וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם: כל מה שצריך לדעת לקראת "ת'ור: ראגנארוק"

6.11.2017 / 7:00

הסרט השלישי בקורותיו של ת'ור יפגיש שורה של גיבורים ונבלי ענק, יציג זוגיות מפתיעה ויכין את הקרקע לקראת העתיד לבוא ביקום הקולנועי של מארוול. מה זה "ראגנארוק", מיהי הדמות הנשית שמסעירה את הדמיון ומי המרשעת שמרחפת מעל הסרט כולו? כל השאלות והתשובות

תור ראגנארוק. אתר רשמי
מלחמות האלים מתחילות כאן/אתר רשמי

מה זה "ראגנארוק" ואיך הוא מתחבר ליקום הקולנועי של מארוול?

ראגנארוק הוא מושג שנלקח מהמיתולוגיה הנורדית ומשמעותו "דמדומי האלים". מדובר בנבואה על שורה של אירועים עתידיים אפוקליפטיים, ובהם קרב ענק שיוביל למותם של אלים מרכזיים (בהם אודין, לוקי ות'ור עצמו), אסונות טבע עצומים שיטביעו את מרבית העולם ויכחידו את האנושות כמעט לחלוטין.

היקום הקולנועי של מארוול מתקרב בצעדי ענק אל נקודת השיא שנבנית כבר כמעט עשור: שני סרטי הנוקמים ("מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים 4" שעדיין לא זכה לשם רשמי), בהם יתנגשו גיבורי העל בתאנוס ותומכיו. על פניו זה אמור להיות ה-קרב שעליו מדברת הנבואה, אבל ברור שהשם הזה לא נבחר לסרט הנוכחי במקרה. סביר להניח שדמדומי האלים הם עוד שלב במגמה של הסרטים האחרונים ביקום מארוול (בעיקרם "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: חייל החורף" ו"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים") שיוצרים בעקביות קרעים בחבורת "הנוקמים" ומחלישים את שורותיהם.

כבר כעת אנחנו יודעים שעלילת "הנוקמים: מלחמת האינסוף" תמשיך כמעט מידית את סיומו של "ת'ור: ראגנארוק". כך שאירועי הסרט הזה, על נפגעיו והשלכותיו, צפויים לשחק תפקיד משמעותי לקראת העתיד לבוא.

לאן נעלמו ת'ור והענק הירוק?

הפעם האחרונה שבה האל הנורדי נראה על מסך הקולנוע הייתה ב"הנוקמים: עידן אולטרון", שבסיומו הצהיר על כוונתו לסרוק את הגלקסיה בחיפוש אחר אבני הנצח. למעשה, זה לא לגמרי מדויק. פגשנו בת'ור בקצרה גם בסצנת פוסט הקרדיטים של "דוקטור סטריינג'" ושמענו ממנה רמז על הכיוון הכללי שלו: התחקות אחר עקבותיו של אודין.

ברוס באנר/הענק הירוק גם כן לא נראה מאז סרט הגיבורים הגדולים ב-2015. בעקבות ההרס הגדול, החליט אז הענק שהנזק וההרס של נוכחותו בחבורה, עולים על התועלת. בסצנה האחרונה בהחלט שלו, ראינו אותו עולה על הקווינג'ט ונעלם אל האופק. ת'ור והענק הירוק נעדרו שניהם מ"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", שכינס את כל יתר חבריהם לחבורת הנוקמים.

עלילת "ת'ור: ראגנארוק" שואבת השראה מקומיקס בשם "Planet Hulk", ובמסגרתו נשלח הענק הירוק על ידי חבריו לכוכב מרוחק בשם סאקאר (Sakaar), לאחר שהחריב במו ידיו חלקים נרחבים מלאס וגאס - שם הוא משמש כסוג של גלדיאטור בקרבות זירה עם מפלצות מרחבי הגלקסיה. המשמעות היא שקו העלילה של הסרט צפוי להיות מקביל לזה של "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", כלומר בזמן שיתר חבריהם נאבקים אלה באלה, מנסים ת'ור והענק הירוק להימלט יחד מגורל אכזרי. זו תהיה הזדמנות לשדך יחד שניים מהגיבורים שזכו לבולטות פחותה בחבורה, בעיקר הענק הירוק שצפוי להיות ורבאלי לראשונה בסרט הנוכחי. על פי הגדרת יוצריו, מדובר ברואד טריפ בחלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ובינתיים, מה קורה באסגארד?

"ת'ור: העולם האפל" מ-2013 הסתיים בהפיכה בעיר האלים. אחרי שזייף את מותו, שב לוקי אל ביתו מחופש לחייל, והחליף את אביו על כס המלכות. כשתור עסוק בכדור הארץ, ואמו, פריגה, מתה, לוקי יכול סוף סוף לעשות באסגארד כאוות נפשו. מכאן שני דברים ברורים לגמרי: לוקי (כלומר טום הידלסטון האדיר) ישחק תפקיד מרכזי גם בסרט הנוכחי, ונוכחותו כשליט עשויה להשפיע משמעותית על מלחמת האלים הגדולה והקטלנית שבפתח.

מיהי המרשעת המרכזית של הסרט?

כיאה לסרט גדול ועמוס דמויות, "ת'ור: ראגנארוק" כולל מספר נבלים, ובהם כמובן לוקי, שמלווה את סיפורו של ת'ור בפרט ושל הנוקמים בכלל מתחילת הדרך. הפעם לוקי ישמש כינור שני להלה (קייט בלנשט). סיפורה של הלה מורכב מעט, אבל הוא חשוב ויש בו כדי ללמד אותנו על העתיד לבוא.

על פי המיתולוגיה הנורדית, מחולק היקום לתשע ממלכות, ובהן בין היתר, אסגארד (משכנם של האלים), מידגארד (עולם בני האדם) הלהיים (ארץ המתים או הגיהנום). הלה היא המלכה של ארץ המתים, ומתוקף כך מחזיקה בכוח עצום. עדיין לא ברור מה יהיה הטריגר שיוביל את הלה לנסות ולהחריב את אסגארד (אם כי הנוכחות של לוקי היא חשד סביר בהחלט). בקומיקס נלחמים הלה ות'ור פעמים רבות, מתוקף ניסיונותיה להרחיב את שליטתה אל הממלכות האחרות. הטריילר לסרט כלל קטע בו נראית הלה מרסקת במו ידיה את מיולניר, המקבת המיתולוגית של ת'ור.

במבט עתידי עשויה הלה לשחק תפקיד משמעותי בהמשך התפתחותו של היקום המארוולי. בגרסת הקומיקס הלה מייצגת את ההתגלמות הפיזית של המוות, בה מתאהב תאנוס ונשבע להחריב עבורה את הגלקסיה. החיבור בין שני נבלי על שכאלה מכיל פוטנציאל הרסני של חורבן ואובדן, שצפויים ב"מלחמת האינסוף".

מיהן הדמויות המרכזיות הנוספות שיופיעו בסרט?

סקורג' / "המוציא להורג" (קארל אורבן)

לוחם אסגארדי ששימש במשך שנים כנבל בקומיקסים של מארוול. כשהוא חמוש בגרזן קסום, סקורג' ידע קרבות מול המגנים, דוקטור סטריינג', הענק הירוק ועוד. במרבית החוברות הוא שיתף פעולה עם אהובתו, מכשפת (לא אותה מכשפת מ"יחידת המתאבדים"). אולם דווקא כשראגנארוק התקרב, הפך לפתח סקורג' את עורו ונרתם לסייע לת'ור במאבק מול הלה. כך שאפשר לסמן אותו בזהירות (מארוול לא אישרה את הדברים) בצד הטובים בסרט הנוכחי.

גראנדמאסטר (ג'ף גולדבלום)

ב"שומרי הגלקסיה" התוודענו לראשונה ל"אספן" (בניסיו דל טורו), שאגר אוצרות מרחבי היקום וחלם להניח את ידיו על אבני הנצח. האספן משתייך למועצת זקני היקום - גזע עתיק של יצורים אלמותיים שהתפתח לאחר המפץ הגדול. חבר נוסף במועצה הזו הוא הגראנדמאסטר, וכפי ששמו מרמז - הוא אוהב מאוד משחקים. במובנים של קרבות זירה, הגראנדמאסטר צפוי להיות האמרגן של קרבות הענק על הכוכב סאקאר. וניתן לשער שהפוטנציאל של מפגש בין הענק הירוק לת'ור, עשוי להוביל אותו לנקוט בצעדים שיביאו לקיומו.

ואלקירי (טסה תומפסון)

דווקא בסרט כל כך עמוס כוכבים, מושכת אליה טסה תומפסון המצוינת ("קריד", "אנשים לבנים יקרים") את מרבית תשומת הלב התקשורתית מאז ההכרזה הרשמית על הצטרפותה. לא פחות חשוב מכך, מדובר בהופעה נדירה של כוכבת שחורה בסדרת סרטים שהתבססו עד כה בעיקר על לבנים. ואלקירי (או בשמה המקורי, ברומהילדה) נבחרה על ידי אודין עצמו להוביל ארגון של אלות לוחמות בשם ולקיריור, שתפקידן לאסוף את נשמות הגיבורים שנפלו ולהביאם חזרה לואלהאלה (גן העדן). מעבר לתפקיד שצפויה ולקירי לקחת במלחמת האלים הגדולה, היא משמשת בקומיקס גם כמושא אהבתו של ת'ור. ואם זה אכן הכיוון שגם הסרט ילך אליו, מדובר בתחרות משמעותית לג'יין פוסטר.

דוקטור סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ')

כפי שנרמז בסצנת פוסט הקרדיטים של "דוקטור סטריינג'", למכשף יש אינטרס משמעותי בהסתלקותם של לוקי ות'ור מכדור הארץ. מאחר ומרבית הסרט (90 אחוז לדברי נשיא מארוול) מתרחש בחלל, סביר להניח שהתפקיד שישחק סטריינג' בסרט יהיה מינורי למדי. ובכל זאת, במה שאמור להיות סרט משוגע ועמוס גיבורים, יהיה מסקרן לראות איך סטריינג' יתרום לקידום העלילה.

אודין (אנתוני הופקינס)

זוכה האוסקר והמייסד של ווסטוורלד, ישוב לגלם את דמותו של מלך אסגארד ואביהם של ת'ור ולוקי. היעלמותו צפויה להיות אחת החידות המרכזיות של הסרט, ולא יהיה זה פרוע מדי לנחש שגם לו יהיה חלק במאבק האלים הגדולים שיעמוד בשיאו של הסרט.

האם ג'יין תופיע בסרט?

נטלי פורטמן כבר הצהירה שדמותה - מושא האהבה האנושי של ת'ור - לא תיקח חלק בסרט השלישי. ההסבר הרשמי הוא העובדה שהעלילה מתרחשת הרחק מכדור הארץ, ועל כן מרחיקה את ת'ור מאהובתו. אלא שדיווחים אחרים הצביעו על מתיחות שנרשמה בין פורטמן לבין אולפני מארוול, כזו שעשויה להרחיק אותה מהיקום של מארוול גם בעתיד. ואם כבר דמויות שלא ישובו לסרט הנוכחי, צרפו אל ג'יין גם את אריק סלוויג (סטלן סקרסגארד) ודארסי לואיס (קאט דנינגס) שייעדרו אף הם.

הסרט הקודם בטרילוגיית ת'ור היה אפל מאוד, האם זה צפוי לחזור על עצמו?

עם שם שלקוח מחורבן העולם במיתולוגיה הנורדית, ברור ש"ת'ור: ראגנארוק" יכלול גם נושאים ומפגשים קודרים. אך מהדיווחים ברחבי העולם ומדבריהם של ראשי מארוול, הוא צפוי להיות גם משעשע ונוגע ללב בשונה מסרטי ת'ור הקודמים. טאיקה ואיטיטי הניו זילנדי נבחר לביים את הסרט בזכות כישרונו הגדול ("מה שאנחנו עושים בצללים"), אבל לא פחות מכך בשל סגנונו הקליל וגישתו הקומית. ואיטיטי הגדיר את הסרט כסוג של ריבוט קטן לסיפורו של ת'ור, וככזה הוא צפוי להציג לנו צדדים אחרים ומסקרנים של האל הנורדי, של חבריו ויריביו. אגב, ואיטיטי עצמו צפוי לגלם תפקיד קטן בסרט בדמות בשם קורג.

מה אומרות הביקורות?

מתוך מעט יותר מ-100 ביקורות שהתפרסמו עד כה באגרגטור הקולנוע Rotten Tomatoes, מסתמן "ת'ור: ראגנארוק" כסרט המצליח ביותר בתולדות מארוול עד כה, עם 95% ביקורות חיוביות. הנתון הזה יכול כמובן להשתנות כשביקורות נוספות יעלו בסוף השבוע הקרוב, ובכל זאת המגמה בהחלט מעודדת.

מהו אורכו של הסרט?

130 דקות. גם כאן מדובר במגמה מבורכת למדי של קיצור, לעומת סרטי הגיבורים הארוכים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully