וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנסואה טופו: סיכום השנה הטבעונית בתולדות הוליווד

נמרוד שפירא

27.12.2017 / 0:26

מ"פרדיננד" ועד "אוקג'ה" של נטפליקס; מ"מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי" ועד "צורת המים" זוכה אריה הזהב - אין ספק כי ביקורת על תעשיית הבשר היתה השנה אחד הנושאים הכי חמים בקולנוע העלילתי. רגע לפני הביס האחרון של 2017, חזרה לשנה שבה הוליווד הפכה טבעונית

יח"צ - חד פעמי

אל גור הוציא השנה את "אמת מטרידה יותר", ההמשכון של להיט הדוקו שלו שטלטל את העולם לפני כעשור. ארגוני זכויות בעלי החיים קיוו כי בהיותו טבעוני בעצמנו, סגן הנשיא שהפך לכוכב קולנוע יתמקד הפעם בתעשיות הבשר, שהן הגורם העיקרי לפליטת גזי חממה ולהתחממות הגלובלית, עוד יותר מתעשיית המכוניות או הפחם. אך במקום זה, הוא המשיך בקו המעודד אנרגיה ירוקה, והתעלם מהמעבר התזונתי שביצע. אין כאן, חלילה, זלזול בעבודתו החשובה, אלא תמיהה למה נושא הטבעונות זוכה לשתיקה צורמת לאורך כל הסרט.

למרבה השמחה, סיכום 2017 בקולנוע המסחרי מגלה כי יבול הסרטים שלו המשיך היכן שאל גור עצר - והזכיר לנו שאכילת בעלי חיים, מעבר לכך שהיא מזהמת את כדור הארץ, גם לא מוסרית. במילים אחרות, הקולנוע העלילתי של הוליווד פיצה השנה היכן שהדוקומנטרי נכשל.

מאז ומתמיד, אפיינו דיסני את דמויות הנבל שלהם בכך שהתעללו או התאכזרו לבעלי חיים - ב"היפה והחיה", גסטון קישט את קיר המסבאה בקרניים של חיות שצד, ב-"101 דלמטים" קרואלה דה-וויל חשקה במעיל מפרוות גורי כלבים וב"מלך האריות" סקאר עינה את הטרף שלו - אבל הסימון הזה הוא חד צדדי.

אמת מטרידה יותר.
מתי הוא יעשה את אמת טבעונית יותר? אל גור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully