וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של זובין מהטה: המנצח והפסנתרן להב שני, בן 29 בלבד

17.1.2018 / 23:36

המנצח והפסנתרן להב שני, רק בן 29, ייכנס לנעליו הגדולות של זובין מהטה כמנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית. שני, שישמש במקביל המנצח הראשי של תזמורת רוטרדם ומנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של וינה, מסר: "כבוד עצום להמשיך דרכו של דמות ענקית כזובין מהטה"

להב שני. Marco Borggreve,
יש לו נעליים גדולות למלא. להב שני/Marco Borggreve

היורש של זובין מהטה בתפקיד המנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית הוא המנצח והפסנתרן להב שני, בן 29 בלבד. כך הודיעה הערב (רביעי) התזמורת.

שני ייכנס לתפקידו החל משנת 2020. שנה קודם לכן יכהן כמנהל המוזיקלי המיועד. שני ישמש בתפקיד המכובד במקביל לתפקידו כמנצח הראשי של תזמורת רוטרדם שבהולנד, אותו יחל בספטמבר 2018. שני מכהן מאז שנה שעברה גם כמנצח אורח ראשי של התזמורת הסימפונית של וינה.

הקשר בין התזמורת הפילהרמונית לשני כפסנתרן סולן החל כבר בהיותו בן 16. באוקטובר 2013, לאחר זכייתו בתחרות "מהלר" לניצוח בגרמניה, הזמינה אותו התזמורת לנצח על הקונצרטים של פתיחת העונה. מאז הופיע שני עם התזמורת מדי שנה, כמנצח וכפסנתרן. בדצמבר 2016 ניצח על קונצרט הסיום של חגיגות השמונים לתזמורת הפילהרמונית.

וואלה טוק זובין מהטה יעקב אילון 1.6.17. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יש יורש. זובין מהטה/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

שני החל ללמוד נגינה בפסנתר בגיל שש, למד בתיכון לאמנויות תלמה ילין והמשיך את לימודיו בפסנתר אצל פרופ' אריה ורדי בבית הספר הגבוה למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל-אביב. לאחר מכן, השלים את לימודיו באקדמיה למוזיקה ע"ש הנס אייזלר בברלין, שם השתלם בניצוח אצל פרופ' כריסטיאן אוולד ובפסנתר אצל פרופ' פביו בידיני. באותה העת הודרך על ידי דניאל בארנבוים. הוא הופיע כמנצח עם תזמורות בינלאומיות רבות, ובהן התזמורת הפילהרמונית של וינה, האופרה הממלכתית של ברלין, תזמורת פילדלפיה, תזמורת פריז, התזמורת הסימפונית של לונדון והתזמורת הסימפונית של בוסטון.

להב שני מסר: "זהו כבוד עצום עבורי להתמנות למנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית ולהמשיך את דרכו של דמות ענקית כמו זובין מהטה. התזמורת הזו עיצבה את התפתחותי המוזיקלית מגיל צעיר מאד והקשר ההדוק שלי עם התזמורת מלווה אותי כל חיי האמנותיים. אני מצפה בכליון עיניים לשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully