וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' עידו ברונו ימונה למנכ"ל מוזיאון ישראל

25.10.2017 / 11:45

מועצת המנהלים של המוזיאון בחרה פה אחד בברונו . פרופ' ברונו, מבכירי המעצבים בישראל, עיצב תערוכות רבות בארץ ובעולם ובראשן תערוכת "הורדוס" הנחשבת לאחת התערוכות המצליחות ביותר בישראל

עידו ברונו מנכ"ל מוזיאון ישראל. אבי חיון,
מינוי חדש. עידו ברונו/אבי חיון

פרופ' עידו ברונו נבחר לתפקיד מנכ"ל המוזיאון - כך החליטה פה אחד מועצת המנהלים של המוסד בראשות עו"ד יצחק מולכו. ברונו, 54, הינו פרופסור לעיצוב במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל, מעצב ואוצר תערוכות בתחומי האמנות, ארכאולוגיה, מדע והיסטוריה בארץ ובעולם. ברונו ייכנס לתפקיד בשבועות הקרובים, לאחר אישור הגופים הרלוונטיים במשרדי הממשלה. הוא יחליף בתפקיד את איילת שילה תמיר שכיהנה כמ"מ מנכ"ל בחצי השנה האחרונה, זאת במקביל לעבודתה כמשנה למנכ"ל המוזיאון, תפקיד בו תמשיך לשאת.

עידו ברונו פעיל כמעצב כבר 25 שנים ומרצה בבצלאל מאז 1993. הוא אוצר ומעצב תערוכות בארץ ובעולם ובין היתר עיצב במוזיאון ישראל בשנת 2013 את תערוכת "הורדוס: מסעו האחרון של מלך יהודה" הנחשבת לאחת התערוכות המצליחות בישראל אי-פעם, ב-1995 הוא עיצב יחד עם פרופ' יעקב קאופמן את התערוכה "מראה, מראה", ובשנת 2009 אצר ועיצב את "כחול על גבי לבן", שהוצגה לרגל שנת ה-60 לעצמאות מדינת ישראל ובה הוצגו מגילת העצמאות המקורית, יומנו של אילן רמון ז"ל ועוד. בשנת 2012 זכה עידו ברונו בפרס שרת התרבות לעיצוב על מכלול עבודתו.

מוזיאון ישראל הורדוס עידו ברונו. אלי פוזנר,
תערוכת הורדוס שעיצב ברונו במוזיאון ישראל/אלי פוזנר

"במשך שנות עבודתו עד כה, בהן הספיק לעצב ולאצור עשרות תערוכות מוזיאליות ויזם פרויקטים עיצוביים משמעותיים, הפגין עידו מקצועיות חסרת פשרות, אותה הוא מביא עימו לתפקיד ביחד עם ניסיון נצבר רב", אמר יו"ר המוזיאון, עו"ד יצחק מולכו, "עידו הוא אדם ערכי שהקדיש שנים רבות להטמעת ולהפצת ידע ותרבות בישראל ומחוצה לה. די להסתכל על עבודותיו של עידו כדי להיווכח ביצירתיותו הרבה. אני משוכנע שכוח היצירה, המרץ וההישגים יוצאי הדופן של עידו הולמים את תנופת הפיתוח ואת המצוינות שמאפיינים כל כך את מוזיאון ישראל ושתחת שרביטו יוכל המוזיאון להגיע לשיאים חדשים לטובת קהל המבקרים בו מהארץ מהעולם".

"אני מודה למועצת המנהלים בראשותו של עו"ד יצחק מולכו שהחליטה לבחור בי ואני מתרגש לקבל לידי את האחריות על ניהול מוזיאון מפואר כמו מוזיאון ישראל", אמר פרופ' ברונו. "התבקשתי לקחת חלק בניסוח החזון של המוזיאון לשנים שיבואו ובמימושו, שהיא משימה מאתגרת ומלהיבה במיוחד. לשמחתי, אין מתאימים מהצוות המקצועי של המוזיאון ומאוספיו יוצאי הדופן כשותפים לדרך החשובה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully