וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחה טלוויזיה בריטי נעלם בג'ונגל בחיפוש אחר שבט ציידים אבוד

15.11.2017 / 9:54

עקבותיו של בנדיקט אלן, חוקר טבע שיצר לא פחות משש סדרות שונות עבור ה-BBC על מסעותיו ברחבי העולם, אבדו בפפואה גינאה החדשה לפני שלושה שבועות. אלן ניסה ליצור קשר עם שבט ציידים מסוכן, המתגורר באזור שורץ תנינים. "אני מדמיינת שהוא נשבה או פצוע", סיפרה אשתו

חוקר הטבע הבריטי בנדיקט אלן, שהנחה לא פחות משש סדרות שונות של ה-BBC, נעלם לפני כשלושה שבועות בג'ונגלים של פפואה גינאה החדשה. על פי דיווח בדיילי מייל הבריטי, אשתו של אלן, לנקה, סיפרה לעיתון שלא קיבלה אות חיים ממנו מאז הונחת בג'ונגל על ידי מסוק. מטרת הנסיעה של אלן הייתה להתחקות אחר עקבותיהם של שבט ציידי ראשים, שקבע את מושבו בביצה שורצת תנינית ומוקפת נהרות, ללא דרכים סלולות.

אלן בן ה-57 הוא הרפתקן ותיק, שעבר כמה וכמה מסעות יוצאי דופן בעבר. בין היתר היה לאדם הראשון שמתעד את חציית מדבר נמיב (החוצה את נמיביה ואנגולה), וכן את 1,500 הקילומטרים של מדבר גובי - אותם חצה כשהוא רכוב על גמלים. אלן חקר גם יערות האמזונאס ובאחד המקרים המצמררים נאלץ לאכול את הכלב שלו כדי לשרוד ביערות ברזיל, לאחר שהותקף על ידי כורי זהב ואיבד את דרכו.

ברשומה האחרונה בבלוג הרשמי שלו, סיפר החוקר בהתרגשות על משימתו הנוכחית. "שבט היאייפו (Yaifo) הם האנשים היחידים על פני כדור הארץ שמנותקים לחלוטין מקשר עם העולם החיצון. אני שוכר מסוק שיצניח אותי באזורם. בפעם הקודמת שנפגשנו הם קיבלו אותי בהצגה מפחידה של כוח, ריקודים אנרגטיים, קשתות וחיצים. מי יודע איך הם יקבלו אותי הפעם. כמו כן אין ברשותי שום אמצעים לשוב לעולם החיצון, וזה מדאיג. במיוחד בהתחשב בגילי המתקדם. אצטרך לשוט במורד הנהר במשך שבוע, או לרתום את בני השבט לעזרתי כפי שעשיתי בפעם הקודמת".

לאלן שלושה ילדים בגילאי שנתיים עד 10, ומשפחתו דואגת לגורלו. "אני מדמיינת שהוא נלקח בשבי או שהוא שוכב חולה או פצוע במקום כלשהו", סיפרה לנקה לעיתון, "אולי הוא שבר רגל או מקבל עזרה מהמקומיים. הוא לעולם לא לוקח טלפון עמו, ומאמין בלחיות כמו המקומיים. העובדה שהוא לא חזר עדיין מאוד מוזרה עבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
  • עוד באותו נושא:
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully