וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ג'ון מהוני ("פרייז'ר") הלך לעולמו בגיל 77

6.2.2018 / 7:53

ג'ון מהוני, הידוע בעיקר מתפקידו כאביו של פרייז'ר בסדרה באותו שם במשך 11 שנים, הלך לעולמו ביום ראשון האחרון. מלבד תפקידו הטלוויזיוני הוא כיכב במשך עשורים בתיאטרון ובקולנוע

השחקן ג'ון מהוני, פרייז'ר. AP
ג'ון מהוני והכורסה האיקונית מ"פרייז'ר"/AP

השחקן ג'ון מהוני, שידוע בעיקר מתפקידו כמרטין קריין, אביו של פרייז'ר (קלסי גרמר) בסדרה הנושאת את שמו ששודרה בין השנים 1993 ל-2004, הלך לעולמו ביום ראשון האחרון בגיל 77 בהוספיס שבו העביר את ימיו האחרונים.

השחקן האנגלי נולד ב-1940 בבלאקפול ועבר לארה"ב בגיל 19, שם לימד אנגלית באוניברסיטת מערב אילינוי. את קריירת המשחק שלו החל מאוחר - רק בסוף שנות ה-30 לחייו, כאשר תיאטרון סטפנוולף הנודע בשיקגו נדרש לשחקן מעט מבוגר בשנת 1977. לאורך השנים שיחק בהצגות רבות, וב-1986 אף זכה בפרס הטוני על תפקידו במחזה "בית העלים הכחולים" בברודוויי.

את עיקר פרסומו קנה בתפקידו כמרטין קריין ב"פרייז'ר". מהוני היה מועמד לשני פרסי אמי ושני פרסי גלובוס הזהב, וזכה בפרס איגוד השחקנים. ב-2009 שיחק בעונה השנייה של "בטיפול", הגרסה האמריקאית לסדרה הישראלית של חגי לוי. עשור אחרי סיומה של "פרייז'ר" מהוני התאחד עם חברת הקאסט שלו משם, ג'יין ליבס שגילמה את דפני המטפלת שלו, בסדרה הקומית "שוות בקליבלנד". במשך שלוש עונות מהוני גילם את גבר שרוקם מערכת יחסים עם דמותה של בטי ווייט בסדרה.

מלבד במסך הקטן מהוני שיחק בקולנוע לאורך עשורים. בין היתר השתתף ב"אמרי לי כן", סרט הבכורה של קמרון קרואו, "הנשיא מאוהב", "מוכת ירח", "בקו האש", "מציאות נושכת", "ברטון פינק" ורבים אחרים.

הוא מעולם לא נישא ולא הוליד ילדים.

השחקן ג'ון מהוני. AP
לא הותיר אחריו משפחה/AP
השחקן ג'ון מהוני, פרייז'ר, קלסי גרמר, פרי גילפין. AP
מהוני מאחורי הקלעים של "פרייז'ר" אחרי צילומי פרק הפרידה, מאחוריו קלסי גרמר ופרי גילפין/AP
ג'ון מהוני, קלסי גרמר, דיוויד הייד פירס, פרייז'ר. יח"צ,
קאסט הסדרה "פרייז'ר", מהוני מימין/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully