וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליקר ו"להרוג את המלך": 5 דברים שאסור לכם לפספס השבוע

1.2.2018 / 0:00

לאיזה סרט מומלץ ללכת בסוף השבוע? לאיזו סדרה כדאי להתחיל להתמכר? ועל איזו הופעה שווה להוציא את הכסף השבוע? וואלה! תרבות מפנקת אתכם מדי יום חמישי עם 5 המלצות תרבותיות שוות במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהודה פוליקר - 30 שנה ל"אפר ואבק"

גם 30 שנה לאחר יציאתו, נחשב בעיני רבים האלבום "אפר ואבק" של יהודה פוליקר (ושל שותפו דאז יעקב גלעד) לאלבום הישראלי הטוב בכל הזמנים. באלבום הביאו פוליקר וגלעד לראשונה את השואה למרכז הבמה וסיפרו באומץ וברגישות את סיפורם של בני הדור השני. כעת, 30 שנה לאחר יציאתו, מעלה פוליקר מופע מיוחד שבו ישיר משירי האלבום, אך ישלב גם להיטים מכל השנים. המופע יתקיים במסגרת פסטיבל החורף הראשון לרגל חגיגות 60 שנה להיכל התרבות תל אביב. במסגרת החגיגות יתקיים הערב (חמישי) גם מופע של החצר האחורית (באולם צוקר), ביום שישי - מופע של ריטה שתארח את בתה משי, ובמוצאי שבת - החברים של נטאשה במופע אקוסטי.

מתי? הערב, 1 בפברואר

איפה? היכל התרבות, תל אביב

למה? הגדול מכולם שר את האלבום הגדול מכולם

מרגש בכל פעם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איציק ג'ולי ועדו פדר - Double Operation

היוצרים איציק ג'ולי ועדו פדר, מנהלים אמנותיים פעילים (לדוגמא - פסטיבל ישראל, פסטיבל צוללן למחול עכשווי), יציגו יצירות בחללים של מרכז תרבות מנדל. העבודות - תערוכת אמנות של איציק ג'ולי ויצירת מחול של עדו פדר - נוצרו במסגרת התכנית "אופרציה", ששואפת לחבר בין תחומי אמנות שונים לבין אופרה וקול.

מתי? חמישי-מוצ"ש 1-3 בפברואר ב-20:00, שלישי-רביעי 6-7 בפברואר ב-20:00

איפה? מרכז תרבות מנדל, רחוב התקומה 1 יפו

למה? אנחנו בעד שילוב של תחומי אמנות

IT ITCHES, עדו פדר בשיתוף הרקדניות בשמת נוסן ויולי קובבסיאן

IT ITCHES. בן פלחוב,
IT ITCHES/בן פלחוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ט"ו בשבט במוזיאון ינקו-דאדא, עין הוד

מחפשים פעילות עם המשפחה לשבת הקרובה? אם תקפצו לעין הוד ביום שבת הקרובה בדיוק בשעה 12:00 בצהריים, תגלו שם אורחים מקבוצת "סמרטוט" שבאמתחתם מתנה: שני עצי דאדא גדולים ונדירים שהשניים בחרו לנטוע במוזיאון "ינקו דאדא", לרגל ט"ו בשבט. בנוסף תתקיים בין 11:00-14:00 פעילות לילדים במעבדאדא - מרחב פעיל וחווייתי לכל המשפחה, שבו כל אחד יכול לחוות יצירה בין-תחומית ברוח קבוצת דאדא; לקראת החג, תופעל במקום סדנת יצירה.

מתי? שבת 3.2.18 בשעה 12:00

איפה? מוזיאון ינקו-דאדא, כפר האמנים עין הוד

למה? כיף לילדים, כיף להורים

מעבדאדא ינקו דאדא. רענן טל,
מעבדאדא/רענן טל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועדון תרבות - כאן 11

במדינה שבה מהדורות החדשות לא טורחות אפילו להתייחס להכרזת המועמדויות לאוסקר ברגע שאין סביבן שערורייה הקשורה במירי רגב, ברור שלתוכנית תרבות יומית יהיה קשה לשרוד. ואכן, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, "מועדון תרבות" תרד בחודש הבא מן המסכים ותצטרף בכך לשורה ארוכה של ניסיונות קצרי ימים לגזול מן הטלוויזיה הישראלית ולו חצי שעה בה לא מדברים על השקות ורכילויות אלא מנהלים שיחה נינוחה על ספרים והצגות.

אז נכון, התוכנית לא הייתה מושלמת, ובזמן הקצר שניתן לה גם לא היה לה סיכוי להשתפר עוד יותר, ואמנם הרייטינג שלה היה נמוך מאוד - אבל בשביל מה יש ערוץ ציבורי אם לא בשביל להעלות ולשמר תכניות כאלה, ולעזאזל אחוזי הצפייה שלהן? כך או כך, ההחלטה לחתוך את "מועדון תרבות" כבר התקבלה וכל שנותר הוא ליהנות ממנה בזמן המועט שעוד נותר לה, כחודש בדיוק.

מתי? ימים א'-ה' ב-23:00

איפה? כאן 11

למה? כי עוד תתגעגעו קצת

בקרוב הפרידה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"להרוג את המלך"

"להרוג את המלך" היא מיני-סדרה בת שלושה חלקים מבית ה-BBC, שזכתה לנתוני צפייה גבוהים במיוחד בבריטניה. הסדרה מבוססת הסיפור האמיתי של "מזימת אבק השריפה" מ-1605 - ניסיון של קבוצת קיצונים קתולים לרצוח את מלך אנגליה, ג'יימס הראשון, את משפחתו ואת מרבית האצולה הפרוטסטנטית ששלטה בממלכה, על ידי פיצוץ ארמון ווסט מיניסטר בזמן טקס פתיחת הפרלמנט. במרכזה של הסדרה עומדת דמותו של רוברט קטסבי, שעמד בראש הקבוצה. גלריית הכוכבים שמעטרים את הסדרה כוללת את קית הרינגטון ("משחקי הכס"), ליב טיילר ("שר הטבעות", "הנותרים"), פיטר מאלן ("קוורי") ומארק גרטיס ("שרלוק").

מתי? החל מה-7/2

איפה? ב-yes London ב-VOD (וב-11/2 ב-yes Edge)

למה? כדי לראות מה ג'ון שלג עושה כשהוא לא נלחם בזומבים עם עיניים כחולות

התגעגענו, קית. "להרוג את המלך" - הטריילר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסתור

סרטים ישראליים מתחילים בדרך כלל את המסע שלהם מעמדת נחיתות כה גדולה, שאין טעם להתעמר בהם יתר על המידה ולהקדיש להם את פינת האזהרה. "מסתור", שהגיע לאקרנים בסוף השבוע, יוצא מן הכלל, בגלל שעומד מאחוריו קמפיין שיווק מסיבי, ובו שלטי חוצות, כתבות ב"אולפן שישי", פוסטים בפייסבוק נגד מי שהעזו לצאת נגדו ומה לא. בקיצור, ארטילריה שתוצרים ראויים בהרבה היו יכולים רק לאחל לה.

לקהל הישראלי יש חוש ריח מעולה, כך שהוא הקפיד עד כה להדיר רגליו מן הסרט. אך למקרה שמישהו חס וחלילה הוטעה והתבלבל, נבהיר זאת שוב: "מסתור" הוא בזבוז זמן מוחלט. מותחן ריגול חובבני ומקושקש, שמאחורי היומרות שלו מסתתרות בעיקר פסיכולוגיה ופמיניזם בגרוש. אם מישהו מציע לכם ללכת, תחפשו איפה להסתתר.

עוד באותו נושא

"מסתור": כגודל הפוטנציאל, כגודל הפספוס

לכתבה המלאה
מסתור. סבסטיאן אדשמיד,
מסתור/סבסטיאן אדשמיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully