וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסיית השכל ופסטיבל ג'אז: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

7.12.2017 / 0:00

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד – ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנסיית השכל - חוגגים 25

לא להאמין, אבל להקת הרוק הנהדרת "כנסיית השכל" חוגגת כבר 25 שנים על הבמות, ומה שיפה בלהקה הזו הוא היכולת שלה לייצר לעצמה סאונד ייחודי, לא להתפשר ולהישאר רלוונטיים למרות הזמן שחולף. במשך 25 שנה הוציאו יורם חזן וחבריו תשעה אלבומים שהנפיקו עשרות להיטים, כשהאחרון שיצא - "זה לא אני" - זכה להצלחה רבה. במופע המיוחד יתארחו החברים של נטאשה, עמיר בניון וקפה שחור חזק. יהיה להיט.


מתי? 7 בדצמבר

איפה? היכל התרבות, ת"א

למה? הרוק לא מת. ואם נגיד את זה מספיק פעמים, זה יתגשם

לרכישת כרטיסים

כי כל מה שונתר לנו לעשות עם העבר, זה להתרפק עליו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדות מקומית

מבט חוזר בתמונה המטורפת שצולמה לפני שנה בגלריה באנקרה, ומתעדת את רצח שגריר רוסיה בתורכיה בתערוכה, הזכירה כי שנה קודם לכן נדקרה אישה אחרת עם סכין יפנית בגלריה בפלורידה, במסגרת יריד אמנות, ומבקרים בגלריה היו בטוחים בהתחלה שזה רק מיצג, שהדם לא אמיתי ולא מיהרו להושיט לה עזרה. גם אחרי שהמשטרה הגיעה ומתחה במקום סרטי סימון, חשבו שזה חלק מהפרפורמנס. התמונה העוצמתית שהנציחה את הרגע ההזוי הזה של הרצח באנקרה, שצילם בורהאן אוזביליצ'י, נבחרה כתמונת השנה של תערוכת צילומי העיתונות העולמית "World Press Photo". התערוכה תוצג לצד תערוכת "עדות מקומית", והן יספקו מבט על אירועי השנה החולפת מבעד לעדשת צלמי עיתונות מהארץ ומהעולם. לצדן תוצג תערוכה מיוחדת לזכרו של מיכה קירשנר ז"ל. לא רק לחובבי האקטואליה.

מתי? ממחר, שישי 8 בדצמבר, ועד 20 בינואר. שעות הפתיחה: שלישי, חמישי ושבת 10:00-22:00; ראשון, שני ורביעי – 10:00-16:00; שישי 10:00-14:00

איפה? מוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב

למה? כדי לחוות שוב שעשוע וזעזוע בו זמנית מתמונות כמו זו של ח"כ אורן חזן נדחף לצילום סלפי עם טראמפ

לרכישת כרטיסים

רצח השגריר הרוסי אנדריי קרלוב על ידי השוטר התורכי מבלוט מרט אלטינטאש בנאום בגלריה לאמנות באנקרה, תורכיה (צילום: בורהאן אוזביליצ'י, AP). בורהאן אוזביליצ'י - תורכיה, The Associated Press, אסור להשתמש
רצח השגריר הרוסי אנדריי קרלוב על ידי השוטר התורכי מבלוט מרט אלטינטאש בנאום בגלריה לאמנות באנקרה, תורכיה (צילום: בורהאן אוזביליצ'י, AP)/אסור להשתמש, בורהאן אוזביליצ'י - תורכיה, The Associated Press
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל ג'אז תל אביב-יפו

אמנם פסטיבל הג'אז של תל אביב נחשב פחות מפסטיבל הג'אז באילת, אבל הוא בוודאי קרוב יותר גיאוגרפית ללב הסצנה. השנה יתייחס הפסטיבל לאירועים המציינים 100 שנה: 100 שנות הקלטת אלבומי ג'אז, 100 שנים להולדתו של המלחין תלוניוס מונק, ו-100 שנים להולדתה של הזמרת הענקית אלה פיצג'ראלד. בפסטיבל יהיו 19 מופעים מהארץ ומהעולם, בין השאר של האמנים ראבי קולטריין וגדי להבי, טוני קופי, די אלכסנדר, אלון אולארצ'יק וברק חנוך, עומר אביטל ויונתן אבישי, שביעיית אייל תלמודי, אסתר רדא ורד בנד במופע אנפלאגד.

מתי? 7-8 בדצמבר

איפה? סינמטק תל אביב

למה? כי יש גם הופעות חינם, בין השאר של גלעד כהנא, טאטרן, משה לוי, דיאנה גולבי ורוני פיטרסון

לרכישת כרטיסים

לפרטים נוספים

ג'ון קולטריין כבר לא יגיע, אבל רוחו תנשב בסקסופונים ברחבי תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרוע לילא

אלא אם יגיעו ימות המשיח, ככל הנראה לא נזכה לראות בארץ את משרוע לילא, הלהקה הכי טובה בלבנון ולבטח מן הטובות במזרח התיכון, אם לא יותר מכך.

חבל, שכן ההופעות שלהן הן חוויה מחשמלת ומרגשת, אבל לפחות אפשר להתנחם בכך שלראשונה אי פעם, תתקיים בארץ מחווה להרכב הלבנוני, שהשירים הליברלים שלו מקדמים לא פעם שיוויון זכויות למיעוטים, נשים ולה"טבים. ההצדעה מגיעה גם כאות סולידריות עם הקהילה הגאה בקהיר, החווה רדיפה מוגברת מצד הרשויות מאז שכמה מעריצים של הלהקה הניפו את הדגל הגאה במהלך הופעתה בקהיר. בירדן, לעומת זאת, אסרו על משרוע לילה להופיע מלכתחילה.

ובתל אביב, יופיעו בלבונטין 7 באין מפריע מירה עוואד, אליוט, שלום גד ואחרים, שיבצעו את ההמנונים המרגשים של הלהקה. הכרטיסים לשני ערבי המחווה כבר אזלו, אבל שווה לרחרח בפייסבוק או מחוץ לאולם ולקוות שמישהו מוכר כרטיס רזרבי, שכן במציאות בה אנו חיים, הצדעה מוזיקלית רחבת אופקים, הומנית ואיכותית שכזו היא לא פחות מאשר נס חנוכה.

מתי? 13-15 בדצמבר

איפה? לבונטין 7

למה? כי מוזיקה טובה ראויה בכל השפה. גם שיוויון

לרכישת כרטיסים

משרוע לילא. חוויה מחשמלת ומרגשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירועי "מלאכת החיים"

אם אתם לא בעניין של שנ"צ בשישי בצהריים ומתחשק לכם לצרף תוספת תרבותית לארוחת הצהריים, הנה הצעה שווה במיוחד: מדי יום שישי ב-12 בצהריים מתקיימים מופעים פתוחים לקהל הרחב בחיפה. המופעים עוסקים במפגשים ובחיבורים שיוצרים החיים המשותפים בעיר מעורבת ומשתתפים בהם מוזיקאים, סופרים, משוררים ושחקנים. במופע הבא ישתתפו יותם ראובני, מיכה שטרית, רועי חסן, ליאור אשכנזי ומרים טוקאן. חיפה תמיד התהדרה ביחסי דו-קיום טובים בין יהודים לערבים, ואם אתם מתכוונים להגיע לאירועי "החג של החגים" שיתקיימו בהמשך החודש, תנו קפיצה מקדימה גם לאירוע המסקרן הזה.


מתי? 8 בדצמבר, ובכל יום שישי

איפה? האנגר ברחוב הנמל 32 בעיר התחתית בחיפה

למה? בגלל המוזיקה, אבל לא רק

לרכישת כרטיסים

מיכה שטרית. יהיה שם גם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סופגניות מוגזמות

זה התחיל בריבת החלב. זה היה נראה תמים, מגוון, אפילו טעים. אחר כך זה התפשט לשוקולד ומיני ציפויים. המהדרין הוסיפו סוכריות צבעוניות והקהל השתולל משמחה. מי שהיה עירני מספיק יכול היה לחוש את רוחות השינוי, אבל גם גדולי הגרגרנים לא שיערו בנפשם את הבאות. והרוב, כמו הרוב, דמם והמשיך לצרוך סופגניות, בכל צורה וגודל, בכל מילוי וציפוי. גם אם היה מתעורר, זה היה מאוחר מדי: הזרעים נזרעו, המחסומים הוסרו, הסוסים יצאו והקלישאות נערמו: הסופגניות כפי שהכרנו אותן אינן עוד. את מקומן תפסו ערמות של קרם, חתיכות ממתקים בגדלים שונים ודאווין בשמן עמוק. מצטערים, אלו אינן סופגניות. הדבר היחיד שניגר מהן זה השואו אוף, והוא כידוע אינו משביע את תאוות החג. לא כל בצק בשמן הוא סופגניה, ולא כל מי שלמד קונדיטוריה הוא שף. חג שמח.

למה לא? כי אנחנו אוהבים את הצרבת של חנוכה בטעם של פעם

ופשוטים הדברים וחיים ומותר בם לנגוע. ככה נראות סופגניות

סופגניה בבראון. שי בן אפרים,
סופגניה בבראון/שי בן אפרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully