, הרי שהפיצול הכי כואב בתעשייה הוא לא פיצול ערוץ 2 אלא הפיצול בין שרון כידון לשי גולדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צביקה הדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

6.

וביום השישי, חברת טדי הפקות למעשה תילחם בעצמה, כי שתי תכניות שהיא מפיקה ישודרו במקביל: "מחר שבת" של צביקה הדר ברשת 13 מול "סברי מרנן" בקשת 12. אם לטדי לא מפריע להילחם בעצמה, אנחנו מציעים לה לפעול לשידור "הכוכב הבא לאירוויזיון" מול צביקה הדר, לשעבר מגיש התכנית שערק למתחרה. ערוצים יקרים, ספקו לנו העיתונאים צמאי הדם סנסציות בבקשה. תודה. מעריכים.

באנר פיצול. יחצ,
הלוגואים של קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר שישדר באפיק 14/יחצ

7.

המעבר ל-7 ימי שידור, מעריכים בתעשייה, מוביל לכך שיש סבירות גבוהה שאחד משלושת הערוצים המסחריים יקרוס בסופו של דבר. ברחבי העולם יש משבר בענף הטלוויזיה והוא כנראה יגיע גם אלינו. מחירי הפרסום יירדו, רווחים יצטמצמו וההערכה היא שעוגת הפרסום לא מספיק גדולה לשלושה ערוצים. שלושת הערוצים המסחריים עומדים בפני הפסדים כספים גדולים, מסכימים בתעשייה. הערכה רווחת היא שעם הזמן שניים משלושת הערוצים המסחריים יתמזגו, וסביר שיהיה זה ערוץ 10 עם קשת או רשת – המפסידה בקרב בין שתיהן.

יונית לוי. חדשות 2,
יונית לוי/חדשות 2

8.

בשעה שמונה בערב תשודר במקביל, גם בקשת 12 וגם ברשת 13, מהדורת החדשות בהגשת יונית לוי ודני קושמרו. "חדשות 2" כנראה תשנה את שמה ל"החדשות". עוד תכניות שיושדרו במקביל: "6 עם עודד בן עמי", "המהדורה המוקדמת", "אולפן שישי", "פגוש את העתונות" ו"סדר עולמי". קשת תשדר לבדה את התכנית הכלכלית "תוכנית חסכון" בהגשת קרן מרציאנו בשעה 19:30, ומולה תשודר ברשת תכנית בהגשת לוסי אהריש ואודי סגל. רשת תשדר לבדה את "תוכנית הלילה" בהגשת דוריה למפל, ומולה תשדר קשת את "חי בלילה". כתבים מחברת החדשות לא ישתתפו כלל בתוכניות קשת ורשת ולא ייערכו קידומים בתוכניות החדשות לתוכני קשת ורשת. קשת ורשת יכולות להחזיק בחברת החדשות המשותפת ולשדר את תכניה במשך 3 שנים.

סרטון ביבי סיטר. פייסבוק, אתר רשמי
ראש הממשלה נתניהו מזפזפ בין קשת לרשת, ואוכל פופקורן. למה לא חמוצים?/אתר רשמי, פייסבוק

9.

ירידה של לא פחות מ-9 אחוזי רייטינג רשמה התכנית "דה וויס" בעונתה האחרונה מתחילת שלב ההופעות החיות (עם 27%) ועד לתכנית ששודרה ב-1 במרץ שבה הגיעה "דה וויס" לשפל של 17.8%. וזה עוד לפני המכה הקשה ברייטינג שצפויה עם פיצול ערוץ 2, ולפני המכה הנוספת שמהווה עזיבתו של המנטור אביב גפן מהתכנית הזו של רשת למתחרה קשת. על הדף, הריאליטי האפשרי הכי מעניין הוא התחרות האכזרית בין תכניות הריאליטי. איזה ריאליטי יודח ואיזה יגיע לגמר? אפשר לקרוא לפורמט "מירוץ ההישרדות הגדול הבא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוגו ערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

10.

השארת ערוץ 10 באפיק 10 תעניק לו יתרון שאינו הוגן, טענו קשת ורשת לאחר שהתקבלה החלטה לסגור את ערוץ 22 ולהעביר אותן לאפיקים אחרים. לכן נוצר המצב האבסורדי שערוץ עשר לא ישדר במספר האפיק שהוא נושא את שמו.

ירון לונדון. ניב אהרונסון
ירון לונדון/ניב אהרונסון

11.

ערוץ כאן 11, על פי הערכות, יהנה מקרבתו לערוץ קשת 12 ועשוי להרוויח רייטינג מזפזופ לערוצים סמוכים בשלט.

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת ברמת החייל בתל אביב/ראובן קסטרו

12.

קשת תשדר באפיק 12, שעבורו שילמה 25.22 מיליון ש"ח, בין היתר בגלל שהוא כולל את הספרה 2.

התכנית "לפני החדשות" בהגשת לוסי אהריש ואודי סגל. צילום מיכה לובטון,
לוסי אהריש ואודי סגל בתכנית "לפני החדשות"/צילום מיכה לובטון

13.

רשת תשדר באפיק 13, שעבורו שילמה 7.77 מיליון ש"ח.

מטבע של 10 אגורות. ShutterStock
לא חסכנו/ShutterStock

14.

ערוץ עשר ישדר באפיק 14, שעבורו שילם סכום סמלי של שקל ו-54 אגורות. הערוץ הפגין הומור, וגייס את הסכום בפרויקט שעלה באתר הדסטארט.

אילוסטרציה. ShutterStock
שולטתתת!/ShutterStock

15.

שינויי אפיקים ב-yes: ערוץ yes Comedy יישאר באפיק 15, ערוץ yes Drama יעבור מ-12 ל-16, ערוץ yes Action יעבור מ-13 ל-17, וערוץ yes Oh יעבור מ-14 ל-18; ואלו שינויי האפיקים ב-HOT: ערוץ HOT VOD MOVIES ינדוד מאפיק 12 לאפיק 15; ערוץ HOT GOLD יעבור מ-13 ל-16; ערוץ HOT ACTION מ-14 ל-17; ערוץ HOT FUN מ-15 ל-18; הערוץ HOT DRAMA מ-16 ל-19; וערוץ AMC יעבור מ-19 ל-29. מבולבלים? גם אנחנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזה ריאליטי יודח ואיזה ריאליטי יגיע לגמר הגדול?/מערכת וואלה!, צילום מסך

16.

אחרי 16 שנה בעולם התקשורת, יו"ר הרשות השניה אווה מדז'יבוז' סיימה את תפקידה דווקא חודש לפני המהלך הדרמטי שהשתתפה בהובלתו – פיצול ערוץ 2 והמעבר לאפיקים חדשים. בראיון פרידה לכלכליסט אמרה כי היא אינה מסכימה עם הדעה הרווחת שאחד הערוצים ייפול. "אני מאוד רוצה להאמין שכולם ישרדו כי יש מקום לכולם", אמרה, ונטשה את המקום שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי נתן לך רשיון? מתוך התכנית "מונית הכסף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

17.

רשיון נהיגה אפשר לקבל מגיל 17. רישיון להביא ילדים לעולם אינו נדרש (במקרים מסוימים, חבל שכך). אבל רישיונות שידור קבועים קשת תורשת היו חייבות לקבל ממועצת הרשות השניה. באופן תמוה, הרשיונות התעכבו ועדיין לא ניתנו לקשת ורשת, מכיוון שבמועצה חסרים יותר משליש החברים ולכן היא אינה רשאית להתכנס. הדבר מעמיד בסכנה את מהלך פיצול ערוץ 2.

ישראל אהרוני. ניר פקין
בלי שידורים חיים בפריים טיים. ישראל אהרוני, השופט החדש ב"מאסטר שף"/ניר פקין

18.

המספר 18 הוא בגימטריה ח"י. אבל שידור חי זה משהו שלא תזכו לראות בקשת 12 וברשת 13 בתחילת דרכם. כל תכניות הפריים טיים הגדולות שלהם יהיו מוקלטות, גם תכניות הריאליטי יעלו מוקלטות, לפחות בשלביהן הראשונים ("מאסטר שף", למשל, צילמה מראש גם את תכנית הגמר). העובדה שכל תכניות הפריים מוקלטות מאפשרת למנהלי הערוצים מרחב תימרון בשיבוץ הימים שלהן, זאת בניגוד למצב אפשרי במקרה שהיה שידור חי, שבו שופט ריאליטי מוזיקלי לא יסכים להזזת מועד שידור התכנית כי קבע הופעה באותו יום. לוחות השידורים בהחלט צפויים להשתנות לא מעט, עד העלייה לשידור וזמן קצר אחריה.

צוות התוכנית ערב טוב עם גיא פינס , ספטמבר 2017. צילום גיא כושי ויריב פיין,
התכנית "ערב טוב עם גיא פינס"/צילום גיא כושי ויריב פיין

19.

בשעה 19:00 מדי יום בקשת 12 תושדר התכנית "ערב טוב עם גיא פינס". איך שותפו בחברת ההפקות, הסוכן שלו שלו אביב גלעדי, שהינו גם מבעלי ערוץ 10, נתן לו לעזוב?, שאלנו את את פינס בריאיון מיוחד בוואלה! תרבות עם מעברו לקשת. "זה יותר מורכב. אביב כבר פחות מעורב בעשייה היומיומית. אתה מכיר מה אומרים פוליטיקאים על שאלה כזאת? 'את זה תשאל אותו'", השיב פינס.

20.

רגע לפני הפיצול, קצת נוסטלגיה: לפני 20 שנה, ב-1997, ככה נראו פרומואים ברשת, ערוץ 2 (מעל).

בר רפאלי. עידו שחם
בר רפאלי/עידו שחם

21.

"בגיל 21 תגיע לירח", כתבו בבזוקה. הירח הוא חלק מהלוגו של התכנית "היום בלילה" של גורי אלפי. אבל אלפי ממש לא שמח עד הירח מהפיצול של ערוץ 2. בווידאו שהעלה באחרונה בעמוד הפייסבוק של תכניתו שבו עסק בפיצול. הוא נשמע מודאג, ואמר בין היתר: "יש לא מעט קולות שאומרים ששוק הפרסום בארץ לא יכול להכיל שלושה ערוצים מסחריים, מה שיגרום לכך שאחד הערוצים יקרוס וייעלם מהעולם, ונחזור לאותו מצב של שני ערוצים מסחריים. יכול להיות בעצם שכל המהלך הזה נועד להחליש את התקשורת, לגרום לה לעסוק בקשיים ובחיי הישרדות. ככה לא יהיו לה זמן ומשאבים לחקור את מה שקורה בממשלה ובכנסת".

22.

ספוקי: 22 זה לא רק מספר האפיק המיתולוגי של קשת ורשת. גם מספר אחוזי הרייטינג הממוצע השנתי בפריים טיים שקיבלו בשנת 2016 רשת וקשת היה 22 (טוב, כמעט. אם לדייק קצת יותר אז הרייטינג היה 21.6% לרשת ו-21.4% לקשת). עכשיו תשמעו משהו מוזר - גורמים בכירים בערוצים המסחריים העריכו בשיחות עם וואלה! תרבות, שהרייטינג הממוצע אחרי הפיצול, בפריים טיים של אפיקים 12 ו-13, יצנח בדרמטיות ל... 12-13 אחוזים (במקרה הטוב). מדהים, על פי הערכות, תישמר ההקבלה בין מספר האפיק לרייטינג שלו. צירוף מקרים מופלא או שקר כלשהו הקשור תורת המספרים? דנה רון מיד תשוחח על כך באולפן עם נומרולוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully