וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתח גדול מלמטה" של אסתר פלד הוא הזוכה בפרס ספיר לשנת 2017

22.1.2018 / 21:30

הפרס היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל ניתן הערב לקובץ הסיפורים הקצרים של אסתר פלד. בנוסף למענק בגובה 150 אלף שקל, יתורגם ספרה של פלד לערבית ולשפה נוספת לבחירתה

אסתר פלד. שוקה כהן,
אסתר פלד/שוקה כהן

ועדת פרס ספיר לספרות הודיעה הערב (שני) על בחירתה בספר הזוכה לשנת 2017. השנה מדובר ב"פתח גדול מלמטה", קובץ סיפורים קצרים מאת אסתר פלד. הסופרת תזכה למענק של 150 אלף שקל בעבור הזכייה, ובנוסף ספרה יתורגם לערבית ולשפה נוספת לבחירתה.

לפני כחודש הוכרזו חמשת המועמדים הסופיים לפרס. "פתח גדול מלמטה" גבר על "שטוקהולם" של נעה ידלין - זוכת הפרס ב-2013, "קום קרא" של שמעון אדף - שזכה בפרס ב-2012, "כי גי" של סמי ברדוגו ו"ארבעה אבות" של אמיר זיו. כל אחד מסופרי הרשימה המצומצמת יזכה במענק של 40 אלף שקל. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי "הרשימה הקצרה" ומהספר הזוכה בקטגורית הביכורים, ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

פתח גדול מלמטה. יח"צ,
כריכת הספר "פתח גדול מלמטה"/יח"צ

חבר השופטים של פרס ספיר, בראשותה של פרופ' ארנה בן נפתלי, נימק את הבחירה בספרה של פלד: "הספר מתאר חוויה נשית מצטברת ויוצר פואטיקה, אתיקה ושפה נשיות, חפות מבנאליות או יומרה. הוא מאתגר את הנחות היסוד הגבריות של השפה העברית ומוסיף נדבך בהבנת מה שיונה וולך כינתה הסקסמניאקיות של העברית".

פרס ספיר נחשב לפרס היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל, ונערך ברציפות מדי שנה, מאז שנת 2000. אשתקד זכתה בפרס מיכל בן-נפתלי עבור ספרה "המורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully