וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: דון מקליין ("אמריקן פאי") יופיע בישראל

22.11.2017 / 16:57

משא ומתן מתקדם על הופעה בישראל של הזמר והיוצר האמריקאי דון מקליין ("אמריקן פאי", "וינסנט") בן ה-72, כך נודע לוואלה! תרבות. אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, הוא יופיע ביוני 2018 באמפי פארק רעננה

דון מקלין. GettyImages
דון מקלין/GettyImages

מסתמן כי הזמר והיוצר האמריקאי דון מקליין ("אמריקן פאי", "וינסנט") יופיע שוב בישראל, כך נודע לוואלה! תרבות. המשא ומתן המתקדם הוא על הופעה בחודש יוני באמפי פארק רעננה. מקליין בן ה-72 הופיע לראשונה בישראל בסוף שנות השבעים.

מקליין נולד בעיר ניו רשל שבמדינת ניו יורק. לאחר מות אביו בגיל 15 החליט להקדיש את חייו למוזיקה. את אלבומו הראשון הוציא בשנת 1969, אולם הוא לא זכה להצלחה גדולה, ולכן חברת התקליטים שלו Mediarts ניתקה איתו את הקשר. לאחר מכן עבר לחברת UA, ובשנת 1971 הוציא בה את להיטו הגדול הראשון, "אמריקן פאי". השיר נכתב לזכרו של זמר הרוקנרול באדי הולי, שנהרג בתאונת מטוס ב-1959, תאונה שכונתה "היום שבו מתה המוזיקה". בהופעה הראשונה עם השיר הוא התקבל באדישות על ידי הקהל. אולם בתוך זמן קצר הלהיט הגיע לצמרת מצעד המכירות האמריקאי, ומקליין הפך לכוכב עולמי.

הלהיט השני שלו, "וינסנט" שמו, יצא בשנת 1972 ועסק בצייר וינסנט ואן-גוך בהשראת היצירה "ליל כוכבים". בשנות ה-80 שב לתודעה, כשנטען שהלהיט "Killing Me Softly with His Song" נכתב בהשראת השיר "כיסאות ריקים" של מקליין.

לאורך השנים, להיטיו זכו בגרסאות כיסוי רבות. שירו "And I Love You So" בוצע בגרסת כיסוי בין השאר על ידי אלביס פרסלי, להיטו "אמריקן פאי" בוצע בין השאר בגרסת כיסוי על ידי מדונה, והשיר "Genesis" תורגם לעברית על ידי רחל שפירא, נקרא "בראשית" ובוצע על ידי גלי עטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully