וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טקטיקות בריוניות לא יפחידו אותנו": הנתבעות בפרשת לורד משיבות אש

1.2.2018 / 16:50

ג'סטין סאקס ונאדיה אבו-שנאב, הניו-זילנדיות שמכתבן השפיע על לורד לבטל את הופעתה בישראל, מכחישות את הידיעות כי כתב תביעה מטעם שלוש רוכשות כרטיסים ישראליות הגיע לידיהן. "ככל שזה נוגע לנו, אין ל'תיק' הזה שום לגיטמציה", כתבו

הזמרת הניו זילנדית לורד. ShutterStock
השלכות הביטול עדיין מסעירות את כל הצדדים. לורד/ShutterStock

פרשת ביטול הופעתה של לורד בישראל הולכת ומסתעפת בימים האחרונים, לאחר שאתמול (רביעי) נודע כי הארגון "שורת הדין" שיגר מכתב תביעה לשתי הסטודנטיות הניו-זילנדיות שהפצירו בלורד שלא להופיע בישראל. היום משיבות השתיים, נאדיה אבו-שנאב וג'סטין סאקס, בפוסט שפורסם באתר Medium.

בפתיחת דבריהן מכחישות אבו-שנאב וסאקס שתביעה כלשהי הגיעה לידיהן. "אתמול שמענו שמועות שאנחנו נתבעות, לכאורה, על ידי הארגון הישראלי 'שורת הדין'. אנחנו מאמינות שמדובר במתיחה, מאחר שקיבלנו את החדשות מיד שנייה על ידי עיתונאי. לא קיבלנו כל זימון או מכתב רשמי. ככל שזה נוגע לנו, אין ל'תיק' הזה שום לגיטימציה".

סאקס ואבו-שנאב תיארו גם את החקיקה בישראל נגד ארגוני חרם, וטענו כי ממשלת ישראל נוקטת בצעדים אנטי-דמוקרטיים הפוגעים בחופש הביטוי. כמו כן, טענו כי ארגון "שורת הדין" ניהל בעבר מספר תביעות כושלות נגד נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר.

את דבריהן חתמו השתיים בחיזוק עמדתן. "עם המכתב הפתוח שלנו ללורד ביטאנו את קולותיהם של מיליונים ברחבי העולם, הקוראים לצדק ושלום בין ישראל ופלסטין. אנשים שיודעים שחרם, נישול וסנקציות הם כלים לגיטימיים ובלתי אלימים, כחלק מאסטרטגיית לחץ על ישראל לסיים את הכיבוש ואת משטר האפרטהייד שלה. טקטיקות הפחדה לא יחניקו את התנועה המתפתחת הזו. המציאות מדברת בעד עצמה. היום הוצפנו בהודעות תמיכה מרחבי ניו-זילנד והעולם. ניו-זילנדים מעריכים הוגנות ואת האפשרות לחשוב עבור עצמנו כמדינה. לא יכתיבו לנו מה לומר. במקום להפחיד אותנו, הטקטיקות הבריוניות הללו רק מחזקות אותנו, ומוכיחות שיש צודקים וטועים בסיטואציה הזאת. אנחנו גאים לעמוד בצד הצודק".

ג'סטין זאקס, יהודיה מניו זילנד שפנתה לזמרת לורד בבקשה שלא תופיע בישראל. באדיבות המצולמים
לא מתרגשת מהפרסומים. ג'סטין סאקס/באדיבות המצולמים

כאמור, אתמול הודיע ארגון "שורת הדין" כי ייצג שלוש מחזיקות כרטיסים ישראליות בתביעה נגד סאקס ואבו-שנאב. בתביעה נכתב כי השלוש דורשות פיצויים בסך של 13 אלף דולר בגין עוגמת נפש ונזק מוראלי שנגרם להן כתוצאה מביטול ההופעה. הופעתה של לורד בישראל תוכננה להתקיים ביוני הקרוב בגני התערוכה בתל אביב. בעקבות שורה של לחצים מצד ארגוני חרם, וכן בזכות מכתבן של שתי הסטודנטיות, החליטה הזמרת לחזור בה מכוונתה לקיים את ההופעה.

  • עוד באותו נושא:
  • לורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully