וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינפלד ופאודה: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

28.12.2017 / 0:19

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד – ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

באדיבות yes
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פאודה - עונה שנייה

העונה הראשונה שלה הייתה הצלחת ענק בישראל. היא משכה את תשומת לבם של בכירי טלוויזיה ברחבי העולם, עד כדי כך שמלחמת מחירים ניטשה עליה ולבסוף נרכשה בסכום גבוה על ידי נטפליקס, שהביאה אותה ב-2017 אל כמעט 200 ארצות ברחבי העולם. גם שם היא הפכה לסנסציה עצומה ומצאה לה מעריצים בדמות אישים כסטיבן קינג, קונאן אובריאן ואריק איידל מ"מונטי פייתון". היא גם מככבת בסיכומי השנה הטלוויזיונית בעיתונים נחשבים כמו "הניו יורק טיימס". אילו עוד סיבות צריך כדי להבין שהעונה החדשה של "פאודה" היא חובת צפייה?

מתי? ימי ראשון ב-22:00 החל מ-31 בדצמבר 2017

איפה? yes Edge, הערוץ החדש של הלוויין

למה? כי בשורה התחתונה היא באמת מעולה

כוססים כבר ציפורניים. פאודה עונה 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'רי סיינפלד

לפני שנתיים הגיע ג'רי סיינפלד לישראל ומילא את היכל יד אליהו ארבע פעמים ברציפות. אין לנו שום כוונה להסביר בפעם המיליון כמה הקומיקאי הגאון הצליח לשנות את פני הקומדיה בעולם, רק נאמר כך: אפילו אם אתם חושבים שסיינפלד הוא לא המהפכן שהיה, הוא עדיין זה שהקדים את זמנו וברא עולם קומי חדש. מה שטוב אצל סיינפלד הוא שהוא גם לעולם לא קופא על שמריו: בימים אלו הוא עסוק ביצירת סדרה חדשה ברשת נטפליקס ומופיע ללא הרף. מאחר שזו אותה הופעה שהייתה לפני שנתיים, אנחנו יכולים לפחות לחתום לכם שיהיה מענג.

מתי? 30 בדצמבר, בשעה 19:00 ו-22:00 (שתי הופעות)

איפה? היכל מנורה מבטחים, תל אביב

למה? כי עדיף לסגור שנה אזרחית עם סיינפלד מאשר במסעדה שתקרע לכם את הכיס

ידה ידה ידה, יהיה מצחיק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע יעלה לאקרנים "האופה מברלין", סרטו העלילתי הארוך הראשון של אופיר ראול גייצר. במרכז הדרמה הזו עומד מן הסתם אופה ברלינאי, עם כישרון לגרום לכל אשה או איש להתאהב בו מיידית, ועם יכולת להכין את עוגות היער השחור הכי טובות בסביבה. בתחילה נופל בקסמו גבר ישראלי הפוקד תכופות את ברלין לצורך עבודתו. בעקבות מותו הטרגי, נוסע אהובו הגרמני לירושלים ונכנס גם לחייה של אלמנתו (שרה אדלר).

בשלב מסוים, הדמות שמגלמת כאן אדלר אומרת - "ברור שבמתכון לעוגה יש קמח וחמאה. השאלה היא כמה קמח וכמה חמאה". המרכיבים ידועים לכולם, בקונדיטוריה כמו בקולנוע, והשאלה היא רק מה עושים איתם. אופיר ראול גרייצר מצא את המינונים הנכונים ולש אותם ביד אמן, בעדינות ובמסירות. הוא מבין את המסך הגדול, שולט באמצעי המבע ומוציא תחת ידיו קולנוע במובן הכי יפה וטהור של המילה, בכל רגע ורגע של הסרט.

מתי? החל מהערב

איפה? בתי הקולנוע

למה? עוגת הקצפת הכי טעימה שתוכלו לרכוש לרגל השנה החדשה, רק בלי לשלם מחיר קלורי

"האופה מברלין" - הטריילר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריו הענקים

מאז ששלמה גרוניך גילה אותה, הצליחה המוזיקה האתיופית לתקוע יתד בישראל. זה התחיל כאמור מגרוניך, המשיך עם עידן רייכל, וכיום רואים לא מעט אמנים אתיופים שמצליחים לשלב בין עברית לאתיופית, בין פופ מערבי למוזיקה עם ניחוח אפריקאי. למי שחובב מוזיקה אתיופית צפויה הערב חגיגה מוזיקלית מופלאה, עת יערכו שלושה ענקי מוזיקה אתיופית מפגש פסגה חד-פעמי. השלושה – מחמוד אחמד, אסתר אווקה וגוסייה טספייה – הם שלושה מהזמרים האתיופים הגדולים ביותר שחיים כיום, והם נחשבים לאגדות בארצם ומחוצה לה. את המופע יפתחו שלמה גרוניך ומקהלת שבא, שיארחו את אסתר רדא. אל תפספסו.

מתי? 28 בדצמבר 2017, בשעה 20:00

איפה? בנייני-האומה בירושלים

למה? כי לא כל יום רואים אגדות בשר ודם

אסתר אווקה, "ארתה פרנקלין של אתיופיה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת לחם ושושנים 12

מזה 12 שנים מקיימים ארגון העובדים 'מען' ועמותת 'סינדיאנת הגליל' תערוכה שנתית של מכירת יצירות אמנות שהכנסותיה מוקדשת לפרויקט נשים ועבודה. מאות אמנים, יהודים וערבים, תרמו לתערוכה. ההכנסות מהתערוכה מוקדשות לפרויקט "נשים ועבודה" העוסק בהשמה של נשים ערביות בעבודה הוגנת, קידום הכשרה והזדמנויות כלכליות, והעצמה חברתית ותרבותית. במסגרת האירועים יתקיימו גם כמה הופעות חינמיות, ביניהן של סולן סיסטם עאלי נטע וינר, מקהלת רנא ונגה שלו.

מתי? 28-30 לדצמבר

איפה? סדנאות האמנים, רחוב קלישר 5 תל אביב

למה? כי אפשר לקנות שם תמונות גם ב-200 שקלים

יופיע שם. נטע וינר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצאת בסילבסטר

מה הדבר היחיד שיותר גרוע מאשר לבוא לעבודה ביום שיש שביתה בגנים והילדים המשועממים נגררו למשרד עם הוריהם? לצאת בערב השנה החדשה. לא רק בגלל העניין הדתי, לא רק בגלל שאנחנו בישראל ולא במנהטן, לא רק בגלל שבאמת אין שום סיבה לחגוג את 2017, אלא כי אין שום דבר פחות רומנטי מאשר למצוא את עצמכם ברחוב בשתיים בלילה, מוקפים בלהקות של בני 16, כשאתם לא מצליחים לאתר אף מונית פנויה בגט-טקסי וכשאתם נזכרים שאנחנו מדינה יהודית מחר אז צריך להתייצב במשרד בתשע בבוקר, ואולי שוב תהיה שביתה ושוב יהיו בו המוני ילדים. בקיצור: לכו לישון ב-23:59 וכשתתעוררו נספר לכם מה הספקתם להפסיד ב-2018.

למה לא? כי לא צריך מכתב משתי צעירות ניו זילנדיות בשביל לדעת שלפעמים עדיף לא לקבוע תכניות בתל אביב

חגיגות ראש השנה האזרחית בבייג'ינג, סין, 1 בינואר 2017. רויטרס
חגיגות השנה החדשה בסין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully