וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסדרה שלי על יהדות אתיופיה נדחקה ע"י כאן לשולי לוח השידורים. זה עלבון ליצירה ולקהילה שלמה"

29.10.2017 / 16:50

"ההחלטה הינה עלבון ליצירה חשובה ולקהילה שלמה ששוב נדחקת לשולי השיח הציבורי", זועם הבמאי לוי זיני, בתגובה להחלטת כאן לשבץ את הסדרה התיעודית "ירוסלם" העוסקת ביהדות אתיופיה, לשידור בשעות הצהריים הנידחות. כאן: "לא נוהגים לשדר סדרות בשידור חוזר בפריים טיים"

הפגנת יוצאי אתיופיה, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
מחאת יוצאי אתיופיה, יוני 2015/ראובן קסטרו

"הסדרה 'ירוסלם' על יהדות אתיופיה נדחקה ע"י 'כאן' לשולי לוח השידורים. החלטה זו הינה עלבון ליצירה חשובה ולקהילה שלמה ששוב נדחקת אל שולי השיח הציבורי". מילים חריפות אלה נכתבו בפייסבוק על ידי לוי זיני, במאי הסדרה "ירוסלם", סדרה תיעודית מושקעת בת 5 פרקים על יהדות אתיופיה, שזכתה לביקורות טובות. דבריו הכועסים נכתבו בעקבות החלטת כאן 11 לשדר את פרקי הסדרה בחודש הבא בשעת צהריים (15:20) בימי חול, שזוכה לאחוזי צפיה נמוכים, ופעם נוספת בסוף שבוע, "על אף שמרבית גיבוריה וצופיה בני קהילת יוצאי אתיופיה הם שומרי שבת", כתב זיני.

זיני הוא אחד מהבמאים והיוצרים התיעודיים הוותיקים והמוערכים בישראל, ששימש בין השאר כמנהל האמנותי של ערוץ 8 בכבלים וכאחראי על תחום סרטי התעודה בערוץ. בסדרה "ירוסלם" תיעד את תולדות קהילת יהודי אתיופיה והעלייה מאתיופיה. היא שודרה כבר בערוץ 1 הישן, ווהוגדרה על ידי יחסי הציבור של הערוץ כ"עמוד האש של עליית יהודי אתיופיה". משתתפים בה בני הדור הראשון והשני מקרב העולים, קייסים, רבנים, פעילי עלייה, אנשי מוסד ושייטת, מפקדי האניות והטייסים, מקבלי ההחלטות ואחרים שהשתתפו בהבאת יהודי אתיופיה לארץ. הסדרה מציירת גם את הדרישה מהם להוכיח את יהדותם ורת מאבקם על מקום לגיטימי בחברה הישראלית.

'"ירוסלם' היא סדרה שלא תצפו בה", כתב זיני בעמוד הפייסבוק שלו בחמישי בערב. "למה? מאבקי יוקרה מטופשים בין אלה שהיו, רשות השידור בפירוק, ולאחראים הנוכחיים על לוח השידורים של 'כאן בהרצה' (...) ביום 25.10.17 התקבלה אצלי הודעת מייל; תאגיד השידור הציבורי החליט לשדר את חמשת פרקי הסדרה 'ירוסלם', סדרה תיעודית רבת היקף על יהדות אתיופיה, בימים א' עד ה' (12.11 עד 16.11), בשעה 15:20. כן, זו לא טעות, הסדרה החשובה נדחקה אל שולי לוח השידורים. בנוסף, כך התבשרתי, על אף שמרבית גיבוריה וצופיה בני קהילת יוצאי אתיופיה, הם שומרי שבת, היא תשודר ברצף בסוף השבוע".

זיני המשיך וכתב בפוסט שלו: "לצערי, התאגיד הציבורי החדש, 'כאן בהרצה' החליט לוותר על האפשרות לעשות תיקון. כך סדרה שהושקע בה ממון ציבורי רב (רשות השידור, קרן אבי-חי, קרן גשר, קרן רבינוביץ) נפלה קרבן למאבקי יוקרה, רשות השידור בפירוק שראתה בה עוד אחת מפאר יצירותיה, 'השליכה' אותה לשידור רגע לפני החשכת המסך (הפרק החמישי שודר ביום השידורים האחרון). והתאגיד? הם, אם אני מבין נכון, לא יצרו את הסדרה ואינם מרגישים מחויבות כלפי ערכה החברתי והתרבותי ולכן ניתן להשליך אותה כחפץ חסר ערך לשעת שידור המוקדשת על פי רוב לתכניות לייף סטייל. החלטה זו הינה עלבון ליצירה חשובה ולקהילה שלמה ששוב נדחקת אל שולי השיח הציבורי. אני מקווה שתשקלו שוב את מועד השידור, סיפורם המופלא של יהודי אתיופיה ראוי להרבה יותר".

עוד באותו נושא

ונעבור להדרות: מדוע לא רואים את יוצאי אתיופיה בפרסומות?

לכתבה המלאה

מכאן נמסר בתגובה: "הסדרה 'ירוסלם' הופקה עבור רשות השידור, שם היא שודרה לפני פחות מחצי שנה, בפריים טיים מיד אחרי החדשות. למעט מקרים בודדים, אנחנו לא נוהגים לשדר סדרות בשידור חוזר בשעת פריים טיים, ללא כל קשר לעדה, דת או מין. בוודאי לא כאלו ששודרו רק לפני חודשים ספורים באותו הערוץ. לוח הפריים שלנו מוקדש ברובו להפקות חדשות של כאן המופקות מדי שבוע, ואין באפשרותנו לעצור את שידורן למשך 5 שבועות עבור שידור חוזר של סדרה, טובה ככל שתהיה. לרגל חג הסיגד ומתוך כבוד ליצירה החשובה של הבמאי לוי זיני, הוחלט לשדר את הסדרה בשידור נוסף. ברצועה שבה שובצה הסדרה שיבצנו תכנים דוקומנטריים איכותיים נוספים. בנוסף, הסדרה תשודר גם בסופ"ש, בשידור שלישי. כמו כן, חשוב לציין שהסדרה זמינה גם ביוטיוב וצפויה לעלות, לקראת השידור, גם לאתר התאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully