וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט גיום ("בנסון", "בועות") הלך לעולמו

24.10.2017 / 23:10

רוברט גיום, שכיכב ב"בועות" ולאחר מכן ב"בנסון" והיה אחד מן הכוכבים השחורים הראשונים בטלוויזיה האמריקאית, הלך לעולמו בגיל 89

רוברט גיום עם פרס האמי ב-1985. AP
הזכייה בפרס האמי ב-1985. רוברט גיום/AP

רוברט גיום, שהופיע ב"בועות" ולאחר מכן כיכב ב"בנסון" הלך לעולמו הלילה (שלישי שעון ישראל) בגיל 89, כתוצאה מסיבוכים של מחלת סרטן הערמונית. כך, לפי פרסומי התקשורת האמריקאית.

גיום ניהל קריירה מפוארת על פני יותר מחמישה עשורים והיה לו חלק מרכזי בכניסתם של השחקנים השחורים למיינסטרים האמריקאי והעולמי. הוא התפרסם בעיקר כשגילם את דמות הבאטלר בנסון דובואה, באופרת הסבון הקומית הפולחנית "בועות" ולאחר מכן בסדרת הספין-אוף המצליחה שלה, "בנסון", שרצו בסוף שנות השבעים ובתחילת-אמצע שנות השמונים וזכו להצלחה גדולה, גם בישראל. על תפקידיו אלה זכה בפרס האמי. לקהל הצעיר יותר גיום מוכר כקולו של רפיקי, הקוף הקשיש בסדרת הסרטים "מלך האריות". על תפקיד זה זכה בפרס הגראמי.

לאחר שירות צבאי ולימודים, הצטרף גיום ללהקת שחקנים והופיע במספר מחזות זמר ואופרות. הופעת הבכורה שלו התרחשה בשנת 1961 בהצגה "קוואמינה". זו פתחה לו דלת למחזות זמר רבים, בהם "פנטום האופרה" ו"ברנשים וחתיכות". על תפקידו זה אף היה מועמד לפרס טוני.

לאחר שסבל תקופה ממושכת מאבטלה בשנות השבעים הוא לוהק לכמה תפקידי אורח בקומדיות מצליחות כגון "הכל נשאר במשפחה", ו"הג'פרסונים" שהובילו בסופו של דבר לפריצה הגדולה ב"בועות", ואחריה ב"בנסון". בשיא הצלחתו, ב-1984, הוא אף ביקר בארץ, והוזמן ללשכתו של ראש הממשלה דאז, יצחק שמיר ז"ל.

רוברט גיום בשנותיו האחרונות. GettyImages
רוברט גיום בשנותיו האחרונות/GettyImages

בהמשך דרכו גילם גיום תפקידי אורח רבים בסדרות פופולריות, בהן "ספינת האהבה", "פרקליטי אל.איי", "הצלצול הגואל", "הנסיך המדליק מבל אייר" ועוד. נוסף לדיבוב "מלך האריות", גיום לקח חלק גם בגופו בסרטי קולנוע רבים. בין היתר הוא השתתף ב"איש המטאור", "סיפורי דגים", "המרגל מת מצחוק", ותרם את קולו למשחק הווידאו "Half-Life 2", ובמשחקי ההמשך של הסדרה. בסוף שנות ה-90 הוא שיחק את דמותו של המפיק בפועל, יצחק יפה, בסיטקום "Sports Night". במהלך הצילומים לסדרה הושבת לכמה שבועות בשל שבץ מוחי. בשנים האחרונות השתתף במותחן הזניח "מעגל קולומבוס", בכיכובה של סלמה בלייר, ובדרמה המוזיקלית "סאטן".

גיום היה נשוי פעמיים והביא לעולם ארבעה ילדים. אחד מהם, ז'אק, מת מאיידס בתחילת שנות התשעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רוברט גיום עם פרס האמי ב-1979. AP
הזכייה בפרס האמי ב-1979. רוברט גיום/AP
רוברט גיום עם האוטוביוגרפיה שלו. GettyImages
גיום עם האוטוביוגרפיה שלו/GettyImages
רוברט גיום כסירנו דה ברז'רק עם מרי טיילר מור. AP
גיום כסירנו דה ברז'רק עם מרי טיילר מור/AP
  • עוד באותו נושא:
  • בועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully