וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם כהן, הצרפוקאים וג'ים ג'פריס: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

11.1.2018 / 0:01

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד – ועוד אזהרה ממה כדאי דווקא להתרחק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל קולנוע אפריקאי !ATESIB

האקדמיה האמריקאית לקולנוע חידשה השנה כשכללה לראשונה שני תוצרים אפריקאים ברשימה המקוצרת של תשעה סרטים שמהם ייבחרו חמשת המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר, והציבה את "פליסיטה" הסנגלי ו"הפצע" הדרום אפריקאי בצד "פוקסטרוט" הישראלי ושאר הנציגים האירופאים והלטיניים. מהלך זה היה המחשה נוספת לכך שהקולנוע האפריקאי סוף כל סוף הולך ומקבל יותר ויותר הכרה בינלאומית, לאחר שנים שבהן הודר, מתוך גזענות, צרות אופקים, זלזול או סתם אי חשיפה אליו.

בהמשך לכך, סינמטק תל אביב יקיים בשבוע הבא לראשונה פסטיבל שיוקדש לקולנוע האפריקאי. מארגן אותו בזי גטה, במאי מוערך ("עלים אדומים") ובמקרה גם אחד מעובדי אולפן וואלה!NEWS, שאצר תוכנית מרתקת ומרשימה. האירוע יתחיל בשלישי 16.1 ויימשך עד שבת. נמליץ בו למשל על סרט הפתיחה הסנגלי "וולו", על הקלאסיקה "נערה שחורה", שכמעט ומעולם לא הוקרנה אצלנו והיום היא רלוונטית יותר מתמיד, ועל הדוקו הטרי "קולווזי באוויר", אבל כמובן שהתוכנית עוד עמוסה ועשירה.

מתי? 16-10 בינואר

איפה? סינמטק תל אביב

למה? כי איך אמרו בגלובוס הזהב, בהקשר אחר אמנם? הגיע הזמן.

לרכישת כרטיסים

אחד משלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רותם כהן

יותר משהוא מוזיקאי מוכשר, רותם כהן גם מבין היטב לאן הרוח נושבת. כרגע זה הזמן של הלטיני וכהן מצליח להיות אחד היחידים בישראל שמעניק חוויה לטינית אמיתית לקהל שלו. הוא מכיר היטב את המקצבים הלטיניים ואת הנשמה הקובנית, ובשורה של להיטים סקסיים וחכמים הוא מצליח לכבוש כל קהל שמולו הוא מופיע. אחרי ששיתף פעולה עם דסמר בואנו ועם לא אחר מאשר כוכב הפופ הבינלאומי אנריקה איגלסיאס, ימשיך רותם כהן את סיבוב ההופעות המוצלח שלו. כבר הגיע הזמן שכולם יכירו את השם רותם כהן, לא?

מתי? 13 בינואר

איפה? האנגר 11 תל אביב

למה? מה שטוב לאנריקה וגו'

לרכישת כרטיסים

תתחילו לנענע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצרפוקאים

אמנם התקשורת הישראלית נהגה לזלזל עד כה בסוגיית הגזענות הברורה כלפי העולים מצרפת, אך "הצרפוקאים", סדרת הדוקו הטרייה שעוסקת בנושא, בכל זאת זכתה בשבוע שעבר לסיקור תקשורתי רחב: עדות לכוחו של האיש העומד מאחוריה, רון כחלילי, אחד היוצרים התיעודיים הבולטים ומעוררי הסערה בישראל.

אם התהודה הרבה לה זכתה הסדרה עשתה לכם חשק לצפות בה, אתם יכולים לראות את הפרק השלישי והאחרון שלה או פשוט לקפוץ לאתר המזמין של התאגיד, בו נמצאים שלושת הפרקים במלואם. כדאי לעשות זאת, שכן "הצרפוקאים" מדבר על עוולה גדולה שהוכחשה והושתקה עד כה. מומלץ גם לערוך הצגה כפולה ולחפש את "לה פרומיז", סדרה תיעודית יפה ומשובחת בנושא דומה, שהוקרנה מוקדם יותר השנה ב-yes דוקו.

מתי? 17 בינואר, 21:00

איפה? כאן (11)

למה? כדי להבין על מה כולם דיברו – ובצדק, לשם שינוי.

הזדמנות אחרונה

הצרפוקאים. מתוך: הצרפוקאים,
הצרפוקאים/מתוך: הצרפוקאים
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זויה צ'רקסקי - פרבדה

זויה צ'רקסקי עלתה עם משפחתה מאוקראינה כנערה בשנת 1991. מאז היא הפכה לאחת האמניות המסקרנות ביותר בישראל וכמי שעוסקת בעיקר בחוויית העלייה לארץ מברית המועצות. בתערוכה החדשה שלה, "פרבדה" שמה, עוסקת צ'רקסקי בהתמודדות של העולים עם קשיי הקליטה, החל מלימוד השפה, דרך הגעגועים למקום שממנו הם באו, ועד למפגשים המצחיקים והטעונים עם הישראלים. צ'רקסקי נעה ללא הרף בין המצחיק למעמיק, בין הגרוטסקי לרציני, בין האישי לקהילתי, בין הטרגי לקומי, והיא עושה את זה בצורה מקסימה במיוחד: אמנות יפהפייה וכובשת.

מתי? 10 בינואר עד 31 באוקטובר

איפה? מוזיאון ישראל, ירושלים

למה? כי איכשהו, עולם התרבות והאמנות לא עסק עד היום מספיק בנושא העלייה מברית המועצות

בדיקת כשרות, 2016, שמן על פשתן

זויה צ'רקסקי
בדיקת כשרות, 2016, שמן על פשתן. צילום מסך, צילום מסך
באדיבות האמנית וגלריה רוזנפלד, תל אביב/צילום מסך, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ים ג'פריס

לאורך השנים, עורר הקומיקאי האוסטרלי ג'ים ג'פריס את זעמם של רבים, בהם ארגוני נשים - ובצדק - בשל היחס הסקסיסטי, המחפיץ והמיזוגני שלו. בקטעי סטנד אפ שלו מהעבר, למשל, אמר דברים מחרידים, כגון שגבר שמחדיר את אצבעותיו לאיבר מינה של אשה ללא הסכמתה ובעודה אינה מודעת למעשיו - אינו מבצע אונס; שנשים צריכות להיות "מוחמאות" מהטרדה מינית; ושהוא רוצה לקיים יחסי מין עם נערה בת 16. תתהו ודאי מדוע אנו ממליצים עליו בכל זאת? הסיבה לכך היא שבעקבות פרשת הארווי ויינשטיין, הכריז ג'פריס כי השתנה ונראה כי חזר בו מהתבטאויותיו הקשות. בריאיון לטיים אאוט תל אביב לפני כשבועיים אמר כי גם בעקבות בחירת טראמפ חשב: "אני לא רוצה להגיד דברים כאלה יותר", והבטיח כי היום הבדיחות שלו "הן פחות סקסיסטיות". ביום שלישי נדע אם עמד במילתו.

מתי? 16 בינואר

איפה? היכל מנורה מבטחים

למה? כי גם בניכוי הבדיחות הדוחות, הוא עדיין אחד הקורעים

לרכישת כרטיסים

בקרוב אצלנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אזהרה

והפעם, אזהרה מפני האזהרות: רבים מאיתנו התפתו להאמין בסוף השבוע הקודם כי מצפה לנו וויקאנד חורפי אמיתי, אגרנו חביות של שוקו חם, הודענו לדודה שלא נוכל לבוא לארוחת השבת כי הכבישים יהיו חסומים, הוצאנו את שמיכות הפוך ותיכננו לצפות בסדרות עגמומיות בנטפליקס בשעה שפתיתי שלג מכסים את החלון. אך כזכור, התחזיות התגלו כסערה בכוס תה – במובן המילולי ביותר של המילה, ומן הסתם גם הימים הקרובים לא יביאו את מזג האוויר הלונדוני והניו יורקי לישראל. אין מה לעשות: פה זה לא אירופה, גם לא החוף המזרחי ובטח לא סקנדינביה. לנו יש פלאפל, ושלוליות, אז אל תעשו תוכניות מיוחדות לסופ"ש.

למה לא? כי כשמדברים על "סערה" בישראל מתכוונים לציוץ של אורן חזן או משהו כזה.

ככה נראית סערה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully