וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת ספרי "הארי פוטר" תהפוך אתכם לאנשים טובים יותר

20.11.2017 / 23:34

מחקר של כתב עת ותיק לפסיכולוגיה קובע כי ילדים שקראו את ספרי "הארי פוטר" ניחנים ביחס סובלני יותר לאחרים, בתנאי שחשו הזדהות רגשית עמוקה עם הגיבור

יח"צ - חד פעמי

אם גם אתם בין הרבים שקראו את ספרי "הארי פוטר", אז מצבכם טוב – כי אתם אנשים טובים יותר. כך לפחות לפי מחקר שפורסם בכתב העת " Journal of Applied Psychology", היוצא פעם בחודש בארצות הברית מאז שנת 1971. לפי הממצאים שלו, מי שקרא את הספרים בהתבגרותו וחש הזדהות רגשית עם דמותו של הילד הקוסם, סובל מפחות דעות קדומות באשר לקבוצות באוכלוסייה שהחברה תופסת באופן סטריאוטיפי, למשל מהגרים, להט"בים ופליטים, כך כהגדרת המחקר.

ממצא מעניין נוסף של המחקר: ככל שהקוראים צעירים יותר, ככה גם גדלה ההזדהות שלהם עם הארי פוטר וכך גם השפעתו עליהם ועל היחס שלהם לאחר היתה משמעותית וחיובית יותר. ועוד ממצא, לא כל כך מפתיע: כל הנתונים המשמחים הללו לא תקפים לגבי קבוצת המיעוט של הקוראים הצעירים שבחרו להזדהות דווקא עם דמותו המנוולת של וולדמורט.

כך או כך, אם עוד אין לכם את ספרי "הארי פוטר" בבית וחיפשתם סיבה מכרעת לרכוש אותה לצאצאיכם, אז הנה גם האקדמיה מאשרת שקריאה בהם תהפוך אותם לגזעניים פחות ואנושיים יותר.

הארי פוטר. AP
קניתם? עשיתם בשכל/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רול מודל חיובי. מתוך "הארי פוטר ואבן החכמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
ג'יי קיי רולינג. GettyImages
הופכת את העולם לטוב יותר. ג'יי קיי רולינג/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • הארי פוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully