וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי רומן פולנסקי יצטרך לבוא להעיד בבית המשפט בישראל

23.1.2018 / 17:18

בעקבות תביעת לשון הרע של הבמאי הצרפתי-פולני הנודע נגד צעיר ישראלי בשם מתן עוזיאל, שטען כי פולנסקי אנס חמש קטינות בגילאי 9-16, זומן התובע לישראל לשם חקירה נגדית על התצהיר שנתן

רומן פולנסקי בפסטיבל ציריך. GettyImages
רומן פולנסקי ורעייתו, עמנואל סינייה, בפסטיבל ציריך האחרון/GettyImages

הבמאי הנודע רומן פולנסקי יצטרך להופיע בבית משפט השלום בהרצליה. כך קבע היום השופט גלעד הס. פולנסקי זומן לאולם בית המשפט לחקירה נגדית על תצהיר שנתן במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש כנגד צעיר ישראלי בשם מתן עוזיאל.

הבמאי תובע מיליון וחצי שקל מעוזיאל ומבקש מביהמ"ש להורות על הסרת פרסומים ברשת בהם טוען עוזיאל כי פולנסקי אנס חמש קטינות בגילאי 9-16. פולנסקי, באמצעות עורך דינו אהב כהן ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, טוען כי מדובר בדברי שקר שלא היו ולא נבראו. לטענתו, בעקבות פרסומים אלו "ששו גופי חדשות רבים ומוכרים אלי קרב ופרסמו את הידיעה הצהובה".

פולנסקי הוא עבריין מורשע. בשנת 1977 הואשם בארה"ב בשורה של עבירות מין בקטינה בת 13. במסגרת עסקת טיעון הוא הודה בבעילת קטינה והורשע. לפני גזר הדין הוא נמלט מארה"ב, ומאז הוא נמנע מביקורים במדינות שעשויות להסגירו לארה"ב, ובראשן בריטניה. גם בפנייתו לבית המשפט בהרצליה ציין את חששו מהסגרה וביקש שאת עדותו במשפט ייתן באמצעות שיחת ועידה בווידאו. אולם, כאמור, בית המשפט לא נעתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יוכל להסתפק בשיחת וידאו. רומן פולנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-6 בנובמבר 2017 הפיץ עוזיאל הודעה באתר אינטרנט שהקים, לפיה ברשותו מידע "אמין וקונקרטי" אודות חמש נשים שטוענות "בצורה אמינה ביותר", כלשונו, כי רומן פולנסקי ביצע בהן עבירות מין בין 1969 ל-1976. אבל, לפי כתב התביעה, "עוזיאל בדה את התלונות בעצמו או למצער פרסם ידיעות שהגיעו לידיו כאילו מדובר בעובדות אמיתיות, מבלי שבדק אותן לעומקן ומבלי שטרח לברר את אמינותן עם פולנסקי או עם עדים שנכחו לכאורה באירועים המתוארים".

השופט גלעד הס ציין כי הוא "מודע לפיל שבחדר", כאשר האיש "אינו אדם אלמוני והינו במאי ידוע, מפורסם ואישיות ציבורית מוכרת". אך ציין כי לטעמו "אין בכך בכדי להוות שיקול של ממש להתיר את עדותו של פולנסקי באמצעות 'וידאו קונפרנס', ויש לנהוג במקרה זה כפי שהיינו נוהגים בכל אדם אחר". הוא גם הורה כי פולנסקי יישא בהוצאות שתי הבקשות בסך כולל של 10,000 שקלים.

"אין לנו אלא לברך על החלטת בית המשפט שקיבל את בקשתנו במלואה וקבע החלטה חשובה מול התופעה ההולכת וגוברת בעולם המשפטי של תיירות תביעות דיבה", אומרת בתגובה עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את מתן עוזיאל. "נתינים של מדינות אחרות מנצלים מערכות משפט מקלות בנושא לשון הרע במטרה להלך אימים על עיתונאים, תחקירנים וגופי תקשורת ולהשתיק אותם". היא הוסיפה: "אנחנו לא נירתע מלהגן על קרבנות עבירות המין המבקשות להשמיע את קולן, גם אם באופן אנונימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully