וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לורד שוקלת לבטל את הופעתה בישראל בעקבות לחץ מעריצים

22.12.2017 / 10:37

בתשובה למכתב עליו חתומים שניים ממעריציה, יהודי ופלסטינית, הקורא לה להחרים את ישראל - השיבה הזמרת בציוץ כי היא "בוחנת את כל האפשרויות". רק בתחילת השבוע אושר סופית כי הכוכבת הניו-זילנדית תגיע לישראל ביוני הקרוב. מטעם ההפקה הישראלית נמסר: המופע מתקיים כמובטח

הזמרת לורד. Brendan Walter,
תאכזב את מעריציה בישראל? לורד/Brendan Walter

עוד חוזר הניגון. הופעה בולטת נוספת של אמן בינלאומי מצליח נמצאת בספק, בעקבות לחצים של מתנגדי המדיניות הישראלית בשטחים. על פי דיווח באתר NME, לורד שוקלת לבטל את הופעתה המתוכננת בישראל, זאת בעקבות מכתבים ופניות שנשלחו אליה מצד מעריציה.

הזמרת הניו זילנדית בת ה-21 הגיבה לטענות לפיהן הופעתה בישראל תהווה אשרור לכיבוש הישראלי של פלסטין. בציוץ תגובה שהעלתה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה לטור של מעריציה, כתבה לורד: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

על הטור שנשלח אל לורד חתומים צמד מעריצים, יהודי ופלסטיני - ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב - והוא התפרסם באתר האינטרנט הניו-זילנדי The Spinoff. השניים מציגים עצמם כפעילים למען שלום וצדק במזרח התיכון, הפועלים נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתם. בין היתר מציינים השניים כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. את מכתבם חתמו במילים: "לורד, הציתי מחדש את הרוח שלנו והראי לעולם שניו-זילנדים הם אנשים מתקדמים ורואים את המחר, כפי שאנו מגדירים את עצמנו. אנא, הצטרפי לחרם האמנותי על ישראל, בטלי את הופעותייך ונקטי עמדה. קולך יצטרף לזה של רבים אחרים, ויחד נעשה את השינוי".

מהפקת הופעתה של לורד בישראל נמסר: "אנחנו בקשר הדוק ושוטף מול נציגיה של לורד. ההופעה מתקיימת כמובטח ומכירת הכרטיסים בעיצומה. אנחנו ממליצים בחום לשריין כרטיסים מראש לאחת ההופעות המסקרנות הצפויות בקיץ הקרוב".

המקרה הנוכחי הוא החוליה האחרונה בשרשרת של לחצים שהופעלו על אמנים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. האחרונים לעמוד בהם היו רדיוהד וניק קייב, שהציגו עמדה חד משמעית המתנגדת לחרם אמנותי על ישראל. כעת נותר לגלות אם לורד תצטרף אליהם או תחזור בה ותבטל את הופעתה בישראל. ההופעה המתוכננת אמורה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב.

עוד באותו נושא

יש אור ירוק: לורד תגיע להופעה בישראל בקיץ הקרוב. כמה יעלה כרטיס?

לכתבה המלאה
הזמרת לורד. Brendan Walter,
מסע לחצים פלסטיני-יהודי/Brendan Walter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully