וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המים התמלאו בבשר ודם": להקת כרישים תקפה צוות צילום

8.11.2017 / 6:20

אנשי צוות הצילום התת מימי של סדרת הטבע הדוקומנטרית "עולם מופלא" בהפקת BBC הותקפו על ידי להקת כרישי ענק שטרפו לוויתן וניסו למנוע מהצוללת שבה שהו להתקרב. "זה הרגע המפחיד ביותר שאי פעם חוויתי"

צילום מסך

זה לא ממש נעים כשתוקף אותך כריש, אבל איך זה מרגיש כשתוקפים אותך שבעה? על השאלה הזאת יכולים לענות אנשי צוות הצילום התת מימי של סדרת הטבע הדוקומנטרית "עולם מופלא", שנתקלו בדיוק בסיטואציה הזאת בעת צילומי העונה השנייה של הסדרה הבריטית המצליחה.

העונה השנייה של "עולם מופלא" אותה מפיקה BBC כבר זכתה בתואר התכנית הנצפית ביותר בבריטניה בשנת 2017 וכעת מפרסמת הרשת קטעי וידאו של מה שהתרחש מאחורי הקלעים של הפרק ששודר השבוע - והתמונות של מה שקרה מתחת למים מסמרות שיער. חברי צוות הצילום ששהו בצוללת בעומק של 750 מטרים במטרה להביא תמונות מקרוב של כרישים מסוג שש זימי-אפור, מספרים כי חששו לחיים כאשר כרישים באורך של שישה מטרים ניסו לנפץ את הצוללת.

כרישים מסוג זה יכולים להגיע לאורך של שמונה מטרים ולמשקל של יותר מחצי טון, והם עשויים להיות מאוד תוקפניים ובמיוחד כאשר הם רעבים. במקרה הזה קבוצת הכרישים, שהייתה עסוקה בלטרוף לוויתן, הפכה תוקפנית כלפי הצוללת של צוות הצילום במטרה להרחיק אותה מהאוכל.

צפו ברגעי האימה בתוך המים:

"זה הרגע המפחיד ביותר שאי פעם חוויתי במהלך צילומים", סיפר הצלם התת-מימי וויל רידג'ון ששהה בצוללת. "עוד ועוד כרישים הגיעו למקום עד שבשלב מסוים הם היו שבעה - כל אחד מהם בגודל של לווייתן ענק. הם נהיו אלימים מתוך מחשבה שאנחנו מתחרים בהם על המזון, התנגשו בצוללת בחוזקה ונשכו אותה".

קשה להאמין כמה קרוב היה המפגש עם הכרישים הזועמים. "היו שניים וחצי סנטימטרים של חלון אקריליק בינינו לבין הפיות הענקיים של הכרישים והשיניים שלהם, שהיו חדות כמו מסורים", אמר. "אי אפשר היה שלא לחשוב מה יקרה עכשיו במידה והם יצליחו לרסק את החלון. אפילו נהג הצוללת הודה שאחז בו פחד".

הכרישים צולמו סמוך לאיים האזוריים, ארכיפלג פורטוגלי במרכז האוקיינוס האטלנטי. רידג'ון מספר כי היה המום לנוכח מראה הכרישים, מחסלים את גופת הלווייתן. "היה בלתי נתפס לראות את כמות הבשר שהם מסוגלים לקרוע בנשיכה אחת. המים היו מלאים בדם וקרעי בשר, זה היה כמו סרט אימה", הוא משחזר. "אבל ברגע שעברנו את החלקים המפחידים - יצאנו עם אחד הרגעים הטובים של הסדרה".

  • עוד באותו נושא:
  • כרישים
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully