וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק אי סמית', סולן להקת הפוסט-פאנק The Fall, הלך לעולמו בגיל 60

24.1.2018 / 22:50

הזמר מארק אי סמית', סולן להקת הפוסט-פאנק החלוצית The Fall, הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 60. הלהקה הופיעה בישראל שלוש פעמים בעבר, האחרונה שבהן לפני שנתיים

דה פול, מארק אי סמית', The Fall.
היה רק בן 60. מארק אי סמית' ז"ל

אחרי מחלה ארוכה נכנע היום (רביעי) מארק אי סמית' והלך לעולמו, כך מסרה בטוויטר פאם ואנדר (ואן דאמד), זוגתו ומנהלת להקת הפוסט-פאנק האנגלית החלוצית The Fall, שסמית' היה סולנה ומייסדה. "היום שחרדתי ממנו", כתבה ואן דאמד. "בצער רב אנחנו מודיעים על פטירתו של מארק אי סמית'. הוא מת הבוקר בבית".

בסתיו האחרון נאלצו The Fall לבטל שורת הופעות בארה"ב - אליה הגיעו לראשונה מזה עשור - עקב מצבו הבריאותי המתדרדר של סמית'. הסולן אושפז אז עקב בעיות בריאות בגרונו, פיו ומערכת הנשימה, ובהצהרה של ואנדר בשעתו היא כתבה שיהיה זה הימור על בריאותו של סמית' אם יטוסו לאנשהו. כעת, כאמור, גופו נכנע והוא רק בן 60.

סמית' נולד ב-1957 בסלפורד שבבריטניה, ובהיותו בן עשרה ייסד יחד עם חבריו, מרטין בראמה וטוני פריאל, את The Fall, שהפכה לאחת הלהקות המשפיעות והחשובות של הפוסט-פאנק. אלבומם הראשון, "Live at the Witch Trials", יצא ב-1979, ומאז הוציאו 31 נוספים, האחרון שבהם ב-2017. לאורך השנים נותר סמית' החבר הקבוע היחיד בלהקה, ובמסגרת הרכביה השונים הגיע לישראל שלוש פעמים: ב-1991 להופעה ברוקסן, ב-2011 וב-2016.

דה פול, מארק אי סמית', The Fall.
הרכב The Fall בשנים האחרונות

אני לא באמת מוזיקאי ואני לא ממש מזדהה עם מוזיקאים", אמר בריאיון לוואלה! תרבות ב-2011. "אני לא ממש מזדהה עם להקות רוק. אני לא מסתכל על זה כעל עבודה. למרבה הצער רוב הלהקות הבריטיות בימינו מתייחסות לזה כאילו הם פקידים בבנק. זה כאילו אנשים אומרים לעצמם שאם הם לא מוצאים עבודה בבנק אז הם יקימו להקה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully