וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזאי ישראל הורוביץ מואשם בתקיפות מיניות. בנו אדם, חבר הביסטי בויז: "מאמין למתלוננות"

30.11.2017 / 22:18

תחקיר הניו יורק טיימס מפרסם עדויות של תשע נשים הטוענות כי המחזאי הוותיק והמוערך תקף אותן מינית לאורך שנים. בנו אדם, חבר להקת הביסטי בויז, הצהיר בתגובה: "אני מגבה את המתלוננות"

עריכת וידאו: ניר חן

גל חשיפות ההטרדות המיניות ממשיך לטלטל את התרבות האמריקאית, והיום (חמישי) מפרסם הניו יורק טיימס כי תשע נשים העידו שהמחזאי ישראל הורוביץ תקף אותן. זאת, במספר רב של תקריות שהחלו ב-1986 ובמקרה אחד כללו לכאורה גם אונס.

הורוביץ, בן 78, ידוע גם כאביו של חבר להקת הביסטי בויז אדם הורוביץ, שמיהר לפרסם הצהרה בנושא ולהכריז – "אני מאמין שהטענות נכונות ואני מעניק תמיכה מלאה לנשים שטענו אותן".

המחזאי עצמו מסר לניו יורק טיימס כי הוא "זוכר את האירועים המתוארים בצורה שונה, אבל מבקש להתנצל בפני כל מי שנפגע". התיאטרון שעמד להפיק מחזה פי עטו בשנה הבאה כבר הודיע על ביטול הפרויקט וכל קשר אחר עמו. ככה זה במדינה בה אין הנחות סלב.

הורוביץ כתב כשבעים מחזות ועיבד אחד מהם לפני כמה שנים לסרט "דירה בפריז", בכיכובה של מגי סמית, שהיה כאן להיט. הוא נודע כמחזאי מוערך ופורה, אבל תחקיר הניו יורק טיימס חשף צד אחר שלו. התקרית הראשונה שמתוארת בו התרחשה ב-1976, עת ניגש לשחקנית בת 16, שאמה גססה באותה שעה, ובאיצטלה של רצון לנחמה, נישק אותה בכוחניות ובניגוד לרצונה.

אדם וישראל הורוביץ. GettyImages
האמת על פני המשפחה. אדם וישראל הורוביץ/GettyImages

התקרית החמורה ביותר התרחשה שלוש שנים לאחר מכן, ב-1979. לדבריה של המתלוננת, שהיתה אז בת 19, הוא ניצל את ההיכרות שלה עמו ועם בנו כדי להוליך אותה לביתו, לנעול אותה בו ולאנוס אותה.

הניו יורק טיימס מפרט בהמשך שורה ארוכה של תקריות נוספות, בהן ניצל הורוביץ את מעמדו כדי לתקוף ולהטריד מינית צעירות שהיו עמו בקשרי עבודה שונים.

לדברי הניו יורק טיימס, בעולם התיאטרון האמריקאי נשמעו זה מכבר לחשושים על התנהלותו של הורוביץ, וכבר התפרסם נגדו תחקיר ב-1993, אולם בזמנו מעסיקיו ביטלו אותו כלאחר יד ולא היו לכך כל השלכות. הפעם, הזמנים השתנו וכיאה לכך, גם התגובה הציבורית.

עוד באותו נושא

זעם על ההסדר המסתמן עם איבגי: "בהוליווד מוקיעים, בארץ עושים הנחת סלב"

לכתבה המלאה
אדם וישראל הורוביץ. GettyImages
אצלם אין הנחות סלב. אדם וישראל הורוביץ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully