וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לתנועת החרם: לורד ביטלה את הופעתה בישראל

24.12.2017 / 18:13

הפקת המופע שתוכנן להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב אישרה כי הוא לא יתקיים. רוכשי הכרטיסים יזכו להחזר כספי. בימים האחרונים הופעלו על הזמרת לחצים מצד תומכי החרם התרבותי על ישראל. לורד: "חלמתי לבקר בתל אביב ואני מצטערת להפר את ההתחייבות"

הזמרת לורד. Brendan Walter,
נכנעה ללחצים. לורד/Brendan Walter

אכזבה ענקית למעריציה של לורד. חברת ההפקות נרנג'ה הודיעה הערב (ראשון) על ביטול הופעתה של הזמרת הניו-זילנדית בת ה-21, שתוכננה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. בהודעת החברה נמסר כי מעריצים שרכשו כרטיסים להופעה יוכלו לקבל החזר כספי תוך 14 ימי עסקים. ערן אריאלי, מבכירי נרנג'ה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הייתי נאיבי לחשוב שאמנית בגילה תכיל את הלחץ שכרוך בלהגיע לישראל, ואני לוקח אחריות מלאה ומבקש את מחילת המעריצים".

לורד עצמה הסבירה את החלטתה כך: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של מסרים ומכתבים וניהלתי בעקבות כך דיונים רבים עם אנשים שמחזיקים בדעות שונות. אני חושבת שההחלטה הנכונה בעת הזו היא לבטל את ההופעה. אני גאה להיות אזרחית צעירה ומודעת. קראתי הרבה מאוד ושמעתי הרבה דעות לפני שהודעתי על ההחלטה להופיע בתל אביב אך אני לא גאה מדי להודות שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, במשך שנים זה היה חלום שלי לבקר בצד היפה הזה של העולם ואני מצטערת מאד להפר את ההתחייבות שלי להגיע ולהופיע שם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

ההודעה על הביטול מגיעה על רקע דיווחים על לחצים כבדים שהופעלו על לורד להצטרף לחרם התרבותי על ישראל, ולבטל את הופעתה. שני מעריצים ניו-זילנדים של לורד פרסמו מכתב ארוך בעיתון מקומי, ובו הם מפצירים בה לבטל את ההופעה ולא להעניק אשרור לכיבוש הישראלי על פלסטין. בתגובה השיבה להם הזמרת: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

על הטור שנשלח אל לורד חתומים צמד מעריצות, יהודיה ופלסטיני - ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב - והוא התפרסם באתר האינטרנט הניו-זילנדי The Spinoff. השתיים מציגות עצמן כפעילות למען שלום וצדק במזרח התיכון, הפועלות נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתן. בין היתר מציינןת השתיים כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. את מכתבן חתמו במילים: "לורד, הציתי מחדש את הרוח שלנו והראי לעולם שניו-זילנדים הם אנשים מתקדמים ורואים את המחר, כפי שאנו מגדירים את עצמנו. אנא, הצטרפי לחרם האמנותי על ישראל, בטלי את הופעותייך ונקטי עמדה. קולך יצטרף לזה של רבים אחרים, ויחד נעשה את השינוי".

המקרה הנוכחי הוא החוליה האחרונה בשרשרת של לחצים שהופעלו על אמנים שהגיעו לישראל בשנים האחרונות. האחרונים לעמוד בהם היו רדיוהד וניק קייב, שהציגו עמדה חד משמעית המתנגדת לחרם אמנותי על ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • לורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully