וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 50 שנה - מרי מגיעה לדרוש את 4 ילדיה שנלקחו ממנה. צפו

6.11.2017 / 0:07

בעונה החדשה של "אבודים" שתיפתח הערב (21:00 רשת 13) מלווה צופית גרנט את מרי פרץ למרוקו בניסיון להחזיר אליה את ארבעת ילדיה שנלקחו ממנה במרמה לפני 50 שנה. הנה קטע הצצה לקטע מטלטל מתוך הפרק הראשון

יח"צ - חד פעמי

הערב (שני) ישודר ברשת 13 פרק פתיחת העונה של "אבודים" עם צופית גרנט. קטע ההצצה מתוך הפרק הראשון מהווה את שיאו של מאבק שניהלה מערכת "אבודים" בניסיון להחזיר למרי פרץ את ארבעת ילדיה שנלקחו ממנה. בפעם הראשונה מאז שעלתה ארצה, מתייצבת מרי בבית הקהילה היהודית בקזבלנקה ודורשת בחזרה את ילדיה שנלקחו ממנה במרמה לפני חמישים שנה.

כאמור, במרכז העונה החדשה של אבודים – שלושה פרקים המספרים את סיפורה יוצא הדופן של מרי פרץ, שבשבוע אחד בשנת 1968 נעלמו מביתה שבקזבלנקה ארבעה מילדיה: הראשונה נחטפה על ידי עוזרת הבית המוסלמית שסייעה למשפחה הענייה. שלושת האחרים הוצאו מהבית בכוח על ידי מחלקת הרווחה של הקהילה היהודית, כחלק מנוהג שאותו חושף תחקיר ממושך, במסגרתו הועברו ילדים ממשפחות עניות וחלשות בקהילה למשפחות אמידות ברחבי העולם.

על הפרשה המושתקת הזו ידעו רבים מיהודי קזבלנקה, אך העדיפו להתעלם. מאז, במשך חמישים שנה מרי חיכתה ליום שבו ילדיה ישובו אליה, אך ידעה כי הסיכוי לכך אפסי. לא במקרה הוסתר מהמשפחה תיק הרווחה, שניהלה הקהילה היהודית ובו אמורים להימצא התשובות לשאלות שמטרידות כל כך את מרי על אודות גורל ילדיה, ובראשן: האם הועברו הילדים בדרכים בלתי כשרות למשפחות אחרות?

לפני כשנה יצאו "אבודים" וצופית גרנט למסע מטלטל וחובק עולם בעקבות ארבעת ילדיה של מרי, כשבדרך הפך המאבק לטיהור שמה של מרי, שם שהושחר שלא בצדק, למשימה חשובה לא פחות. צפו למעלה בקטע מתוך הפרק הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully