וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו המשורר והפזמונאי אברהם ברושי ("לדוד משה הייתה חוה")

6.1.2018 / 14:52

ברושי, שנולד ברוסיה בשם אברהם איטנברג, פעל בין שנות ה-40 לשנות ה-60. בין שלל השירים שכתב: "לדוד משה הייתה חוה", "קרה זה רק הפעם", "הקסם השחור". את שיריו שרו, בין השאר: יפה ירקוני, יהודית רביץ, ישראל יצחקי

אברהם ברושי. מתוך יוטיוב, צילום מסך
ברושי/צילום מסך, מתוך יוטיוב

המשורר והפזמונאי אברהם ברושי הלך הלילה לעולמו והוא בן 94. ברושי, אשר נולד בשם אברהם איטנברג ברוסיה, פעל בין שנות ה-40 עד שנות ה-60 וכתב כמה פזמונים מוכרים, ביניהם: "לדוד משה הייתה חווה", "אולי עוד לא נגמר", "אלישבע", "הקסם השחור", "לימון לימונרו", "הכלכלב הפיקח", "יום הולדת עליז", "חיל פרשים אנו". אברהם ברושי נושא את תואר "יקיר אקו"ם.

ברושי עלה עם משפחתו לישראל בגיל שנה וחצי. המשפחה השתקעה בתל אביב. את שם המשפחה "ברושי" קיבל בילדותו ממחנכו, הסופר יהודה בורלא בשל קומתו הגבוהה והרזה שהזכירה לבורלא עץ ברוש. השם השתרש והפך לשם העט של ברושי.

במקביל לעבודתו בבנק, החל בשנות ה-40 לכתוב שירים. הוא כתב עשרות שירים ופזמונים, שיריו הולחנו והושרו על ידי אמנים רבים, בהם אריק איינשטיין, יפה ירקוני, שמשון בר נוי, יהודית רביץ וישראל יצחקי. כתיבת מילות השירים נעשתה בדרך כלל לפי בקשות של חברות התקליטים שפעלו אז. בתחילת שנות ה-60, בעקבות סגירת חברת התקליטים "מקולית" והחלפת הבעלות בחברת "הד ארצי", לא הוזמנו אצלו יותר שירים והוא לא כתב יותר.

אברהם ברושי. קריאטיב קומנס,
ברושי/קריאטיב קומנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully