וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בתקשורת האמריקאית: סרטו החדש של וודי אלן ייגנז - והוא סיים את הקריירה שלו בהוליווד

29.1.2018 / 14:25

אמזון, שאמורה להפיץ את סרטו החדש של וודי אלן, עומדת "להשליך אותו לפח" לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית, וזאת על רקע העדויות של בתו כי תקף אותה מינית. כמו כן, ההערכה היא שלא יוכל לעשות סרטים נוספים, לפחות לא בארצות הברית

עריכת וידאו:ניר חן

בשבועות האחרונים, על רקע העדויות של בתו כי תקף אותה מינית, יותר ויותר שחקנים ושחקניות מתנצלים על כך שעבדו עם וודי אלן ומבטיחים לא לעשות זאת שוב. שניים מהם, רבקה הול וטימותי שאלאמה, השתתפו בסרטו האחרון שהצטלם זה עתה, "יום גשום בניו יורק", והודיעו כי יתרמו את משכורתם ממנו לצדקה ולתנועות כמו Time's Up. כעת, מדווחים בתקשורת האמריקאית כי ייתכן שהסרט ייגנז וכלל לא יופץ מסחרית, מה שיהיה תקדים בקריירה הארוכה של הבמאי הפורה והמצליח.

הסרט, שאחד מקווי העלילה שלו מציג יחסים מיניים בין אדם בשנות הארבעים לחייו וקטינה, סיים להצטלם בספטמבר ואמזון היתה אמורה להפיץ אותו במהלך 2018. עם זאת, גורמים בתעשייה צוטטו בניו יורק פוסט כאומרים: "אמזון בחיים לא תעשה שום דבר בשביל הסרט הזה. לא תהיה לו פרמיירה, לא יהיו לו פרסומות, לא יהיו ראיונות סביבו, אף אחד לא יקדם אותו, וסביר מאוד להניח שהוא לא יגיע לאקרנים ולא יראה אור יום".

כלומר, כמו במקרה של "איי לאב יו דאדי" של לואי סי. קיי מוקדם יותר השנה, סביר להניח כי מי שירצה לצפות בדרמה הקומית הרומנטית הזו, ייאלץ לחפש עותק פיראטי ברשת.

הבמאי וודי אלן בפסטיבל קאן ה-69, מאי 2016. רויטרס
יחפש מקלט בצרפת? וודי אלן בפסטיבל קאן/רויטרס

מעבר לגניזת הסרט הזה, אותם גורמים העריכו כי הקריירה ההוליוודית של אלן הסתיימה למעשה. "אם ימשיך לעשות סרטים, אז רק באירופה", אמרו. "הצרפתים אוהבים אותו, ולא כולם שם מתרגשים מן התנועות החברתיות הנוכחיות, אבל אפילו אצלם ייתכן שייאלץ לעבוד עם שחקניות אלמוניות. כך או כך, באמריקה הוא גמר. אמזון תשליך לפח את הסרט החדש שלו, והוא לא יעבוד כאן יותר".


אמזון סירבה להגיב לידיעה, שיש לציין כי לא ברור מה יהיו ההשלכות שלה לגבי השוק הישראלי. סרטו הקודם של אלן, "גלגל ענק", הופץ ברחבי העולם וגם כאן, אך נכשל קופתית גם בארץ, וסביר להניח שהמפיצים המקומיים לא ימהרו להסתער על הסרט החדש.

עוד באותו נושא

אלק בולדווין יוצא להגנתו של וודי אלן: "ההתנכרות אליו עצובה ולא הוגנת"

לכתבה המלאה
יום גשום בניו יורק. צילום מסך
יהיה קיים רק בעותקים פיראטיים? מתוך "יום גשום בניו יורק"/צילום מסך

בניגוד לאנשי תרבות אחרים, שעברו בפרק זמן קצר מכוכבי ענק לדמויות מוקצות בתוך גל החשיפות של החודשים האחרונים בהוליווד, ההאשמות בעניינו של וודי אלן ליוו אותו לאורך 25 השנים האחרונות, ולא מנעו ממנו להמשיך ולעבוד עם טובי השחקנים ההוליוודיים.

כזכור, כבר ב-1992 האשימה דילן פארו, בתם המאומצת של אלן ואשתו דאז מיה פארו, את הבמאי בתקיפה מינית שהתחוללה בעליית הגג של בית אמה, עת היתה בת שבע.

אלן הכחיש את ההאשמות מכל וכל, ושתי חקירות התנהלו בנושא. אחת של משטרת קונטיקט, שנסגרה אף שהוכחה עילה מספקת לחקירה פלילית מחשש ש"תיגרם טראומה לדילן", וחקירה נוספת של המחלקה הסוציאלית במדינת ניו יורק שלא העלתה ראיות ונסגרה אף היא.

הבמאי סירב בזמנו לבדיקת פוליגרף במשטרת קונטיקט, ושכר מכון פרטי - שאת תוצאותיו סירבה המשטרה לקבל. לאורך החקירה הוא אף שינה מספר גרסאות שסתרו את ממצאי ה-DNA שנמצאו בעליית הגג.

ב-2014 פתחה דילן פארו את הסיפור מחדש עם מכתב ארוך שפורסם בניו יורק טיימס, ובו גוללה מחדש את פרטי המקרה. אף שהמכתב עלה לכותרות, הקולנוען הוותיק המשיך להכחיש ולעבוד כרגיל, עד שבשיאו של קמפיין MeToo# תהתה בתו שוב מדוע איש אינו מאמין לדבריה. התגובה הפעם הייתה חריפה ומהירה.

שחקנים כמו אלן פייג', גרטה גרוויג, מירה סורבינו רייצ'ל ברוסנהאן, קולין פירת ומריון קוטיאר התנערו מן היוצר הוותיק והתחייבו לא לעבוד עמו בעתיד, וגם מפיקים וארגוני שחקנים הביעו כוונה להימנע מעבודה עתידית עם הבמאי.

אמנם אלן לא מועמד בעצמו לפרס אוסקר כלשהו השנה, וסרטו הכושל "גלגל ענק" לא קיבל מועמדות בשום קטגוריה, ובכל זאת העננה סביבו תלווה את הטקס, שכן יהיו נוכחים בו לא מעט משותפיו לאורך השנים: לא רק טימותי שאלאמה, שאמנם טרח לכפר פומבית על חטאיו ובכל זאת יהיו שישאלו אותו למה מלכתחילה הסכים להצטלם לסרט של הבמאי למרות שההאשמות נגדו היו ידועות, אלא גם סאלי הוקינס ("צורת המים") ומריל סטריפ ("העיתון"), המועמדות בקטגוריות השחקנית הראשית, שעבדו עם הבמאי בעבר וטרם התבטאו בעניין. אין ספק שבחודש הקרוב, הרשתות החברתיות ידאגו להפעיל עליהן לחץ כדי שיעשו זאת עד ערב האוסקר.

הריאיון המלא עם דילן פארו ובו העדות המלאה נגד אביה

  • עוד באותו נושא:
  • וודי אלן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully