וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וני שועלי, מוצרט ומוזיקה אסורה: 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

24.1.2018 / 9:03

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'וני שועלי

במלאת 30 יום למות חברו ללהקת רעש, אמיר קרטס, יקיים ג'וני שועלי מופע אקוסטי בקפה ביאליק. המוזיקאי הוותיק, שאחראי ללהיטים נצחיים כמו "עכשיו" ו"לעיתים", מוציא בימים אלו אלבום חדש - "אדמה רועדת" - ומופע אקוסטי חדש. מלווה בגיטרה אקוסטית ומפוחיות, יציג שועלי את הגרסאות העירומות של שיריו וידבר על חברו הטוב שהלך לעולמו בדמי ימיו.

מתי? 31 בינואר.

איפה? קפה ביאליק, תל אביב.

למה? רק כדי לשמוע את "לעיתים", אחד השירים הכי יפים שנכתבו בישראל.

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוזיקה אסורה

למרות שכבר קברו והספידו אותם, אנשים עדיין משוגעים על תקליטים, והתרבות סביבם חיה, בועטת ופורחת. הוכחה נוספת לכך היא התערוכה "מוזיקה אסורה" המתקיימת כעת במוזיאון תל אביב, ומוקדשת לתעשיית התקליטים המחתרתית שהתקיימה תחת השלטון הסובייטי בין שנות הארבעים לשישים.

התערוכה, שתימשך עד אמצע מאי, מציגה תקליטי רנטגן שנשמרו מאותה תקופה, וגם עוד שלל מוצגים מן הארכיבים וקטעי ארכיון, כולל קטעים מן הטלוויזיה הרוסית בהם לועגים להיפסטרים בשנות החמישים והשישים - כן, כבר אז נהגו לצחוק עליהם. בצד זאת יוקרנו סרטים תיעודיים עכשוויים יותר, העוסקים במוזיקה, מאבק בצנזורה ומה שביניהם.

מתי? עד ה-12 במאי.

איפה? מוזיאון תל אביב.

למה? כדי לקבל תזכורת למה עדיף שמשרד הביטחון לא יקבע איזה מוזיקה להשמיע.

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים.

ביל היילי וכוכבי השביט, תקליט רנטגן מסוף שנות ה? 50

מוזיקה אסורה. צילום מסך, צילום מסך
ביל היילי וכוכבי השביט, תקליט רנטגן מסוף שנות ה? 50/צילום מסך, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבורגנים

תערוכה חדשה במוזיאון ישראל מאפשרת למבקרים הצצה אל חייהם של הבורגנים במערב אירופה, כפי שתועדו "בזמן אמת" על ידי אמנים החל מהמאה ה-17 ועד אמצע המאה הקודמת. ההצצה היא אמנם אל הבתים, אך היא הרבה יותר מזה: זו הצצה לסודות, לחטאים הקטנים ולהרגלים של מעמד הבורגנים. בין הפריטים המוצגים בתערוכה אפשר למצוא גם את שולחן הכתיבה של המשורר ואיש הרוח היהודי-המומר, היינריך היינה. היינה, שטבע את המשפט המפורסם "במקום בו שורפים ספרים, ישרפו בני אדם", הוריש במותו את שולחנו לרופאו האישי, שהוריש אותו בתורו לאחיינו - ובניו תרמו אותו ב-1985 לאוסף מוזיאון ישראל.

מתי? החל מ-26 בינואר ועד נובמבר 2018.

איפה? מוזיאון ישראל.

למה? תמיד מרגש להציץ - ובעיקר לשולחן הכתיבה של אחד מגדולי הספרות והשירה.

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים.

אמנם לא מהמאה ה-19, ובטח שלא ממוזיאון ישראל, אבל בכל זאת - הבורגנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל מוצרט

262 שנה להולדתו של מוצרט אינן תאריך עגול, ובכל זאת מרכז אמנויות אלמא בזיכרון יעקב יארח בסוף השבוע פסטיבל כדי לחגוג את המועד. במרכז האירוע יעמדו כמובן שלל קונצרטים, בהם ינגנו עשרות מוזיקאים מן הארץ ומעולם, אבל אפשר יהיה ליהנות גם מסרטים תיעודיים על המלחין, פאנלים, כיתות אמן ועוד. מי שמחפשים את הזוויות הייחודיות ישמחו לשמוע על המופע "שירים מצחיקים וקאנונים גסים", המבטיח לחשוף את הצדדים המשעשעים והאירוטיים של הגאון המנוח, ומן הקונצרט "64 דברים עם מוצרט", שהתכנים שלו ייקבעו לפי פתקים אותם ישלוף הקהל מן הכובע. מי שלא יוכלו להגיע למקום ישמחו לשמוע כי קונצרט הפתיחה, שיתקיים בחמישי 25.1 ב-19:30, יועבר בשידור ישיר בכאן קול המוזיקה.

מתי? 25-27 בינואר.

איפה? מרכז אמנויות אלמא בזכרון יעקב.

למה? כי לא צריך לחכות ליום ההולדת ה-300 בשביל לחגוג את מוצרט.

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים.

יהיו גם סרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תיאטרון דימונה

לפעמים קל לשכוח שמלבד התיאטראות הגדולים שממוקמים בתל אביב, קיימים לא מעט תיאטראות מחוץ למרכז - ואפילו מצוינים. אחד מהם הוא תיאטרון דימונה שבימים אלו מעלה שתי הצגות חדשות ומסקרנות: הראשונה, "אישה. נשר. ילד", מדברת על צלמת עיתונות שזכתה בפרס פוליצר על תמונה שמעוררת מחלוקת, שבעקבותיה היא עוברת מסע מטלטל. השנייה, "שק שינה", מדברת על פרופסור מצליח, נשוי באושר, שחוזר בעקבות שיחת טלפון לפצעים הפתוחים של חייו. שווה לקפוץ דרומה לפעמים כדי לצאת מהבועה וכדי להיחשף לאמנות מעט שונה.

מתי? "שק שינה", ב-25 וב-30 בינואר, 20:00.

איפה? תיאטרון דימונה.

למה? כי כדאי לתת הזדמנות.

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים.

הצצה להצגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully