וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלקות בישבן וטקסי השפלה מיניים: האמת המחרידה על אחד מאולפני הסרטים החשובים באירופה

13.11.2017 / 16:09

תשע נשים מעידות כי חוו סדרה ארוכה של הטרדות והשפלות מיניות ב"זנטרופה", אולפן הסרטים החשוב בדנמרק ומן החשובים באירופה. המעסיק המטרידן: "זה ככל הנראה קרה. אני מנהיג נערץ שמתעניין בבדיקת גבולות"

יח"צ - חד פעמי

תשע נשים מעידות כי הוטרדו מינית והושפלו במהלך התמחותן ועבודתן באולפני הסרטים הדניים "זנטרופה". האולפנים, שבין מייסדיהם גם לארס פון טרייר, הם החשובים בסקנדינביה ובין הבולטים באירופה, והיו אחראים להפקת סרטים עטורי פרסים רבים, בהם "לשבור את הגלים", "רוקדת בחשיכה", "דוגוויל", "נימפומנית", "רומן מלכותי", "ניצוד" ועוד.

פוליטיקן, העיתון החשוב בדנמרק, מפרסם כי הנשים חשפו בפניו כי נגע ההטרדות הוא חולי המושרש בחברה ובעקבותיו, חלק מהן פרשו מתעשיית הקולנוע.

רבות מן הטענות התמקדו בפיטר אלבק ינסן, המייסד השותף ואחד הבעלים של אולפני "זנטרופה", ובעבר מנכ"ל החברה. נשים העידו כי נהג למשש את שדיהן, וביקש מהן לשכב על ברכיו לצורך הפלקה בישבן. בין הנשים המוטרדות היו גם מתלמדות צעירות, שהתבקשו על ידי מעסיקן להביא לו מצבטים לפטמות או "לחסן את החזירים שלו". כמו כן, לפי העדויות, במהלך מסיבת חג המולד של המשרד, נהג הבוס המטרידן לחלק פרסים: למתמחה שמתפשטת הכי מהר, למתמחה עם שיער הערווה הארוך ביותר וכדומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוסד כוחני, מיושן ופטריאכלי". מתוך "נימפומנית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ראיתי נשים מושפלות", אמרה עובדת לשעבר בחברה, העיתונאית אנה מט לנדטוף, "זנטרופה התיימרו ל'תרבות עבודה אלטרנטיבית', אבל במציאות נתקלתי במוסד כוחני, מיושן ופטריאכלי".

ינסן אמר בתגובה כי אינו זוכר את המקרים שתוארו בכתבה, אבל הוסיף כי הם "ככל הנראה קרו". עם זאת, הוא הכחיש כי ההטרדות היו לשיטה בארגון. "אומר זאת: אין לי עניין בהשפלה. אני מתעניין בבחינת גבולות, במיוחד כשיש קו אדום", אמר. "פעמים רבות הרחקתי לכת. ואני לגמרי עומד מאחורי זה. השאלה היא אם אתה מנהיג נערץ או לא - ואני מנהיג נערץ".

יש לציין כי במקרה זה, אף אחת מן הטענות אינן נוגעות ישירות לאחד מעמודי התווך של זנטרופה, לארס פון טרייר. עם זאת, לפני כמה שבועות העידה ביורק, שכיכבה ב"רוקדת בחשיכה" שלו, כי הוא הטריד אותה מינית, הוכחה נוספת לכך שהטרדות ותקיפות הן אכן חלק מובנה מן התרבות הארגונית של האולפן.

עוד באותו נושא

דיווח: גל גדות מאיימת לא להשתתף בהמשכון של "וונדר וומן" אם הקולנוען המטרידן ברט ראטנר יהיה מעורב בו

לכתבה המלאה
הבמאי הדני לארס פון טרייר בפסטיבל הסרטים בקאן. GettyImages
תרבות חולה. לארס פון טרייר/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתמחות באולפן הושפלו באופן קבוע. מתוך "מלנכוליה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully