וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סשה ברון כהן ישלם כחצי מיליון דולר בקנסות עבור מעריצי "בוראט"

23.11.2017 / 9:30

כוכב הקומדיה המוקומנטרית מ-2009, נחלץ השבוע לעזרתם של שישה תיירים צ'כים שנעצרו בקזחסטן. השישה הצטלמו ברחבי המדינה כשהם לבושים בבגד הים החושפני שלבשה הדמות בסרט, ונקנסו ב-70 אלף דולר כל אחד. ברון כהן שיתף את פרטי המקרה בפייסבוק והציע לשלם את הקנסות

רויטרס

שישה תיירים צ'כיים נעצרו השבוע בקזחסטן, לאחר שהצטלמו לבושים בבגדי ים מסוג "מנקיני" ("הביקיני הגברי") בצבע ירוק זוהר, פריט המזוהה עם "בוראט" - דמותו של סאשה ברון כהן. הצעירים שחבשו גם פאות תואמות, נעצרו בעיר הבירה אסטנה באשמת "בריונות קלה", וניסיון המחווה החושפני שלהם לקומדיה המצליחה עלה לכל אחד מהם בבילוי במעצר ובקנס של כ-70 דולר (22,500 טנג בקזחסטן). הדיווח על המקרה הגיע עד לברון כהן עצמו, שהחליט להיחלץ לעזרתם.

המקרה, יחד עם התמונה של הנערים, זכה לחשיפה נרחבת בקרב משתמשי המדיה החברתית בקזחסטן ואלה נחלקו לשניים. חלקם אמרו שהמשטרה הייתה "רגישה מדי" במקרה הזה וכי הענשת הנערים הייתה מוגזמת, אולם אחרים סברו שהמחווה לבוראט העלתה זכרון כואב של הסרט, שרבים ראו ועדיין רואים בו עלבון ולעג "לכבוד האומה" הקזחית. ברון כהן שיתף את פרטי המקרה בעמוד הפייסבוק שלו ופנה אל העצורים. " לחברי הצ'כים שנעצרו, שלחו לי את הפרטים שלכם והוכחה כי אכן מדובר בכם, ואני אשלם את הקנסות שקיבלתם". בהנחה שכל הנערים המעורבים ייענו לקריאה של השחקן, הוא יתרום מכיסו כ-400 דולרים לטובת עוגמת הנפש של הצעירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיחה אחת יותר מדי. התיירים הצ'כים בקזחסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקומדיה המוקומנטרית "בוראט: רוצה לומד תרבות אמריקה בשביל נהדרת קזחסטן", יצאה בשנת 2009 כחלק מסדרה סרטים המבוססות על מגוון דמויות שגילם ברון כהן בתוכניתו "המופע של עלי ג'י". בוראט היה יוצר דוקומנטרי ממוצא קזחי, שניהל יומן מסע מטורלל ברחבי ארצות הברית. בקזחסטן סירבו להקרין את הסרט, וכך גם במדינות אחרות, ומשרד החוץ של קזחסטן אף איים לפתוח בהליכים משפטיים נגד ברון כהן. את כל הפעילויות של קזחסטן נגד "בוראט", לרבות קמפיין נגד שיזמה המדינה, ניצל אז ברון כהן לטובת קידום הסרט ופיתוח הדמות של בוראט.

בוראט נותר מאז ועד היום דמות שנויה במחלוקת במדינה, למרות שעורר את המודעות הכלל עולמית אליה ותרם לתיירות החוץ שלה. בגד ים המזוהה עמו, "הביקיני הגברי", הביא למעצרם של כמה וכמה תיירים בחופים שונים בעולם בטענה ללבוש בלתי-הולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סשה ברון כהן. GettyImages
נשאר נאמן למעריצים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully