וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסל והאמן אהוד (אודי) דיין הלך לעולמו בגיל 75

19.11.2017 / 20:14

האמן אהוד (אודי) דיין הלך לעולמו בגיל 75. דיין הוא בנו של שר הביטחון לשעבר, משה דיין ז"ל, ואחיהם של הבמאי והתסריטאי אסי דיין ז"ל ושל הח"כית לשעבר יעל דיין, שספדה לו: "הוא היה אמן ופסל אדיר, צנוע ומלא הומור"

הצייר, הפסל והאמן אהוד (אודי) דיין, התסריטאי והבמאי אסי דיין וחברת הכנסת לשעבר יעל דיין. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
הצייר, הפסל והאמן אהוד/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

האמן, הפסל והצייר אהוד (אודי) דיין הלך לעולמו הבוקר (ראשון) בבית חולים איכילוב בתל אביב, כתוצאה מסיבוך של מחלת דם. דיין הוא בנו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה דיין ז"ל, ואחיהם של הבמאי והתסריטאי אסי דיין ז"ל ושל חברת הכנסת לשעבר יעל דיין. בן 75 היה במותו. השאיר אחריו בת זוג, שלושה ילדים וארבעה נכדים.

אהוד (אודי) דיין נולד ב-31 בינואר 1942 בירושלים, בן למשה ולרות דיין. לימים נדדה משפחתו, בעקבות הקריירה של אביו, בין ירושלים, נהלל, טבעון, צהלה ועוד. לאחר שהעביר את ילדותו בירושלים הוא הצטרף לפנימיית הנוער "הדסים" בשרון. את שירותו הצבאי העביר בשייטת 13. לאחר שחרורו עבר למשק הוריו בנהלל. "במשק התוודעתי אל רזי המתכת והפוטנציאל הטמון בה, בעזרת מכשיר הריתוך שאבי הביא לי מחו"ל", כתב אודי דיין בקטלוג של אחד התערוכות שלו, "התעמקתי בהקמת לולי העופות ודירי העגלים. מבוקר עד ערב רצתי עם הרתכת, מחבר את קונסטרוקציות הגגות אל צינורות הברזל המבוטנים באדמה. קדחת היצירה דבקה בי אובססיבית כעכביש הקושר את קוריו, וכך בעצם רכשתי את 'תעודת המסגר' שבכיסי".

הצייר, הפסל והאמן אהוד (אודי) דיין  ואמו רות דיין ביום הולדתה ה-100. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
הפסל, הצייר והאמן אהוד/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה

בהמשך חייו, עבר לפונדק של שמעון רימון, המוכר בכינויו כושי רימון, בערבה, שם בנה כלובים, סורגים, שערים ופיסל דמויות שונות שהוצבו במקום. דיין העשיר את המקום בעבודות ברזל, ובהן היצירה "דון קישוט" הדוהר על אופנועו הישן מהכפר ותוקף את טחנת הרוח שמוטת הכנפיים, שהינה הטחנה המקורית ששאבה את מי באר המנוחה, וכן קבוצת ינשופים זועפים עם ראשי בטון ש"שומרים" על החורבה העתיקה מפני בוזזים.

"אודי היה מיוחד, גם בהקשר הדייני", אומרת אחותו, יעל דיין, לוואלה! תרבות. "הוא היה מאוד צנוע ודאג שכל ההישגים שלו, והיו רבים, לא יירשמו כמו כ'הבן של' או 'האח של'. והוא הצליח בזה. הוא היה לוחם שייטת, חקלאי בנהלל, איש ים מובהק, איש טבע ואמן פסל אדיר. ספסלים שלו מפוזרים בכל הארץ. גם פסלי חוצות, בעיקר בערבה. היו לו הרבה תערוכות. הוא היה איש הומור. הוא היה הבריא מכולנו, לא עישן, אכל נכון, איש של ספורט, של חוץ ושל טבע. תפסה אותו מחלת דם קשה, ומסיבוך של זה הוא מת כמעט בגיל 76. עד הרגע האחרון הרופאים נלחמו יחד איתו, והשיגו לו כשנה נוספת של חיים, כשנראה היה שאי אפשר. אמא, שאיבדה את אסי, איבדה עכשיו את אודי, בגילה המופלג 100. די נדיר שהורים קוברים ילדים מזיקנה. זו טרגדיה נוראה בשבילה. ואני נותרתי היחידה מהשלושה".

עוד באותו נושא

כך ראינו: בנו של משה דיין בחשיפה נדירה

לכתבה המלאה
כמה מיצירותיו של הצייר, הפסל והאמן אהוד (אודי) דיין. באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
כמה מיצירותיו של אהוד/באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • אודי דיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully