וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטר ג'קסון חושף: כך הארווי ווינשטיין חיסל את הקריירה לשחקניות שהתנגדו לו

16.12.2017 / 12:11

במאי סדרת "שר הטבעות" חשף כי הארווי ווינשטיין תימרן אותו כך שלא ילהק את אשלי ג'אד ומירה סורבינו, שתיים שסירבו לקיים עמו קשרים מיניים. השחקניות מאשרות את הדברים

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו:ניר חן

אין גבול למניפולטיביות ולנקמנות: הבמאי פיטר ג'קסון חשף בסוף השבוע כי הארווי ווינשטיין הוביל אותו לפסול את השחקניות אשלי ג'אד ומירה סורבינו – זאת כנקמה על כך שהשתיים העזו להדוף את ההטרדות המיניות של המפיק הנכלולי, וסירבו לקיים עמו קשרים מיניים למרות חיזוריו האגרסיביים ואיומיו הכוחניים.

בריאיון לתקשורת הניו זילנדית, סיפר ג'קסון כי בתחילת העבודה על "שר הטבעות" מתחילת העשור הקודם, אולפני מירמקס של ווינשטיין היו שותפים מובילים בהפקה, ודאגו "ללכלך" על ג'אד ועל סורבינו כדי שלא ייקח אותן בחשבון בתהליך הליהוק. "אמרו לנו שסיוט לעבוד איתן, שצריך להימנע מזה בכל מחיר", סיפר, "בזמנו, לא היתה לנו כל סיבה לפקפק במהימנות האזהרה הזו, אבל עכשיו אני מבין שזה היה חלק מקמפיין השמצה אגרסיבי. הזינו אותי באינפורמציה שגויה על הנשים המוכשרות הללו". הדברים הוכחשו בידי נציגיו של המפיק.

שתי השחקניות סיפרו מוקדם יותר השנה כיצד התנגדו להטרדותיו של מפיק-העל, וסורבינו אף הצהירה כי לתחושתה, ההתנגדות שלה פגעה לה קשות בקריירה.

אשלי ג'אד. GettyImages
"שאלו אותי איזה תפקיד ארצה - ואז נעלמו". אשלי ג'אד/GettyImages

בתגובה לדבריו של ג'קסון, צייצה ג'אד – "אני זוכרת זאת היטב", ואז הוסיפה בציוץ מאוחר יותר כי בזמנו, הבמאי ואשתו ושותפתו המקצועית עירבו אותה בכל ההכנות המתקדמות להפקת "שר הטבעות" ואפילו שאלו אותה איזה תפקיד היא מעדיפה, ואז לפתע נעלמו לה בלי הסבר, והיא לא שמעה מהם יותר.

סורבינו הרחיבה גם כן – "קראתי את זה על הבוקר ופרצתי בבכי. הנה, האישור לכך שווינשטיין שיבש לי את מהלך הקריירה, משהו שחשדתי בו אבל לא הייתי בטוחה לגביו. תודה לך פיטר ג'קסון על הכנות".

מירמקס, חברת ההפקה של ווינשטיין, נסוגה בסופו של דבר מן הפרויקט האימתני ונותרה בו עם קרדיט שולי בלבד, לאחר שטרילוגיית הסרטים עברה לחברת ניו ליין. זאת, כיוון שמפיק-העל, שהיה ידוע בשתלטנות שלו, דרש מן הבמאי הניו זילנדי לכווץ את שלושת הפרקים לסרט אחד בלבד, והוא סירב כמובן. "גם הארווי וגם אחיו בוב התנהלו כמו מאפיונרים סוג ב'", אמר הבמאי. "גמרתי אומר בלבי לא לעבוד יותר עם אנשים כאלה – ואכן, כך עשיתי".

לפני כחודשיים, חשף תחקיר הניו יורק טיימס לראשונה את התנהלותו של ווינשטיין, שהטריד, תקף והשתיק במשך עשרות שנים, וניצל לרעה את כוחו הרב בהוליווד. חשיפה זו הובילה לגל עדויות על תופעת ההטרדות, התקיפות והניצול בתעשייה, והגל הזה ממשיך כעת עם הווידוי של ג'קסון ומן הסתם יוליד עוד חשיפות רבות בעתיד הקרוב והרחוק.

עוד באותו נושא

טרנטינו, בן הזוג של סורבינו בעת שהוטרדה בידי ווינשטיין, מתוודה: "ידעתי מספיק כדי לעשות יותר"

לכתבה המלאה
מירה סורבינו בכנס קומיק קון, סן דייגו, יולי 2014. Ethan Miller, GettyImages
"תמיד חשדתי". מירה סורבינו/GettyImages, Ethan Miller
פיטר ג'קסון. GettyImages
הווידוי. פיטר ג'קסון/GettyImages
האחים הארווי ובוב ויינשטיין. GettyImages
"מאפיונרים סוג ב'". הארווי ובוב וויינשטיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully