וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל גדות נגד הבמאי האגדי שתקף אותה: "הוא רק רוצה פרסום"

5.1.2018 / 18:34

לאחר שהבמאי הוותיק ג'יימס קמרון טען לפני מספר חודשים כי דמותה של גל גדות ב"וונדר וומן" אינה אלא צעד אחורה לייצוג הנשי בהוליווד, ענתה גדות: "הוא רצה לקבל יחסי ציבור לסרט שלו"

עריכת וידאו:ניר חן

לאחר שהבמאי הוותיק ג'יימס קמרון מתח לפני מספר חודשים ביקורת על הסרט "וונדר וומן" וטען כי דמותה של גל גדות אינה אלא צעד אחורה לייצוג הנשי בהוליווד, מגיבה גל גדות לדברים. "לא רציתי לתת לו את הבמה", הסבירה גדות בריאיון ל-EW מדוע לקח לה זמן כה רב עד שהגיבה לדברים של הבמאי. לאחר שהבהירה כי היא מעריצה גדולה של סרטיו, הוסיפה עקיצה: "כשהוא אמר את הדברים הללו הוא קידם את הסרט שלו. זה היה נראה כאילו הוא רוצה יחסי ציבור ולא רציתי לתת לו אותם".

כזכור, קמרון התראיין ל"גרדיאן" לרגל ההוצאה המחודשת של "שליחות קטלנית 2" ואמר: "הוליווד טפחה לעצמה על השכם בגלל 'וונדר וומן', אבל לא הייתה לה סיבה לעשות כן. וונדר וומן היא אייקון מוחפץ, כמיטב המסורת של הוליווד הגברית. אני לא אומר שלא אהבתי את הסרט, אבל הוא צעד אחורה".

בהמשך דבריו, קמרון טפח לעצמו על השכם וציין את שרה קונור, גיבורת סרטי "שליחות קטלנית", כדוגמה לגיבורה קולנועית ראויה. "אצלי, היא לא אייקון של יופי. היא חזקה, היא מורכבת והיא הרוויחה את הכבוד של הצופים בזכות אומץ אמיתי. מבחינתי, היה מובן מאליו שאני צריך לכתוב דמויות כאלה. אחרי הכול, חצי מהקהל הוא נשים".

במאית "וונדר וומן" פאטי ג'נקינס לא נשארה חייבת. "ג'יימס קמרון קולנוען גדול, אבל הוא לא אישה. לכן, לא מפתיע שאין לו את היכולת להבין את 'וונדר וומן' ואת המשמעות שלו לנשים ברחבי העולם. אם נשים חייבות להיות קשוחות, מחוספסות ומעורערות כדי להיות חזקות, אם דמות נשית לא יכולה להיות פשוט אטרקטיבית ומלאת אהבה, אז סימן שלא התקדמנו לשום מקום. אני חושבת שהדמויות הנשיות יכולות וצריכות להיות בדיוק כמו הדמויות הגבריות. אין סוג נכון או לא נכון של דמות נשית. הקהל הנשי העצום שהפך את 'וונדר וומן' לשובר קופות כה גדול, זכאי לבחור ולשפוט מי יהיו האייקונים שמסמלים קדמה מבחינתן".

גל גדות במסיבה של מגזין GQ בלוס אנג'לס, דצמבר 2017. GettyImages
"מעריצה את קמרון, אבל". גל גדות/GettyImages
ג'יימס קמרון בטקס פרסי גלובוס הזהב. NBC, Paul Drinkwater, AP
ענתה לו. ג'יימס קמרון/AP, NBC, Paul Drinkwater
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וונדר וומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully