וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא מצליפה: "אמהות רעות 2" מציג את כל האמהות כמופרעות וסדיסטיות

4.11.2017 / 20:34

"אמהות רעות" היה סרט מצחיק ומרגש למדי, גם אם שמרני. ההמשכון שלו, לעומת זאת, לא משעשע ולא משכנע וגרוע מכל – מלא שנאת נשים

יח"צ - חד פעמי
דירוג כוכבים לסרטים - 0.5 כוכבים. ., עיבוד תמונה
דירוג כוכבים לסרטים - 0.5 כוכבים/עיבוד תמונה, .

מבין כל הקומדיות הנשיות והוולגריות שנעשו בהשראת "מסיבת רווקות", "אמהות רעות" היה אחד המוצלחים יותר. הסיפור על שלוש נשות הפרברים שמנסות לתחזק בו בזמן חיים מקצועיים ואישיים לא היה קלאסיקה קומית או משהו בסגנון, אבל בהחלט השכיל לשעשע ולחמם את הלב לפני כשנה וחצי. כיאה לכך, הוא גם התגלה כלהיט קופתי, מה שחייב כמובן יצירת המשכון – וזה אכן עלה כאן על המסכים בסוף השבוע האחרון.

סרט ההמשך נקרא "אמהות רעות 2: לשרוד את החג", וכמשתמע משמו, הוא מתרחש בימים שלפני כריסמס. גיבורות הפרק הקודם, אותן מגלמות מילה קוניס, קריסטן בל וקתרין האן, עדיין כאן, וכיאה לכך שמדובר בתקופה הכי משפחתית של השנה, הפעם מצטרפות אליהן גם אמותיהן, בגילומן של סוזן סרנדון, כריסטין ברנסקי ושריל היינס, והן כמובן בוחשות בקלחת ויוצרות דינמיקה טעונה וסוערת סביב עצי האשוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יורדות במדרגות הנעות לשפל המדרגה. מתוך "אמהות רעות 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך למרבה הצער, העובדה שיש הפעם כמות כפולה של דמויות ושל דורות לא אומרת שגם יש פי שניים בדיחות. להפך: ב"אמהות רעות 2" אין רגעים משעשעים בכלל, ובהקרנה המסחרית הרגילה בה נכחתי, הצופים והצופות מסביבי ישבו בשתיקה, מבלי שתהיה להם סיבה להתפקע מצחוק ולו פעם אחת.

גם במישור הדרמטי, זה לא עובד. בניגוד לפרק הקודם, שבסופו ריגש עד דמעות, ב"אמהות רעות 2" בניית הדרמה אינה משכנעת וההתרה שלה מרושלת ומופרכת. כל זה לא כל כך מפתיע, שכן התסריט של ההמשכון נכתב בחופזה, כדי להכות בברזל כשהוא חם ולנצל את המומנטום של הצלחת הסרט הראשון. לכן, רק מתבקש שהתוצאה תהיה חלטורה חפיפניקית, המונחת על כרעי תרנגולות ומציבה כרגעי השיא שלה סצינות של תלישת שיער מפי הטבעת ומשחק מחניים אכזרי בו הגיבורה מפילה את אמה אפיים ארצה וממשיכה להטיח בה כדורים בסדיסטיות.

עוד באותו נושא

"אשפה": רוסיה נגד "אמהות רעות" ומילה קוניס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גברים מדהימים ונשים מנגה. מתוך "אמהות רעות 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל זה, ניחא: קומדיות כושלות לא חסר. מה שבאמת חורה, זו תמונת העולם שעולה מן הסרט. הבעייתיות היתה קיימת כבר בפרק הקודם, שהתיימר להיות חצוף, פרוע ופמיניסטי אבל בסופו של דבר הציג מסר שמרני להפליא. הפעם, עולות מן הקומדיה ניחוחות מטרידים עוד יותר, ואפשר אף לומר שיש בה בוז מופגן ומהותי כלפי נשים כמכלול. זה גם המקום לציין כי אף שכל הדמויות הראשיות כאן נשיות, הרי שכמו קודמו, גם את "אמהות רעות 2" ביימו צמד גברים – ג'ון לוקאס וסקוט מור.

שני אלה לא טורחים לעצב ולו דמות נשית נורמטיבית אחת. גם הבנות וגם האמהות שלהן סובלות מהפרעות שונות ומשונות, מנוירוטיות ועד טירוף מוחלט, וההמשכון משתמש בממד הבין-דורי שנוסף לו כדי לרמוז שכל הנשים משוגעות ושזה עניין גנטי, שעובר מדור לדור. לעומת זאת, כל הגברים בסרט דווקא רציונליים וחמודים. אחד מסתובב עם סוודרים מרגיעים ומשכין שלום, האחר מתהדר באבר מין בגודל של קילשון ובאופי מושלם, וכך הלאה.

בקיצור: "אמהות רעות 2" לא סתם לא מצחיק, אלא ממש מביך. הוא אולי מתיימר להיות חלק מגל של פריחת הקומדיה הנשית, אך בימים בהם הוליווד מנסה לעשות חשבון נפש ולטהר את עצמה, הסרט הזה אינו חלק מן התרופה, אלא חלק מן המחלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגמל בפוקסטרוט עשה לכם חשק לעוד? פה תקבלו את מבוקשכם. מתוך "אמהות רעות 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתם בקריירה היפה שלה. מתוך "אמהות רעות 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם סנטה נבוך. מתוך "אמהות רעות 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אמהות רעות 2.
זה לא הן, זה התסריט. מתוך "אמהות רעות 2"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully