וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק תרדוף: כל מה שצריך לדעת לפני "ליגת הצדק"

14.11.2017 / 0:00

סרט הגיבורים הגדול של החורף יאחד שנית את באטמן, וונדר וומן וסופרמן על המסך הגדול, לצד שלל גיבורים ונבלים חדשים. כמה משמעותית צפויה להיות וונדר וומן, מה האיום שמרחף מעל האנושות הפעם, ואיך השינויים מאחורי הקלעים עשויים להשפיע על מה שנראה על המסך? כל התשובות

יח"צ - חד פעמי

מי בצוות של ליגת הצדק?

באטמן / ברוס וויין (בן אפלק); וונדר וומן / דיאנה פרינס (גל גדות); אקווהמן / ארתור קרי (ג'ייסון מומואה); הפלאש / בארי אלן (עזרא מילר); סייבורג / ויקטור סטון (ריי פישר); קלארק קנט / סופרמן (הנרי קאביל).

רגע, רגע, מה סופרמן? הוא לא…?

לא, הוא לא. ולפני שתזעמו, זה אפילו לא נחשב ספוילר כי הוא מופיע בכל חומרי הקידום של הסרט. אמנם "באטמן נגד סופרמן" נגמר בשוט שמציג את ארון הקבורה של סופרמן, אבל צופים חדי אבחנה שמו לב כבר אז לשבריר השנייה האחרון, בו הרגבים על הארון מתחילים לרחף באוויר - רמז לחיים שעדיין נמצאים בתוכו. השערה פופולרית גורסת שסופרמן נמצא בסוג של "תרדמת קריפטונית" בעקבות המפגש ההרסני עם דומסדיי. איך הוא יתעורר ממנה? את זה נגלה על המסך הגדול.

תמונה שפרסם הנרי קאביל לפני שנה וחצי באינסטגרם, ובה נראית חליפה שחורה חדשה של סופרמן, מרמזת לכך שהסרט צפוי לקחת השראה מהקומיקס "מותו ושובו של סופרמן". בחוברת ההיא מתחילת שנות התשעים, סופרמן אכן נחשב למת בתום הקרב עם דומסדיי, ובהיעדרו לבשו לא פחות מארבעה אנשים שונים את חליפתו הכחולה, עד שבן קריפטון האמיתי חזר לבוש בחליפה שחורה. זה לא אומר בהכרח שסופרמן אכן ילבש חליפה שחורה בסרט הזה, אלא שסיפור חזרתו יקביל לזה שבקומיקס.

איך הגענו לכאן?

בעקבות אירועי "באטמן נגד סופרמן", ובעיקר לאור ההקרבה שהפגין סופרמן בניסיון להציל את האנושות, מחליטים ברוס וויין ודיאנה פרינס לאתר ולגייס בעלי כוחות נוספים לצוות שיגן על העולם. כזכור, ב"באטמן נגד סופרמן", מצליח וויין לחלץ קובץ סודי מהשרתים של לקס לותור, ובו נחשפים לראשונה הפלאש, סייבורג, אקווהמן, וגם וונדר וומן, שמקבלת הודעה מוויין עם התמונה ההיסטורית ממלחמת העולם - שהיא הטריגר שמתחיל את "וונדר וומן".

הסרט החדש צפוי להציג לנו איך יגויסו הגיבורים החדשים לחבורה, וכמובן אמור לספק לנו הבנה גדולה הרבה יותר למגוון הכוחות החדשים שיביאו עמם. עדיין לא ברור (אם כי מיד ננסה לנחש) מהו האיום שמוביל את וויין ופרינס להתחיל בגיוס, אבל עד סוף הסרט החבורה הזאת אמורה להיות מגובשת להפליא.

מיהו הנבל של הסרט?

כרגיל עם DC, החלק הזה מורכב ודורש מעט רקע. בגרסת הקומיקס נחשב דארקסייד למקביל של תאנוס במארוול (למען הדיוק והצדק, תאנוס הוא זה שהועתק מדארקסיד שהיה שם קודם. מה לעשות שמארוול הרבה יותר יעילים בבניית עולמות קולנועיים מורחבים). במילים אחרות: מדובר בסוג של אל חוצן רב עוצמה מכוכב בשם אפוקוליפס. דארקסייד נחשב לאחד מנבלי הקומיקס הגדולים אי פעם, והוא ניחן בשלל כוחות הרס על אנושיים, ושאיפה לכבוש את הגלקסיה כולה. אף על פיכן, דארקסייד לא צפוי להופיע בסרט הזה.

תחת זאת, הנבל העיקרי של הסרט צפוי להיות דודו של דארקסייד וגנרל הצבא שלו, סטפנוולף (קירן היינדס, "משחקי הכס"). בקומיקס, סטפנוולף משתייך לקבוצת עילית של לוחמים בשירותו של דארקסייד. בסרט הוא צפוי להוביל את צבאו לכדור הארץ בחיפוש אחרי שלושה עצמים עתיקים, כל אחד בעל אנרגיה עצומה אחרת (נשמע מוכר?), שנשמרו במקומות שונים (אי האמזונות, מעמקי הים ובני האדם). הפלישה לכדור הארץ היא, על פי כל היגיון סביר, הסיבה לרצון של ברוס וויין ודיאנה פרינס להקים את ליגת הצדק.

כמה דומיננטית תהיה וונדר וומן?

ההצלחה של גל גדות ו"וונדר וומן" הצילה את היקום הקולנועי המורחב של DC, שלפני שנה נראה כי הוא הולך לשום מקום. דיווחים מהפקת הסרט גרסו כי להצלחה הזאת היה משקל בהגדלת תפקידה וכוחה של וונדר וומן בצוות. בריאיונות שהעניקה לקראת הסרט כינתה גדות את דמותה "הדבק של החבורה", והדגישה שהיה חשוב לה לאפשר לדמויות האחרות לזהור לצדה. "הדבר הכי יפה לגבי דיאנה הוא שיש לה דאגה כנה כלפי אנשים אחרים. וידאתי שהיא תעזור לכל אחד מהם להיות חזק יותר".

אילו דמויות נוספות צפויות לחזור או להופיע לראשונה בסרט?

מלבד גיבורי העל, "ליגת הצדק" צפויה להציג שלל דמויות בהן נתקלנו כבר ב"באטמן נגד סופרמן" ו"וונדר וומן". ביניהם: לויס ליין (איימי אדאמס), מלכת האמזונות היפוליטה - אמה של דיאנה (קוני נילסן), אנטיופה - שנחשבה אף היא לדמות שקיפחה את חייה, ונסיבות נוכחותה בסרט עדיין לא ברורות (רובין רייט), מרתה קנט (דיאן ליין), לקס לותור (ג'סי אייזנברג) ואלפרד (ג'רמי איירונס). שתי דמויות משנה חדשות שיפציעו כאן לראשונה הן המפקח גורדון (ג'יי קיי סימונס) ומירה, אשתו של אקווהמן (אמבר הרד).

איך השינויים מאחורי הקלעים ישפיעו על הסרט?

מדובר בדרמה של ממש, שאת תוצאותיה נוכל לראות רק על המסך הגדול. נתחיל בתזכורת: מעט לאחר סיום הצילומים המוקדמים של "ליגת הצדק", התבשר הבמאי זאק סניידר על מות בתו, אוטום (20), ששמה קץ לחייה. בעקבות הטרגדיה המשפחתית, עזב סניידר את הסרט וג'וס ווידון נכנס לנעליו בשלב הפוסט פרודקשן. לא רק שווידון היה אחראי בלעדי לעריכת הסרט, אלא הוא פיקח ישירות על כשבועיים של צילומי השלמה שנקבעו באותה תקופה.

אף שווידון מתעקש כי הסרט ירגיש כמו "סרט של זאק סניידר", עדיין ישנה התקווה שזהו רק צעד אצילי מצדו הבמאי שנאלץ לנטוש. ווידון, שעמד מאחורי הקמת היקום הקולנועי של מארוול, הוא בדיוק האיש שיכול לצמצם את השתוללות האפקטים והאפלה של סניידר. טביעת ידו על הסרט בשלבים כל כך קריטיים אמורה וצריכה להיראות, כדי ש"ליגת הצדק" יהיה סרט שיוכל להתעלות על הסרטים הרעים שקדמו לו. דיווחים מתוך ההפקה מאשרים שהסרט "קליל יותר" בטון שלו הפעם. הלוואי.

האם יש טעם להישאר עד אחרי הכתוביות?

כן. לראשונה בתולדות היקום הקולנועי של וורנר ו-DC, אושר קיומן של לא אחת, אלא שתי סצנות פוסט קרדיטים.

מה אורכו של הסרט?

שעתיים (121 דקות). עוד הוכחה להשפעה של ווידון על הנטייה של סרטי DC להימרח ללא צורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully