וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: מוזיאון נייד שמגיע עד אליכם

6.12.2017 / 6:00

"זומו" הוא שם המוזיאון הנייד הראשון בישראל, שייצא לדרכו ב-26 בדצמבר בירוחם, וינדוד לערים נוספות. הוא יורכב מחלל מרכזי ענק, שיוקם בחממה נטושה וממכולות ניידות שבהן יוצב אוסף המוזיאון

יצירתו של יונתן גולדמן, "ההתחלה של מיצב", 2017. צילום: דור אבן חן,
יצירתו של יונתן גולדמן, "ההתחלה של מיצב", 2017/צילום: דור אבן חן

"זומו" הוא שמו של מוזיאון הפופ-אפ הנייד הראשון בישראל, שיחל את דרכו בין 26 בדצמבר ל-25 בינואר בירוחם, במתחם בית הספר הנטוש שושנת יעקב. לאחר מכן ינדוד המוזיאון ברחבי הארץ. בין האמנים שישתתפו ויתארחו בזומו: אביטל גבע, שרון גלזברג, רננה רז, אניסה אשקר, נטליה זוראבובה, פיליפ רנצ'ר, KLON, אלהם רוקני ונבט יצחק.

בכל עיר שאליו יגיע, המוזיאון הנייד ייראה קצת אחרת. הוא יורכב מחלל מרכזי ענק, שיוקם בתוך חממה נטושה, ממכולות ניידות שבהן יוצב האוסף של המוזיאון, שיורכב מעבודות מבוססות קהילה ומבנה קיים. במוזיאון מגדירים זאת כ"כיכר עיר חדשה שתיווצר כמעט בין לילה" בכל עיר מחדש, בה תוצג תערוכת אמנות עכשיווית שמורכבת מעבודות קיימות ומעבודות שיוצרים במיוחד עבור זומו, בשיתוף פעולה בין אמנים מובילים לקהילה המקומית.

היצירה "האסיף" של שרון גלזברג. צילום: יח"צ,
היצירה "האסיף" של שרון גלזברג/צילום: יח"צ

את המיזם החברתי הפרטי זומו יזמה ומובילה מילנה גיצין-אדירם, ותומכים בו מפעל הפיס, קרן אריסון ובתיה ועידן עופר. "הקמתי את זומו כי אני מאמינה שהדבר שהכי חסר בארץ הוא תרבות, במובן הכי רחב של המילה", מסרה גיצין-אדירם. "ובזמן שכולם מתלוננים, ובצדק, שתרבות, דרך ארץ ואמנות הפכו למילות גנאי, אני משוכנעת שהדבר הנכון לעשותו הוא לצאת לשטח ולשנות את המצב. אנחנו לא מתכוונים 'לייצא' אמנות לפריפריה, אלא לפעול בשיתוף פעולה מלא עם הקהילה המקומית ולהציע ספסל שעליו יוזמנו לשבת יחד כל מי שהמציאות והתרבות בישראל יקרים ללבו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
היצירה "Disengament" של דנה לוי. צילום: יח"צ,
היצירה "Disengament" של דנה לוי/צילום: יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully