וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: להקת ג'מירוקוואי תגיע להופעה בישראל בחודש מאי הקרוב

15.1.2018 / 8:25

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, להקת הFאנק-פופ הבריטית ג'מירוקוואי תגיע להופעה בישראל. זה קורה במסגרת סיבוב ההופעות לקידום אלבומה החדש "Automaton"

ג'מירוקוואי. יח"צ,
ג'ייסון קיי, האיש מאחורי ג'מירוקוואי/יח"צ

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, ג'מירוקוואי צפויה להגיע לראשונה לישראל להופעה בחודש מאי הקרוב, ולהקפיץ את במת הלייב פארק בראשון לציון.

הלהקה הבריטית ג'מירוקוואי, המשלבת בין Fאנק, אסיד ג'אז ופופ, נוסדה בשנת 1992 על ידי סולנה ג'ייסון קיי, כיום בן 47, הפועל תחת הכינוי ג'יי קיי. הוא המציא גם את שם הלהקה, ג'מירוקוואי, המבוסס על המלה ג'אם בצירוף שם שבט אינדיאני, האירוקווי (Iroquois), וכן הגה את לוגו איש הבאפלו שלה. ג'יי קיי הקים את ההרכב לאחר שנכשל באודישן לתפקיד זמר הרכב האסיד ג'אז והFאנק הבריטי The Brand New Heavies.

הסינגל הראשון של הלהקה, "When You Gonna Learn" שמו, יצא באוקטובר 1992 בחברת התקליטים "אסיד ג'אז". בעקבות הצלחתו, ג'יי קיי חתם על חוזה לשמונה אלבומים בסוני. האלבום הראשון של הלהקה בסוני, "Emergency on Planet Earth" שמו, יצא ב-1993, וכלל את הלהיט "Too Young to Die" (שחלקו משמש מזה שנים כאות פתיחת תכנית הרדיו "מה בוער" של רזי ברקאי). שנה לאחר מכן יצא "The Return of the Space Cowboy", וסינגל מתוכו, "Space Cowboy" זכה להצלחה במצעדים ובמועדונים.

בעוד שהלהקה צברה פופולריות בבריטניה, מערב אירופה, אוסטרליה, ניו זילנד ויפן, היא לא היתה מוכרת במיוחד לקהל האמריקאי. פריצת הדרך הגדולה של הלהקה הגיעה באלבומה השלישי, "Travelling Without Moving", שיצא ב-1996, וכלל את להיטה הגדול היותר, "Virtual Insanity". להצלחת השיר תרם הקליפ בבימוי הקולנוען ג'ונתן גלייזר. הלהיט זכה בארבעה פרסים בטקס פרסי המוזיקה של MTV בשנת 1997, בו ביצעה הלהקה את השיר, וכן בגראמי עבור ביצוע הפופ הטוב ביותר של הרכב. להיט גדול נוסף שנכלל באלבום השלישי הוא "Cosmic Girl".

למרות ההצלחה הגדולה, הבסיסט סטיוארט זנדר בחר לעזוב את הלהקה במהלך העבודה על האלבום הבא, וכתוצאה מכך ג'יי קיי השליך כמעט אלבום שלם לטובת עבודה על שירים חדשים, במטרה להתחיל מאפס עם הבסיסט החדש. בתקופת הדשדוש בעשיית הלהקה, ג'יי קיי הקליט את השיר "Deeper Underground" לפסקול הסרט "גודזילה" שיצא ב-1998. הזמן הרב שעבר בין האלבומים החליש את הלהקה בארצות הברית, והאלבום הבא, " Synkronized" זכה בה להתעלמות במידה רבה.

בשנת 2001 הוציאה הלהקה את "A Funk Odyssey" וארבע שנים לאחר מכן את "Dynamite", שהוקלט במדינות רבות בעולם – ספרד, איטליה, קוסטה ריקה, סקוטלנד, ניו יורק ולוס אנג'לס. אלבומה השישי, "Rock Dust Light Star" יצא ב-2010 ושילב דיסקו, מוזיקה אלקטרונית וסול. השנה חזרה הלהקה עם אלבום האולפן השמיני שלה, "Automaton" שמו. עד כה, ההרכב מכר מעל ל-35 מיליון עותקים מאלבומיו ברחבי העולם.

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: משא ומתן מתקדם להבאת להקת ג'מירוקוואי לישראל

לכתבה המלאה

אל ישראל תגיע הלהקה במסגרת סיבוב ההופעות לקידום אלבומה החדש. ההופעה תיערך בלייב פארק ב-2 במאי 2018, ערב ל"ג בעומר עם ניחוח מדורות ברקע. כרטיסים במחירים שנעים בין 229 ל-659 ש"ח ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully