וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ישראלי תובע את הניו-זילנדיות שהשפיעו על לורד לבטל את הופעתה

31.1.2018 / 10:04

ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב, הצעירות החתומות על המכתב שהפציר בכוכבת הפופ לא להגיע לישראל, נתבעות בשם שלוש צעירות שתכננו להגיע להופעה

עריכת וידאו:ניר חן

ארגון זכויות האדם "שורת הדין" הודיע היום (רביעי) כי יתבע את שתי הנשים הניו-זילנדיות שהשפיעו, לכאורה, על לורד לבטל את הופעתה בישראל, כך מפרסם ההוליווד ריפורטר. התביעה הוגשה בהתאם לחוק החרם, שאושר בכנסת ב-2011, וקובעת כי כל קריאה לחרם תרבותי, אקדמי או כלכלי על אדם או מוסד ישראלי - מעצם היותו ישראלי - היא עוולה אזרחית שמהווה עילה לתביעה.

שתי הנתבעות הן ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב, שמכתבן פורסם באתר האינטרנט The Spinoff. במכתב הציגו עצמן השתיים כפעילות למען שלום וצדק במזרח התיכון, הפועלות נגד שלטון האפרטהייד הישראלי, לפי הגדרתן. בין היתר ציינו כי מאז הכרזתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים כבירת ישראל, נהרגו 11 פלסטינים, 3,000 נפצעו ו-350 נעצרו. את מכתבן חתמו במילים: "לורד, הציתי מחדש את הרוח שלנו והראי לעולם שניו-זילנדים הם אנשים מתקדמים ורואים את המחר, כפי שאנו מגדירים את עצמנו. אנא, הצטרפי לחרם האמנותי על ישראל, בטלי את הופעותייך ונקטי עמדה. קולך יצטרף לזה של רבים אחרים, ויחד נעשה את השינוי".

ג'סטין זאקס, יהודיה מניו זילנד שפנתה לזמרת לורד בבקשה שלא תופיע בישראל. באדיבות המצולמים
תשלם פיצויים למעריצות המאוכזבות? ג'סטין סאקס/באדיבות המצולמים

לורד שיתפה את המכתב בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "נרשם! דיברתי עם אנשים רבים על העניין הזה ושקלתי את כל האפשרויות. תודה שחינכתן אותי, אני לומדת כל הזמן בעצמי". יומיים בלבד לאחר מכן התקבלה ההודעה כי ההופעה, שתוכננה להתקיים ביוני בגני התערוכה בתל אביב, מבוטלת.

התביעה של ארגון "שורת הדין" הוגשה בירושלים בשמן של שלוש ישראליות שתכננו להגיע להופעה, ובה דרישה לתשלום של 13 אלף דולר בנזקים.

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, יו"ר ארגון "שורת הדין", המייצגת את התובעות עם עו"ד אבי סגל ועו"ד אבי גז, אמרה לוואלה! תרבות: "זו תביעה ראשונה מסוגה בהתבססות על חוק החרם החדש, שמטילה אחריות על מי שגרם נזק בקריאתו לחרם, בניגוד כמובן למי שביצע את פעולת החרם. ומי שקרא לפעולת החרם היו שתי הבנות הניו זילנדיות האלה. בעקבות המכתב הפומבי שהן פירסמו באינטרנט, לורד ביטלה את ההופעה שלה, ובכך נגרם נזק למי שקנה את הכרטיסים ורצה להגיע להופעה. שלוש התובעות שלנו, בנות 17, מעריצות של לורד, קנו את הכרטיסים ברגע שנודע להן שהיא מגיעה לארץ, הייתה להן ציפיה עצומה להשתתף בהופעה, והן התאכזבו מרה כשהיא הודיעה על ביטול ההופעה מטעמים שקריים שפוגעים בהן באופן אישי, וגם מבחינה לאומית פוגעים באזרחי ישראל ובמדינת ישראל. התביעה התגבשה בשביל לפצות אותן באופן אישי, וגם בעיקר כדי להרתיע ולהראות שזאת המלחמה שישראל נלחמת - נגד ה-BDS, וכל מי שמעתה והלאה יקרא לחרם ובעקבותיו נגרמים נזקים עלול לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully