וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי פורטמן: "הוטרדתי מינית כמעט בכל פרויקט שהייתי מעורבת בו"

21.11.2017 / 10:16

האושיה הקולנועית הצהירה בפאנל מיוחד כי יש לה "מאה סיפורים" על הטרדות שחוותה, חלקה אחד מהם והסבירה גם למה נמנעה בצעירותה מתפקידים עם אופי מיני

עריכת וידאו:ניר חן

"יש לי מאה סיפורים על הטרדות מיניות בהוליווד", הצהירה נטלי פורטמן אמש (שני שעון ארצות הברית) בפאנל מיוחד שהתקיים בלוס אנג'לס. "בהתחלה, כששמעתי את כל הסיפורים, אמרתי לעצמי 'איזה מזל יש לי, שלא חוויתי דברים דומים'. אבל אז, התחלתי להרהר בנושא והבנתי שגם אם מעולם לא הותקפתי, חוויתי אפליה או הטרדה בצורה זו או אחרת כמעט בכל פרויקט שהייתי מעורבת בו", הוסיפה.

"וכך", המשיכה פורטמן, "עברתי מלחשוב שאין לי אף סיפור, להבין שיש לי מאה סיפורים". השחקנית והבמאית האמריקאית, ילידת ישראל, חלקה אחד מהם: היא קיבלה את הזמנתו של מפיק להצטרף אליו למטוס פרטי, במחשבה שכמובן לא יהיו לבד במטוס, אך גילתה לחרדתה כי זה רק היא והוא, ובאווירון יש רק מיטה אחת. "הוא לא תקף אותי, ושום דבר לא קרה, אבל לא הרגשתי בנוח. זה היה מניפולטיבי, מלחיץ ולא ראוי", אמרה.

פורטמן סיפרה גם שבצעירותה, חששה לקבל תפקידים עם ממדים מיניים. "היתה תקופה בה נרתעתי מסצינות של נשיקה או סקס, כדי שלא יתייחסו אלי כ'לוליטה' בתקשורת", אמרה. "גם זה צריך להיות חלק מהשיח עכשיו: העובדה שנשים כל הזמן במגננה מפני הצורה בה יתייחסו אליהן, מה שמעלה את השאלה מה אנחנו מונעות מעצמנו כדי להגן על עצמנו".

נטלי פורטמן בפסטיבל הסרטים בטורונטו, ספטמבר 2016. GettyImages
"גיליתי שזה רק הוא ואני ויש רק מיטה אחת". נטלי פורטמן/GettyImages

פורטמן, זוכת האוסקר בקטגוריית השחקנית הראשית על "ברבור שחור" ובמאית "סיפור על אהבה וחושך" על פי עמוס עוז, קיבלה לפני כשבועיים את פרס בראשית, "הנובל" של העם היהודי, ותרמה את סכום הזכייה, מיליון דולר, לארגוני צדקה.

הצהרתה של האושיה הקולנועית באה כמובן בעיצומה של הסערה העולמית, שהחלפה בעקבות החשיפות על הארווי וויינשטיין, מפיק העל שתקף מינית ללא מפריע מאות נשים במשך עשרות שנים. מאז התפרסמו גילויים דומים על אושיות נוספות בארץ ובעולם, והבוקר הושעה צ'רלי רוז, אחד העיתונאים המוערכים בארצות הברית, לאחר שנחשף כי גם הוא הטריד רבות מן העובדות תחתיו.

עוד באותו נושא

המורה נטלי, בשבילכם: נטלי פורטמן מלמדת סלנג וקללות בעברית. צפו

לכתבה המלאה
נטלי פורטמן בטקס פרסי גלובוס הזהב, ינואר 2017. GettyImages
"פחדתי שיקראו לי לוליטה". נטלי פורטמן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully