וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית מעידה: "חיים יבין השליך אותי על המיטה ונשכב מעליי"

10.11.2017 / 16:07

העיתונאית נעמי רון טוענת כי בסוף שנות השבעים, כשראיינה את חיים יבין בדירתה, הוא תקף אותה. "אחרי כחצי שעה הוא אמר 'יש דברים אחרים שאנחנו יכולים לעשות'. קם, תפס אותי, השליך אותי על המיטה ונשכב מעליי". יבין סירב להגיב. רון לוואלה! תרבות: "המסר לנשים - דברו"

מראיין: שגיא בן נון, עריכה: ניב מעוז

עדות חדשה טוענת לתקיפה מינית מצד העיתונאי חיים יבין. נעמי רון, לשעבר עיתונאית בעצמה, ב"להיטון עולם הקולנוע", שיתפה היום (שישי) בפוסט פומבי בעמוד הפייסבוק שלה מקרה שארע לכאורה בסוף שנות השבעים. לטענתה, במהלך ריאיון שקיימה עם חיים יבין בדירתה, הוא תקף אותה מינית. עדות זו מצטרפת לעדויות נוספות, שפורסמו לראשונה בוואלה! תרבות לפני כשנה, והעידו על הטרדות לכאורה מצדו של יבין.

כך כתבה נעמי רון היום: "מעולם לא עלה על דעתי שיגיע הרגע שבו אחשוב שפרסום הסיפור הזה הוא הדבר הנכון לעשות. אבל הנה, זה קורה. מתי-שהוא לקראת סוף שנות ה-70 פגשתי את חיים יבין מאחורי הקלעים של היכל התרבות, באירוע שאותו הוא עמד להנחות. הגעתי למקום ככתבת 'להיטון עולם הקולנוע'. הצגתי את עצמי ושאלתי אם יסכים לראיון אישי בשבועון. הוא אמר שלא - הוא מתראיין רק בנושאים מקצועיים. כעבור כחצי שנה הופתעתי לקבל שיחה טלפונית – 'מדברת מזכירתו של חיים יבין. הוא מסכים להצעתך לראיין אותו'. הזמנתי אותו לדירתי. נהגתי אז לראיין אמנים ואנשי תקשורת בדירתם, או אצלי. לא קרה שום דבר, לא הייתה לי שום סיבה לחשוש ממשהו".

רון המשיכה את הפוסט, בתיאור מה שלכאורה התחולל בדירתה: "אחרי כחצי שעה של שאלות-תשובות הוא (חיים יבין) אמר: 'השאלות טובות, וזו בוודאי הולכת להיות כתבה טובה, אבל יש דברים אחרים שאנחנו יכולים לעשות'. הוא קם ממקומו, תפס אותי, השליך אותי על המיטה ונשכב מעליי. הייתי צריכה ממש להתאמץ כדי לנער אותו ממני. אחרי ש-יבין הבין ששום דבר כבר לא יקרה כאן, המשכנו בראיון. לפני שעזב, אמר: 'שתדעי לך שאני יוצא מכאן מתוסכל ומאוכזב'. אני יצאתי נדהמת מהחוצפה ומההתנהגות הגסה של 'מר טלוויזיה'".

חיים יבין. ברני ארדוב
חיים יבין/ברני ארדוב

"גל החשיפות של מקרי ההטרדות והתקיפות המיניות הוא זה שהניע אותי לשתף במקרה עכשיו", אומרת נעמי רון לוואלה! תרבות. "את הסיפור עם חיים סיפרתי לאורך השנים שעברו מאז לחברים ולבני משפחה. אני מצטערת על כל גבר שמתנהג בצורה כזאת ברוטלית ולא נעימה. עכשיו זה היה הזמן הנכון לפרסם את זה. לא מעניין אותי אם חל חוק ההתיישנות, עכשיו הזמן להצטרף לאחיותיי, בעיקר לאחר שחיים יבין הגיב על סיפורה של נרי ליבנה במלים 'זה לא היה מעולם'. כיום יש הבנה בעקבות החשיפות האלה, וטוב מאוד לגברים שיקבלו חומר למחשבה. שיחשבו פעמיים לפני שהם עושים פעולות לא רגישות ולא נחמדות. המסר לנשים הוא לדבר, ולא להסכים לדברים מהסוג הזה. אני מקווה שאנחנו נכנסות לעידן שבו דברים כאלה לא יקרו יותר".

בתגובות לפוסט נשאלה רון על ידי אשה אחת "מדוע בעצם לא התלוננת בזמנו?", והיא השיבה: "אני משערת שאם הייתי נפגעת, הייתי מתלוננת. במקרה הזה הגעתי למערכת למחרת בבוקר עם סיפור...", ובהמשך כתבה ש"זו היתה יותר תדהמה מאשר פגיעה פיזית. היכרות מקרוב עם סוג של התנהגות דוחה, שבה לא נתקלתי עד לאותו רגע". עוד הוסיפה ש"מה שחשוב שסוג מסוים של גברים יקלוט שלא כל מה שעובר להם בראש, נכון לעשות. והנשים, כאשר קורה להן סיפור מסוג זה, שיידעו שהן אמורות לשתף ולהתלונן. בימים אלה, תודה לאל ולגל החשיפה בנושא, יש כבר מודעות לנושא. יש כללי התנהגות נאותים".

חיים יבין סירב להגיב.

עוד באותו נושא

עובדת רשות השידור: "חיים יבין חפן את שדיי בידיו בניגוד לרצוני"

לכתבה המלאה

בדצמבר האחרון פורסמה בוואלה! תרבות העדות הראשונה שטענה להטרדה מינית מצד חיים יבין. קולגה לשעבר ברשות השידור סיפרה לנו מפגש שהתקיים ביניהם, בעודה בשנות ה-40 לחייה, לפני כ-16 שנה, בתקופה שבה עוד נחשב ל"מר טלוויזיה". היא נפגשה עמו ברשות השידור בירושלים, במסגרת עבודתה שם. "חיים יבין חיזר אחרי כמו שהוא חיזר אחרי בנות, אבל לא נעניתי לחיזוריו, לא היה שום רומן בינינו", גילתה לוואלה! תרבות. "באחד הימים נפגשתי עם חיים בעבודה והוא פתאום נגע בחזיה שלי. הוא חפן את שדיי בידיו, בניגוד לרצוני. העפתי לו את הידיים, אמרתי לו: 'תחזיר את הידיים שלך למקום, תפסיק עם זה מיד!'. הוא אמר: 'אני מאוהב בך'. הייתי בשוק. זה היה מגעיל, ומשפיל. מישהי שנכחה בחדר ראתה את זה קורה, היא היתה בשוק. הוא חרמן זקן, הוא אשמאי זקן. אבל הוא היה נעצר כשאמרו לו 'לא'".

המתלוננת נזכרה בהטרדה שחוותה, לטענתה, מחיים יבין, בעקבות הריאיון של יבין זמן קצר קודם לכן לגבי בר חיים בידיעות אחרונות, בו התבטא בנושא השינוי הציבורי ביחס להטרדות מיניות. הריאיון עורר תגובות זועמות ברשת. יבין אמר בריאיון: "פעם היתה אווירה הרבה יותר חופשית. אם היית אומר משהו, או טופח או מחבק או אפילו מנשק – זה היה דבר חצי לגיטימי. היום כולנו היינו מואשמים בהטרדה. אבל אהבתי יותר את התגובות של הנשים אז. אם היית צובט מישהי בתחת היא היתה מורידה לך סטירה. היום רצים לעורך דין. אני בעד שתתני סטירה ונגמור את העניין... דה באסטרדס צ'יינג'ד דה רולס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיים יבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר האחרון שוחחנו גם עם מאפרת שעבדה בערוץ 1, והיא סיפרה לוואלה! תרבות על מקרה שארע, לטענתה, לפני כ-11 שנים: "חיים נכנס לחדר איפור, התיישב על הכסא. התחלתי לאפר אותו. נכנסה בחורה. הוא אמר את מה שהוא אמר. הוא אמר: 'אוי, הסוודר הזה עושה לך ציצים מאוד יפים'. אז הפסקתי לאפר אותו ברגע, אמרתי לו 'לא מקובל עליי ההערות שלך, ואתה לא תדבר ככה'. והוא אמר לי: 'אבל פעם, בברנז'ה'... אמרתי לו, 'אנחנו לא פעם, אני לא בברנז'ה שלך, אני לא חברה שלך וההערות שלך לא מקובלות עליי'. הוא נהיה חיוור כולו וסתם את הפה. האמירה הזאת היתה מגעילה ולא במקום. כאילו, מה אתה מעיר הערות בכלל?! מי אתה שתעיר הערות בכלל?! מה, מה, מה? למה? אם מישהו היה אומר את זה על הבת שלך או על הנכדה שלך?! כאילו, שיחשוב גם על זה. לא מקובל, ממש לא מקובל עליי. אני יודעת שהיו סיפורים על בנות אחרות שהטריד, שנגע וכל מיני כאלה".

בתגובה לטענות אלה, מסר חיים יבין לפני שנה: "מכחיש את הסיפור מכל וכול. לא היה ולא נברא. אינני יודע מה דוחף את המתלוננת. בריאיון לידיעות הצבעתי על טרנד שהיה אז. טוב מאד שדברים השתנו מאז. אני חי ומכבד ודוגל בשויון מלא בין נשים לגברים עם כל הזכויות. אם פגעתי במישהו או מישהי אני מתנצל".

השבוע, עיתונאית "הארץ" נרי ליבנה טענה ברשת ב' כי קיבלה הצעה מגונה מחיים יבין, בזמן שהיה מנהל הטלוויזיה הישראלית. לטענתה, המקרה התרחש כשהיתה עיתונאית צעירה והגיעה לפגישה במשרדו. "אחרי שסקר אותי מלמעלה למטה, הוא סיפר לי מי הן הנשים שזכו להתקדם באמצעותו בטלוויזיה ואיך. לאחר מכן אמר לי: 'אם נהיה חברים טובים, ואני מתכוון ממש ממש טובים' - והוא הוסיף קריצה כדי שאבין - 'אז תהיה לי עבודה נהדרת בשבילך'. אז הלכתי וכך לא עבדתי בערוץ הראשון", אמרה בראיון ליערה שפירא. חיים יבין מסר בתגובה כי "מדובר בשטויות, לא הייתה שיחה כזאת".

על הטענה החדשה של נעמי רון, כאמור, יבין סרב להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • חיים יבין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully