וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרמן או אגו-מניאק: פרצופו האמיתי של העיתונאי בסרטים

4.1.2018 / 17:00

בזויים או ערכיים, קשי יום או אליטיסטים, אידיאליסטיים או אגו-מניאקים: לאורך השנים, דמותו של העיתונאי לבשה שלל צורות בקולנוע ההוליוודי. לרגל "העיתון" המדובר של סטיבן ספילברג, הנה הזדמנות להיזכר בכמה מהן

יח"צ - חד פעמי

כשאנו רואים עיתונאי בסרט, מה אנו רואים? איזה סוג של אדם, איזה סוג של בעל מקצוע? אחרי הכל, מדובר באחד המקצועות המשפיעים, ודאי במאה העשרים. האם העיתונאי הוא גיבור, מפיל את המושחתים, חושף באומץ את מעשיהם, או אולי נבל ציניקן המתפרנס בלי שום מצפון מאנשים שאותם הוא רומס בדרכו אל הסקופ הנכסף? התשובה, כמובן, היא גם וגם. או אולי – תלוי מתי.

אותה שאלה הרי אפשר לשאול גם לגבי מקצועות אחרים המופיעים בתדירות על מסכי הקולנוע, בסדרות הטלוויזיה, בספרות: הפוליטיקאי, הרופא, המדען, איש החוק – שוטר או בלש, עורך הדין, המרגל. כולם כולם בשלב זה או אחר היו בצד הטובים, ובצד הרעים. תלוי אם התקופה צינית יותר או פחות, אם יש בציבור באותו זמן אמון במוסדות – או פחות.

הפוליטיקאי יכול להיות למשל גיבור סרטו של פרנק קפרה הנלחם את מלחמת האדם הקטן בממסד ב"מר דידס יוצא לוושינגטון", הסנטורים ההגונים והישרים העמלים למען ארצם בספר ובסרט "הסנאט ימליץ ויאשר", או הנשיא הממריא נגד חייזרים בסרט "היום השלישי" או נלחם בטרוריסטים בסרט "אייר פורס 1" – או כמובן להיות פרנק אנדרווד ב"בית הקלפים", או אף נשיא שגנב בחירות, ורצח במו ידיו שופטת בית המשפט העליון שרצתה לחשוף זאת – והוא עוד מהטובים בסדרה "סקנדל".

בית הקלפים עונה 5.
כמו העיתונאי, גם הפוליטיקאי הקולנועי יכול להיות אידיאליסט או ההפך מכך. קווין ספייסי כפרנק אנדרווד ב"בית הקלפים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully