וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוורד סטרן תוקף את לורד: "חראית, למה ברוסיה היא מופיעה?"

11.1.2018 / 21:58

מספר ימים לאחר ש-100 אמנים, ביניהם המוזיקאי רוג'ר ווטרס, הביעו תמיכה בזמרת לורד שביטלה את הופעתה בישראל, תוקף שדרן הרדיו האמריקאי הווארד סטרן את הזמרת: "ללורד אין שום בעיה להופיע ברוסיה, מדינה שיוצרת טרור בעולם"

עריכת וידאו:ניר חן

לאחר שמעל ל-100 אמנים ויוצרים ידועים ובהם כותבים, שחקנים, במאים ומוזיקאים חברו כדי להביע את תמיכתם בהחלטתה של הזמרת והיוצרת לורד לבטל את הופעתה בישראל, מחליט שדרן הרדיו האמריקאי הווארד סטרן למחות נגד הזמרת הניו זילנדית ולתקוף אותה על החלטתה.

סטרן, שכינה את לורד "חראית" במהלך שידור תכנית הרדיו שלו, תקף את החלטתה לבטל את ההופעה בישראל אך בו בזמן להופיע ברוסיה, מדינה שלדבריו "יוצרת בעיות וטרור בכל רחבי העולם".

"ללורד אין שום בעיה עם רוסיה. המקום היחיד בעולם שבו היא לא יכולה להופיע זה ישראל. אז מה אתם חושבים שזה? מה הדבר היחיד בישראל ששונה מכל מקום? יש שם יהודים. אני מאחל ללורד שהיה נעימה ברוסיה", אמר.

כזכור, לאכזבתם הרבה של מעריציה, בסוף דצמבר נמסר כי הזמרת הניו זילנדית בת ה-21 ביטלה את הופעתה שתוכננה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. לורד עצמה הסבירה את החלטתה כך: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של מסרים ומכתבים וניהלתי בעקבות כך דיונים רבים עם אנשים שמחזיקים בדעות שונות. אני חושבת שההחלטה הנכונה בעת הזו היא לבטל את ההופעה. אני גאה להיות אזרחית צעירה ומודעת. קראתי הרבה מאוד ושמעתי הרבה דעות לפני שהודעתי על ההחלטה להופיע בתל אביב אך אני לא גאה מדי להודות שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, במשך שנים זה היה חלום שלי לבקר בצד היפה הזה של העולם ואני מצטערת מאד להפר את ההתחייבות שלי להגיע ולהופיע שם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

ההודעה על הביטול הגיעה על רקע דיווחים על לחצים כבדים שהופעלו על לורד להצטרף לחרם התרבותי על ישראל, ולבטל את הופעתה. שתי מעריצות ניו-זילנדיות של לורד - היהודיה ג'סטין סאקס והפלסטינית נאדיה אבו-שנאב - פרסמו מכתב ארוך באתר האינטרנט הניו-זילנדי The Spinoff ובו הפצירו בה לבטל את ההופעה ולא להעניק אשרור לכיבוש הישראלי על פלסטין. השתיים הציגו את עצמן כפעילות למען השלום והצדק במזרח התיכון, הפועלות נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתן. בין היתר הן ציינו כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. בתגובה השיבה להם הזמרת: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

בריאיון בלעדי לוואלה! תרבות, שעורר הדים רבים, אמרה ג'סטין סאקס בין השאר: "זה הגיע הרבה יותר רחוק ממה שדמיינתי. ביקשנו מלורד לא לשבור את החרם ולא לתמוך בכיבוש השטחים הפלסטינים ובהרס של אדמותיהם, ביתם וחייהם של הפלסטינים - ואני גאה בה על תגובתה האמיצה, שמעידה שהיא מתקדמת ובעלת ראש פתוח, שדואגת לצדק חברתי, לשיוויון ולזכויות אדם. אני מבינה את הכעס של ישראלים, אבל הרגשות שלכם לגבי הביטול של לורד לא מתעלים על חייהם של הפלסטינים ועל הזכויות של הפלסטינים. ממשלת ישראל לא מייצגת את האינטרס שלכם. חרם תרבותי זו אחת הדרכים היחידות שבה אפשר ללחוץ על ממשלת ישראל לעשות שינוי".

עוד באותו נושא

רוג'ר ווטרס ועוד 100 אמנים: "תומכים בלורד על ביטול המופע בישראל"

לכתבה המלאה
הזמרת לורד. Brendan Walter,
לורד/Brendan Walter
הווארד סטרן. AP
סטרן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully