וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כזה עוד לא ראיתם: כשסגן ראש עיריית ת"א רקד כמו רובוט סיני

26.11.2017 / 18:00

מרכז תרבות סין נפתח בת"א, ובמהלכו סגן ראש העיר ת"א חיקה ריקודי רובוטים סיניים מול סגן שר התרבות הסיני, שגריר סין בישראל גילה כי במדינתו יש גרסה מקומית של שקשוקה, וישראל אהרוני נזכר בשיר ילדים ישראלי ישן ממנו עולים סטראוטיפים גרועים על סין

צילום: שגיא בן נון

ממשלת סין פתחה היום (ראשון) את מרכז תרבות סין ברמת החייל בתל אביב בהשקעה של 20 מיליון ש"ח, שיציע קורסים וסדנאות ציור, בישול, ריקוד ואומנויות לחימה. טקס השקת המרכז היה במעמד סגן שר התרבות הסיני, לקראת פתיחת המרכז לציבור במהלך חודש דצמבר.

ישראל אהרוני במרכז תרבות סין בתל אביב. מגד גוזני, מגד גוזני
ישראל אהרוני, היום, במרכז תרבות סין החדש בתל אביב/מגד גוזני, מגד גוזני

"סינים מאמצים אותנו מאז ומעולם. יהודים מבחינתם שווים לחכמה", אמר לוואלה! תרבות השף, איש התקשורת ושופט "מאסטר שף", ישראל אהרוני, שנכח בהשקה. "הם מתייחסים אלינו באופן נורא מוזר כשווים כי אנחנו שני עמים עתיקים מאוד. הם מעריכים אותנו מאוד. לא יודע אם גם בדרגים הפוליטיים, אבל האנשים כן. התרבות הסינית היא התרבות העתיקה ביותר בעולם שעדיין מתקיימת באופן רציף ודינמי. שלא לדבר על הגודל ועל הקדמה של מה שקורה של עכשיו. אתה יודע, זה מזכיר לי שפעם, כשהייתי ילד, היה שיר, ללמדך סטראוטיפ מהו. 'תה ואורז יש בסין, ארץ הנידחת'. שיר הילדים הישראלי הזה מראה גם את הרהבתנות הישראלית, וגם את חוסר ההבנה המוחלט וסטריאוטיפיזציה בצורתה הגרועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רובוטים במרכז תרבות סין בתל אביב. מגד גוזני, מגד גוזני
רובוטים במרכז תרבות סין בתל אביב/מגד גוזני, מגד גוזני

אני מעריך שהקמת מרכז תרבות כזה מעידה לא רק על רצון הסינים בהפצת התרבות שלהם, אלא אולי גם על ניסיון לצמצם נזקים תדמיתיים של פרסומים בנושאים כמו מצב זכויות אדם הבעייתי.

"זכויות האדם בעייתיות גם בישראל, לא רק בסין. אנחנו יכולים להתנפל עליהם, אבל בוא ניטול קורה מבין עינינו".

המרכז משתרע על שטח של מעל ל-1,000 מ"ר בבניין חדש ברחוב הברזל ברמת החייל. את השיעורים והסדנאות שיציע המרכז לקהל הרחב יעבירו מורים אשר הובאו לישראל במיוחד מסין וכן מורים סינים תושבי המדינה ומורים ישראליים. ברחבי העולם קיימים כמעט 30 מרכזים מסוג זה.

אמן סיני יוצר פסל בן דמותו של סמנכ"ל משרד החוץ היוצא, רפאל גמזו, מרכז תרבות סין בתל אביב. מגד גוזני, מגד גוזני
אמן סיני יוצר פסל בן דמותו של סמנכ"ל משרד החוץ היוצא, רפאל גמזו, מרכז תרבות סין בתל אביב/מגד גוזני, מגד גוזני

"מאז פתיחת היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, לפני כ-25 שנה, הצלחנו לפתח קשרים טובים ורחבים בכלל תחומי החיים, בין היתר בתחומי התרבות, האמנות, והתעשייה", אמר בנאומו ז'אנג שיו, סגן שר התרבות הסיני. "למרות המרחק הגיאוגרפי הגדול בין המדינות, קיים דמיון גדול בין התרבויות בנות אלפי השנים, אשר חיבר אותנו יחדיו. אנו רואים בישראל מדינה של טכנולוגיה ויצירתיות בלתי פוסקת. סין תמיד שואפת קדימה ורואה לנגד עיניה את שילוב התרבות הסינית בישראל. במרץ 2016, שתי המדינות חתמו על הסכם כוונות בנוכחות ראש ממשלת ישראל וסין. זה היה אירוע מכונן ביחסים ובדיאלוג הפורה בין המדינות".

צ'אי ווימינג, שגריר סין בישראל, סיפר בנאומו בין השאר כי "שקשוקה, אשר נחשבת לאחד מהמאכלים הלאומיים שלכם, עשויה מאותם מרכיבים כמו המאכל הסיני המסורתי. למען האמת, מדובר במאכל הראשון שכל הורה סיני מלמד את ילדיו להכין במטבח הביתי. זאת מנה טעימה והכי חשוב - כשרה". אחריו אמר אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב: "כאוהד כדורגל, אי אפשר שלא להתייחס לתופעה שנקראת ערן זהבי. אספר לכם שאני אוהד את הקבוצה היריבה לקבוצה בה הוא שיחק בישראל. לכן, אני מבקש מכם, תעשו מאמץ לשמור אותו בסין. לגבי המרכז, פתיחתו היא הצעד הראשון, אך כעת צריך לוודא שכמה שיותר אנשים יגיעו למתחם וייהנו מהפעילויות שבו. אמנם אתם כבר מכירים את המאכל שקשוקה, אבל עדיין לא גיליתם את הג'חנון".

מרכז תרבות סין בתל אביב. מגד גוזני, מגד גוזני
מרכז תרבות סין/מגד גוזני, מגד גוזני

"אני יכול לדבר סינית, אבל אני לא בטוח שסינים יבינו אותי", אמר רפי גמזו, סמנכ"ל משרד החוץ וראש האגף לקשרי תרבות ומדע היוצא ושגריר ישראל לפורטוגל הנכנס, שהיה אמור להיות כבר באירופה לרגל תפקידו החדש, אבל לא ויתר על אירוע הפתיחה של המרכז, לאחר תרומתו ליחסי סין וישראל במהלך שבע שנות כהונתו בתפקיד. בתום הנאומים, במהלך סיור במרכז, גילה גמזו כי אמן סיני יצר פסל בן דמותו; וסגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר חיקה ריקודים של רובוטים סיניים מול סגן שר התרבות הסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully