וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: שיר נדיר של אריק איינשטיין שיצא בהוצאה מחודשת

14.2.2018 / 7:00

השיר, "ועוד לא אמרתי הכל", ייצא כחלק ממארז של 15 אלבומים עם סאונד משופר, ובנוסף ייצא אלבום אוסף. למרות שנטען בכמה כלי תקשורת כי השיר לא הושמע מעולם, הוא למעשה יצא לרדיו והושמע בו. האזינו לשיר המרגש

עריכה: אורי רוט; מסטרינג, שחזור סאונד ועריכה דיגטלית: פיני שפטר; צילומים: אלונה איינשטיין, נתן זהבי, יעקב אגור; באדיבות סימה אליהו

שיר נדיר של אריק איינשטיין בשם "ועוד לא אמרתי הכל" יוצא בהוצאה מחודשת כחלק ממארז של 15 אלבומים עם סאונד משופר. בנוסף ייכלל גם אלבום של הקלטות נדירות - כך נמסר מחברת פונוקול. השיר יצא בזמנו לרדיו על גבי תקליטון 7 אינץ'. מ'פונוקול' נטען כי השיר והאלבומים הם מתוך הסלילים המקוריים. את השיר ניתן לשמוע בווידאו שבראש הכתבה. את השיר כתב נתן זך והלחין אבנר קנר.

בתחילת החודש דיווחה חברת החדשות כי בחברת התקליטים פונוקול "מצאו אוצר, הקלטה של שיר אבוד של אריק איינשטיין שמעולם לא הושמע עד עכשיו". המציאות, כאמור, מעט שונה, שכן השיר "ועוד לא אמרתי הכל" דווקא יצא בעבר לתחנות הרדיו על גבי תקליטון וגם שודר ברדיו. אמנם נכון שהשיר לא נכלל באף תקליט ולא חדר לתודעה, אולם השיר ראה אור, שודר בתחנות הרדיו (למשל, כאן), נמצא בתקליטיות של תחנות ואצל אספנים, ולחלוטין אינו שיר חדש.

על פי חברת פונוקול, לפני כשנתיים נמצאו במרתפי החברה אוסף סלילי הקלטות מאסטר לתקליטים ושירים שהקליט איינשטיין בחברת ליטראטון (חברת התקליטים שקדמה לפונוקול) בין השנים 1969-1978. הסלילים, גורסת ההודעה לעתונות, "נחשבו כאבודים", והם כוללים הקלטות מתקופת האלבומים "פוזי", "שבלול", "פלסטלינה", "בדשא אצל אביגדור", "יסמין", "סע לאט" ועוד. עוד נמסר מהחברה כי נמצאו הקלטות שירים בביצועים אשר לא ראו אור קודם לכן. פונוקול העלתה פרוייקט גיוס המונים בהדסטארט, במטרה לשחזר מאסטרים מקוריים ולהוציא בסאונד משופר מארז שכולל 15 אלבומים ובנוסף "אלבום אוסף חדש המכיל שיר שטרם יצא לאור, 'ועוד לא אמרתי הכל'", נכתב בהדסטראט של פונוקול - כאמור, בניגוד למציאות שבה השיר ראה אור. השיר כונה בהדסטארט הרשמי באותיות מוגדלות ומודגשות "שיר חדש", ורק באותיות הקטנות צויין כי למעשה "יצא בזמנו על גבי תקליט שדרים לתחנות הרדיו בלבד".

אריק איינשטיין בסרט סיפור אהבה סטנדרטי. יעקוב אגור מתוך אוסף אגור באדיבות yes דוקו,
אריק איינשטיין/יעקוב אגור מתוך אוסף אגור באדיבות yes דוקו

לאחר שישה ימים בלבד הפרויקט חצה את גבול מאה האחוז בהדסטארט. גורמים בתעשיית המוזיקה הביעו בפני וואלה! תרבות את הסתייגותם מכך שחברת התקליטים הממוסדת פונוקול בחרה להעלות את הפרוייקט להדסטארט, ובכך לגלגל את הוצאות שיפור הסאונד לקהל הרחב במקום שהחברה עצמה תישא בעלויות.

האזינו לשיר "ועוד לא אמרתי הכל" (מעל).

פסנתר: אבנר קנר
גיטרה: חיים קריו
כינורות וקונטרבס: לא ידוע
הוקלט באולפני טריטון 1977
מסטרינג, שחזור סאונד ועריכה דיגטלית: פיני שפטר
עריכת הקליפ: אורי רוט
צילומים: אלונה איינשטיין, נתן זהבי, יעקב אגור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully