וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת על המעברות: הצצה ראשונה לסדרת הדוקו "המעברות"

5.11.2017 / 0:08

צפו בקטע מסדרת התעודה המסקרנת על ההיסטוריה של המעברות, שיוצריה משלימים את הפקתה ופונים אל הקהל כדי למצוא עוד עדויות מהשטח

יח"צ - חד פעמי

ביום רביעי ייפתח פסטיבל דוקאביב גליל, שיציע תפריט אמנותי עשיר ומסקרן. בין השאר אפשר יהיה לקבל בו הצצה ראשונה ל"היתוך בחום נמוך", סדרה תיעודית הסוקרת בארבעת פרקיה את הקמת מחנות העולים והמעברות בשנים הראשונות של המדינה, את החיים היומיומיים של שבע מאות אלף העולים שהגיעו לארץ מארצות שונות ואת קשיי ההתאקלמות שלהם, וכמובן גם את הדרך שבה, כדברי יוצרי הסדרה, "פעלו מוסדות השלטון כדי להשפיע, לעתים בסתר, על אורחות חייהם ועתידם".

"המעברות", אותה מביימת דינה צבי ריקליס ומפיק אריק ברנשטיין (תסריטאי: שי להב. עורכת תוכן: הילה בהרד), תתאר גם כיצד במעברות, בניגוד למחנות המעבר, לא זכו העולים למזון, למקום לינה, למסגרת או ליוי כלשהו, ונאלצו להסתדר בכוחות עצמם. הסדרה תשודר בכאן 11.

לצורך השלמת הצילומים, מחפשת הפקת הסדרה עולים ניצולי שואה שהגיעו לישראל ונשלחו למחנות העולים ולמעברות, וכן עולים שהתגייסו לצה"ל בזמן שהותם במעברות, או בני משפחות שלהם שיכולים לספר אודותיהם. כמובן שישנה עדיפות לכאלה השמורים אצלם צילומים ו/או מכתבים, יומנים וכדומה.

ליצירת קשר עם מפיקי הסדרה, אפשר לכתוב מייל לכתובת: alma@alma-films.com

לעוד פרטים על פסטיבל דוקאביב גליל, ראו האתר הרשמי.

המעברות. הצלמניה,
מתוך "היתוך בחום נמוך"/הצלמניה
המעברות. הצלמניה,
מתוך "היתוך בחום נמוך"/הצלמניה
המעברות. הצלמניה,
מתוך "היתוך בחום נמוך"/הצלמניה
  • עוד באותו נושא:
  • מעברות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully