וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת רונית מטלון הלכה לעולמה בגיל 58

28.12.2017 / 9:13

מטלון הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן. רק אתמול זכתה בפרס ברנר לספרות על ספרה "והכלה סגרה את הדלת" ובתה הגיעה לקחת את הפרס במקומה. בת 58 הייתה במותה. בן זוגה לשעבר, פרופ' אריאל הירשפלד: "רונית הייתה סופרת גדולה ומשמעותית מאוד בדור האחרון"

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון מעל: נאום בתה של רונית מטלון, טליה, אמש בטקס פרס ברנר לספרות, שבו קיבלה את הפרס בשם אמה, שעות ספורות לפני מותה הלילה. צילום: ענר גרא)

seperator

הסופרת רונית מטלון הלכה הלילה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן. רק אתמול זכתה מטלון בפרס ברנר לספרות על ספרה "והכלה סגרה את הדלת" ובתה הגיעה לקחת את הפרס במקומה. מנימוקי חבר השופטים להענקת הפרס לספרה של מטלון: "מדובר בספר יוצא דופן המטפל בצורה ספרותית מבריקה ועם זאת קלילה במבני העומק של החברה הישראלית, במתחים הקיומיים של הישראליות ובשאלות של הגדרת זהות אישית". מטלון הותירה אחריה שתי בנות. בן זוגה לשעבר, פרופ' אריאל הירשפלד, אמר היום לוואלה! תרבות: "רונית היתה סופרת גדולה ומשמעותית מאוד בדור האחרון, והקול שלה היה מאוד רם וצלול ומיוחד במינו".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רונית מטלון. ברני ארדוב
רונית מטלון/ברני ארדוב

מטלון נולדה בגני תקוה, בת למשפחה שעלתה ממצרים והתגוררה במעברות בשנות החמישים. בתום לימודי הספרות, הוענק לה ב-2009 תואר פרופסור והיא שימשה כראש התוכנית לכתיבה יוצרת בחוג לספרות עברית באוניברסיטת חיפה. בתום לימודי התואר הראשון הצטרפה ל"הארץ", שם כתבה מאמרי ביקורת ספרותית ושימשה ככתבת הטלוויזיה הישראלית של העיתון. במקביל שימשה כמרצה בבית הספר לקולנוע "קמרה אובסקורה" בתל אביב.

במרוצת השנים פרסמה ארבעה רומנים - הבולטים בהם הם "זה עם הפנים אלינו" (1995) ו"קול צעדינו" (2007) - וכן סיפורים קצרים, בהם הקובץ "זרים בבית", מאמרים, מסות וביקורות ספרותיות. ספרה הראשון, "סיפור שמתחיל בלוויה של נחש", ראה אור ב?1989 ועובד לסרט ב-1994. עבודתה זיכתה אותה במלגות ובפרסים, בהם פרס ראש הממשלה לספרות, פרס ברנשטיין לספרות, פרס ניומן למפעל חיים בספרות העברית ופרס אלברטו בנבניסט מאוניברסיטת סורבון בפריז. האוניברסיטה העברית בירושלים העניקה לה תואר דוקטור לשם כבוד. ספרה "זה עם הפנים אלינו" נבחר על ידי המוסף הספרותי של ה"ניו יורק טיימס" לאחד הספרים הטובים של שנת 1998.

רונית מטלון. ברני ארדוב
מטלון/ברני ארדוב

שרת התרבות מירי רגב מסרה: "נעצב ליבי להתבשר על לכתה של הסופרת המשובחת ומעוטרת הפרסים, זוכת פרס ראש הממשלה, רונית מטלון ז"ל. רונית ז"ל הביעה בכתיבתה את משבי הרוח המזרחית ואת המבע הנשי. ספרה האחרון, עליו זכתה לאחרונה בפרס ברנר, בישר על לכתה של כלת הספרות הנפלאה. 'הכלה סגרה את הדלת' לעולמנו ופתחה לנו דלתות הגות וספרות לנצח. יהי זכרה ברוך".

נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, הספיד את מטלון, שלימדה כתיבה יוצרת וספרות באוניברסיטה: "זהו יום עצוב ואבדה גדולה לעולם הספרות והתרבות בישראל. מעבר להיותה סופרת מצוינת, רונית מטלון הייתה דוגמא לשילוב בין עולם הרוח והאקדמיה והסטודנטים הרבים שלה לאורך השנים זכו ללמוד ממרצה מעולה שידעה איך משלבים בין תאוריה מצד אחד ופרקטיקה מצד שני. על אף היותה סופרת כה מוערכת, הייתה בה תמיד התשוקה ללמד ולהעביר את הידע שלה לסטודנטים הצעירים. זוהי אבדה גדולה וכולנו באוניברסיטת חיפה מרכינים היום ראשנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully