וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתבח עם השנים: בריאן אדמס מספק הופעה כמעט מושלמת

ניר יהב, מילאנו

19.11.2017 / 6:00

להיטים שמבוצעים בצורה מופלאה, וידאו ארט יפהפה, אווירה כיפית - ומעל הכול זמר אחד ענק: רגע לפני שהוא מגיע להופעה בישראל, ראינו את בריאן אדמס מופיע במילאנו, שרנו איתו במשך שעתיים ורבע והתאהבנו בו מחדש

יח"צ - חד פעמי

כל מי שגדל בשנות השמונים והתשעים זוכר היטב את הרגעים שבהם רקד במסיבת כיתה סלואו לצלילי שיריו של בריאן אדמס. המלודיה המתוקה שנעטפה בגיטרות עוצמתיות ובמילות אהבה באנגלית הפכו את הרגעים האלו לבלתי נשכחים. ואם אתם לא מאמינים, אתם מוזמנים לשאול אנשים שהיו אז בני עשרה והם יספרו לכם בוודאי סיפור שמעורבים בו מבוכה, נערה יפה, שברון לב, מועדון "פסק זמן" ואורגן-אורות. בלדות הרוק הפומפוזיות והמרגשות של אדמס הפכו לפסקול חובה בכל אירוע חברתי וקשה לתאר את אותן שנים בלי המוזיקה המופלאה שלו שליוותה אותן. עברו גם לא מעט שנים מאז: 33 שנים מאז שיצא הלהיט "Heaven", לא פחות מ-26 שנים מאז שיצא "I Do It For You" ו-24 שנה מאז "Please Forgive Me". אלו שהיו אז בני 13-15 הם היום אנשים בני 35-40, חלקם הורים לילדים, ורובם די מתגעגעים לניחוח מאותה תקופה.

ואולי ההופעה של בריאן אדמס, שבה נכחנו במילאנו ב-10 בנובמבר (וצפויה להגיע לישראל לשלוש הופעות ב-4-6 בדצמבר בהיכל מנורה-מבטחים ובארנה בירושלים), היא המענה המדויק והטוב ביותר לאותו געגוע של בני אותו הדור. אבל אם להיות לגמרי כנים, לא ראינו רק אנשים בני 30-40 בהופעה של אדמס במילאנו. היו שם צעירים מאוד לצד מבוגרים מאוד, חובבי רוק לצד חובבי פופ - ללמדך שהמוזיקה של אדמס מצליחה לחצות ז'אנרים מוזיקליים ולחלחל לנפש של כולם. אפשר לנחש שכמות המעריצים האדוקים של בריאן אדמס הייתה נמוכה מאוד באולם ההופעות במילאנו, אבל האש שאחזה בעיניהם כל אימת שאדמס פצה את פיו וטרף את הבמה, בערה כמו במעריצים השרופים ביותר.

בריאן אדמס. Boris Podobnik,
טרף את הבמה. בריאן אדמס/Boris Podobnik

בריאן אדמס כבר לא ילד. הוא כבר בן 58, ובניגוד לרבים בני גילו, הוא רק משתבח ככל שהשנים חולפות. לא רק שהוא נראה צעיר יותר ורענן יותר, אדמס מגיע לסיבוב ההופעות הנוכחי לאחר הוצאת אלבום חדש כשהוא בשל יותר, מורכב יותר, עמוק יותר ובוגר יותר. במשך שעתיים ורבע הוא לא נח לרגע והצליח לספק את אחת ההופעות הטובות ביותר שראיתי מזה שנים. בראש ובראשונה, אדמס לא משמיט אף להיט ענק מהסט-ליסט האימתני והמפואר שלו (29 שירים!): הוא שר את "Summer of '69", "I Do It For You", "Heaven", "Please Forgive Me, "Cloud Number Nine", "I'm Ready", "When You're Gone", "Run to You", "18 'Til I Die" ועוד רבים וטובים. סדר השירים בהופעותיו לא משתנה באופן דרמטי, ולכן מי שרוצה לדעת אילו שירים צפוי אדמס לשיר בישראל – כדאי שיציץ ברשימות השירים בהופעותיו האחרונות.

עוד באותו נושא

רשמית: להקת א-הא תופיע בישראל. כמה יעלה כרטיס?

לכתבה המלאה
בריאן אדמס. Boris Podobnik,
דמעות של נוסטלגיה. בריאן אדמס/Boris Podobnik

גם מי שהגיע סקפטי להופעה, קיבל מלוא החופן להיטים. אדמס מבין היטב את נפשם של המעריצים ודואג להעניק להם חוויה מרגשת במיוחד בעודו שר את להיטי הענק - חוזר על הפזמונים, נותן לקהל לשיר ומאריך את השירים. כמו אומר: אני יודע היטב שרבים הגיעו בשביל לשמוע רק את השירים האלו, ואתן לכם את מלוא התמורה. הקהל אכן מגיב בהתלהבות כשהוא שומע את הביצועים האדירים ללהיטים שעליהם גדל, ואי אפשר שלא להתרגש למראה הדמעות הנוסטלגיות שנקוות בעיני הצופים.

הדבר המקסים ביותר בהופעה הוא שגם השירים הפחות-מוכרים נשמעים נהדר, ובאורח פלא מצליחים למגנט את הקהל אליהם ולגרום לו להתאהב בהם. בהיותו מלחין מחונן עם חוש מדויק לשירים קליטים, תוך בית ופזמון הקהל כבר עומד על הרגליים ורוקד את השיר שעד לפני רגע כלל לא הכיר. אדמס, שביסס את הקריירה שלו על שירים המנוניים, מצליח לגרום להם להישמע בהופעה בדיוק כמו שהם צריכים להישמע. הוא עושה זאת בזכות להקה מצוינת ולא גדולה מדי (ובראשה הגיטריסט המעולה קית' סקוט, חברו הטוב של אדמס שהולך לצדו כבר 40 שנה) ובזכות עיבודים אינטליגנטיים שלא מתרחקים יותר מדי מהמקור, ולא נשמעים מפוצצים מדי או רזים מדי. הווידאו ארט היפהפה מאחורי הלהקה רק מוסיף לחוויה ולא מעמיס עליה, כפי שלעתים קרובות מדי קורה עם אמנים אחרים.

בריאן אדמס. Boris Podobnik,
וידאו ארט יפה. בריאן אדמס/Boris Podobnik

הקול של אדמס נותר בדיוק כמו שהיה: חם, מדויק, בדולחי ומעיף לשמיים. אין תענוג גדול יותר מלשמוע אותו שר את שיריו בקולו, שבאבחת צליל מחזיר את מי ששומע אותו לזיכרונות קסם. אדמס מפוצץ באנרגיות, וניכר בו שהוא מאוהב במה שהוא עושה. הוא עולה על הבמה לבוש בחליפה ומכבד את הקהל שהגיע לראות אותו. על אף שיש שירים שהוא שר כבר שלושים שנה, הוא מבצע אותם על הבמה כאילו זו הפעם הראשונה. בא מאהבה, מופיע באהבה ומרעיף אהבה. הוא לא מוותר על הומור, על שימוש בשפה המקומית (תתכוננו להרבה Toda Raba בהופעות בישראל) ועל סיפורים קטנים בין לבין. הקהל מגיב ומחזיר לו אהבה כפולה: כמעט ואין רגעים מתים בהופעה, אין פיהוקים ואין שעמום. שעתיים ורבע של מסיבה אחת גדולה, רק בלי אורגן אורות ובלי שיברון לב.

בריאן אדמס. Boris Podobnik,
קול בדולחי ומעיף לשמיים. בריאן אדמס/Boris Podobnik
seperator

בריאן אדמס יופיע ב-4 וב-5 בדצמבר בהיכל מנורה מבטחים, וב-6 בדצמבר בהיכל פיס ארנה בירושלים.

בריאן אדמס. Boris Podobnik,
ביחד עם הגיטריסט הנהדר קית' סקוט. בריאן אדמס/Boris Podobnik

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully