וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארית חייהם: 8 הערות על יום השידורים הראשון של קשת ורשת

2.11.2017 / 6:26

המנחים חוששים מה-HD, תוכניות הבוקר מרימות לתוכניות הערב, הפטפטת לאורך היום נראית כמו העתיד של קשת ורשת, ארץ נהדרת הייתה הבחירה החכמה ליום שידורים ראשון, ואם זה תלוי בחדר ההמתנה של רופא השיניים השכונתי, יש מנצח ברור בקרב בין הערוצים

באדיבות קשת

1. אם חדר ההמתנה אצל רופא השיניים השכונתי מהווה אינדיקציה כלשהו, קשת 12 היא המנצחת של בוקר היום הראשון. פאולה וליאון כיכבו על המסך מול המטופלים המשועממים ב-HD. שאלתי את הפקידה מה גרם לה לבחור דווקא בערוץ הזה, והתשובה היא מה שחשבתם: "לאור כל היום אתמול אמרו 12 12 12, אז אני מניחה שזה השפיע". מדהים כמה כוח ימי השידור האחרונים האלה העניקו לקשת. כששאלתי אם היא יודעת שיש גם ערוץ לרשת, ביקשה שאשחרר כי יש מישהו נוסף שממתין לה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב שהביאו את יאיר. "ארץ נהדרת", קשת 12/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. לוחות השידורים של רשת ובעיקר של קשת בשעות הבוקר והצהריים היו הרמה אחת גדולה לפריים טיים של עצמם. במקרה של רשת עוד ניסו למתג את התוכניות ולהבדיל ביניהן - "העולם הבוקר" ו"העולם הבוקר: החיים הטובים" - אבל בקשת פשוט פתחו אולפן, קראו לו "אולפן קשת 12" וזה מה ששודר מהשעה 10:00 ועד אחרי הצהריים, כשהיה צריך לעבור אל העצרת לזכר רצח רבין. המנחים אמנם התחלפו, אבל הסטטיות הזו לאורך שעות היא כנראה הסמן המובהק ביותר למה שצפוי לנו בטלוויזיה אחרי שכל האבק ישקע והערוצים יפסיקו להשקיע כל כך הרבה כסף: תוכניות אולפן זולות שעוסקות במותגים המרכזיים שלהם.

3. הבשורה העיקרית שהפיצול המתיש הזה הביא איתו היא - סוף סוף, באיחור מדהים - איכות HD אל הערוצים המסחריים בישראל. לא רק עורם של המנחים השונים התחדד אלא גם הנוירוזות: לא מעט פעמים כאשר אזכרו את הזינוק באיכות, לוותה אל זה הערה על האופן החד מדי שבו הקהל נחשף אליו כעת. ברוכים הבאים אל שנות ה-2000.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חרדות בהבחנה גבוהה. "הערב עם גיא פינס", קשת 12/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. התקציר של "לפני החדשות עם לוסי אהריש ואודי סגל" ברשת 13 מבטיח את "כל מה שאתם צריכים לדעת, בזווית קצת אחרת". אבל ככל הנראה תתקשו לזהות זווית אחרת. סגל, הרכש החדש של רשת מחברת החדשות, לא נראה מאוד נינוח לצד אהריש, כך שטוב שהיא נינוחה בשביל שניהם וטבעית יחסית למתיחות המתבקשת של היום הראשון. מן הסתם הכימיה ביניהם תשתכלל עם הזמן, אך לא בטוח שתהליך דומה יקרה לתוכנית עצמה. עוד תוכנית אקטואליה מן השורה. פשוטו כמשמעו - היא מגיעה אחרי "שש עם עודד בן עמי" ו"אקטואליות", תוכנית חדשה בהנחיית שרון כידון המורכבת רק מנשים (שמשום מה יושבות בצפיפות גדולה ולא נעימה).

"לפני החדשות" לא מפגינה שום ייחוד, וכשמולה שתי תוכניות ממוקדות - "הערב עם גיא פינס" המהוקצעת והוותיקה ו"התוכנית הכלכלית" שגם לה קילומטרז' נאה תחת השם "תוכנית חיסכון" - ידה על התחתונה. בערוץ עשר באותו זמן משודרת "לונדון את קירשנבאום", שעל פניו "לפני החדשות" דומה לה ועשויה לגנוב לה צופים, אבל יש לשער שהקהל הנאמן של לונדון יישאר במקומו. על כן לא ברור למי מיועדת התוכנית החדשה של רשת, שבעיקר נראית כשריד שאנן של ימי מדורת השבט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכימיה אולי עוד תגיע. לוסי אהריש ואודי סגל, "לפני החדשות", רשת 13/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. "ארץ נהדרת" נקראה לדגל מוקדם מהרגיל כדי להתחיל את העונה החדשה שלה עם עלייתו של הערוץ החדש. הגם שרוב הזמן לא התעלתה על החביב, עדיין היוותה יתרון גדול על המתחרות שמולה - פרקים נעדרי טקס של "המירוץ למיליון" ברשת 13 ו"המקור" בערוץ עשר. ההפגזה עם התוכנית העמוסה לעייפה בכוכבים הכי גדולים שלה, כזו שמתייחסת בין היתר גם לפיצול בלב לבו של הפריים טיים - מה שרון שחר ורביב דרוקר לא בדיוק עשו - היא הפגנת שרירים יעילה. פתיחת העונה הציגה את אבי גבאי (שעזב את הספ?ר שלו באמצע), דוד אמסלם וסיון רהב מאיר (בחיקוי מצוין של שני כהן), שיסתה מצחיק בין אייל גולן לאביב גפן, סיפקה איזון לטענות על שמאלניות יתר באמצעות אלדד יניב שמאשים בכל את ביבי, וייבאה דמות נוספת מתוכנית הרדיו של טייכר וזרחוביץ' - קב"ט יורם קפיטולניק במסגרת היישוב חופנים.

אבל אולי הדבר הכי בולט בתוכנית הבכורה היה יאיר נתניהו (רועי בר נתן), שמילא את מקום הוריו בפאנל. זו בחירה אסטרטגית נבונה - מעלליהם של ביבי ושרה כבר הפכו מתישים ורפטטיביים בתוכנית כמו במציאות, ורק המחשבה על עוד פינג פונג איתם מייאשת. הרעננות בדמותו של יאיר הייתה חיונית, והשימוש בדמויות הוריו במשורה עזר להרים עוד יותר את הקטע המרשים והזכור ביותר בפרק - גרסת נתניהו ל"עשיתי" של ג'ימבו ג'יי ולהקת ספא. נקווה שגם בתוכניות הבאות ימצאו דרך להתייחס לראש הממשלה ורעייתו בלי להמשיך לשחוק אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למישהו איכפת מהמתמודדים? "המירוץ למיליון", רשת 13/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. מה שמוזר הוא הבחירה שאחרי "ארץ" - שידור חוזר של אדיר מילר מאלתר בארה"ב. זה לא אמור להיות ערב חגיגי או משהו?

7. בינתיים ברשת 13: יום אחרי הפיגוע במנהטן, המראה של מתמודדי "המירוץ למיליון" שועטים אל העוברים והשבים בטיימס סקוור בניסיון לרתום אותם למשימה שלהם, הזכיר שהניו-יורקים רגילים לתקריות מאמללות ויודעים גם להתגבר עליהן. גם בגיחה הזו התברר שככל הנראה אף הדחה בעונה הזו לא באמת תהיה הרת גורל. איפה המתמודדים המשמימים האלה ואיפה הקאסט המדהים של העונה הקודמת.

8. אחד המבחנים החדשים של קשת ורשת הוא הרצועות היומיות, שבניגוד לעבר ישתרעו כעת על פני חמישה ימים בשבוע. קשת כבר נמצאת בעיצומו של השבוע הראשון, מאחר ששידרה גם בשלושת ימי ערוץ 2 האחרונים, ואת המסקנות נדע בהמשך. בינתיים מוכרחים לתהות - איך גורי אלפי אמור למלא מדי יום את שורות הקהל בתוכנית הלילה שלו? כבר עכשיו מחיאות הכפיים נשמעות רפות ולא משתפות פעולה חלק ניכר מהזמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבחן השידור היומי. גורי אלפי, קשת 12/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully