וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכת, השפחות וההשראה מגואל רצון: הסדרה החדשה והמטלטלת

30.1.2018 / 1:20

לרגל עליית הסדרה "הרמון" (רשת 13, יום חמישי) שנכתבה בהשראת כתות כדוגמת הכת של גואל רצון, שאלנו את כוכב הסדרה אלון אבוטבול אם הוא יכול להזדהות עם מנהיג הכת: "איך אפשר להבין אדם שחושב שהמשיח יוצא ממנו?". חן אמסלם: "אדם בריא לא יכול למצוא את עצמו בכת"

צילום מסך

"הרמון", סדרת דרמה חדשה שתעלה ביום חמישי ברשת 13, מביאה אל המסך הצצה אל העולם הסגור והמסתורי של כתות בארץ ובעולם. הסדרה, בכיכובו של אלון אבוטבול, מספרת את סיפור הפסיכולוגיה של מערכות היחסים המורכבות שנוצרות בכתות בין ראש הכת (אבוטבול) לנשותיו וההשפעה ההרסנית על המשפחות שנותרו מאחור. הסדרה נכתבה בהשראת כתות אמיתיות, וביניהן גם בהשראת הכת של גואל רצון. את הסדרה יצרו ענת ברזילי, הדר גלרון וגדי טאוב, וביימו טאוב ומרקו כרמל.

לכתבה המלאה עם הראיונות המלאים - צפו בווידאו למעלה

לפני כמה חודשים ביקרנו בצילומי הסדרה. שאלנו את כוכב הסדרה אלון אבוטבול אם הוא יכול להבין את המקום שממנו בא הגבר הדומיננטי ששולט בנשים. "יש דברים שאני יכול להבין. יש ניתוח פסיכולוגי מאד ברור ועם זאת משהו מסתורי. אבל בנאדם שחושב שהמשיח יכול לצאת ממנו, איך מבינים את זה?".

הרמון. צילום מסך
"משהו מסתורי". אלון אבוטבול/צילום מסך

בתשובה לשאלה אם היא - כיוצרת הסדרה - קיבלה השראה מסיפורו של גואל רצון ומסיפורים אחרים, השיבה הדר גלרון: "ברמה העלילתית הבנו כמה הדפוסים חוזרים על עצמם בכל מקום. זה לא חבורה של מטומטמות אלו שנמצאות בכתות. חלק מהנשים מאד אינטליגנטיות".

גלרון הוסיפה: "זה סיפור קשה. בתור אמא היה לי מאוד קשה לראות הורים במצב קשה ששתי ילדות שלהם נשאבות לתוך כת. זה מזעזע. זה מרסק את המשפחה. זה גם מרסק את המשפחה בסדרה. זה דבר שאני כאמא לא יכולה לנסות לדמיין אותו אפילו".

חן אמסלם, המגלמת בסדרה את אחת מנשותיו של מנהיג הכת, ניסתה להסביר מדוע יש נשים שנמשכות למנהיגי כתות. "אני חושבת שהרבה אנשים שנמצאים במשבר, במקום קשה בחיים שלהם, שמישהו בא ומציל אותם וממש רואה את הנקודות החלשות, ומרים, ומחזק, אז אני חושבת שפה המקום שהן מתחברות לזה. אני חושבת שאנשים במצב בריא לא יכולים להיכנס מהר לתוך דבר כזה אלא אנשים בגילאים מאד מסוימים, 18-19 שאתה עוד לא יודע מי אתה, מה אתה".

עוד באותו נושא

אחרי החתונה: ריאיון עם חן אמסלם על "מכתוב", משאלות, מחמאות ורגשות

לכתבה המלאה
הרמון. צילום מסך
"מרסק את המשפחה". הדר גלרון/צילום מסך
seperator

"הרמון" תעלה ברשת 13 ביום חמישי הקרוב בפרק בכורה כפול בשעה 21:00.

הרמון. צילום מסך
"מתוך משבר". חן אמסלם/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully