וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחרמן מההלוויה של מרגרט תאצ'ר": ג'ון אוליבר מסכם את פרשיות נתניהו

19.2.2018 / 11:31

המנחה הבריטי ניצל את תוכנית הפתיחה של העונה כדי לתאר בפני צופיו את הדפוס הבזבזני בו נקטו, לדבריו, בני הזוג נתניהו. אחרי שתיאר את ההוצאות של השניים על גלידות, נרות ריחניים ומיטה זוגית, הציג גם קטע מתוך ביקורו של מושיק גלאמין בביתם, ובמרכזו בדיחה סרת טעם

עריכת וידאו:ניר חן
ג'ון אוליבר על פרשיות נתניהו. צילום מסך
מצחיק, אבל בעצם גם די עצוב כשחושבים על זה/צילום מסך

"השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר", תוכנית סיכום השבוע הפופולרית של המנחה הבריטי, חזרה לפנות בוקר (שני) לעונה חדשה ברשת HBO ופתחה בהשלמת חוסרים. המונולוג הפותח של אוליבר כלל התייחסות להמלצה להעמיד לדין את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בחשד לשוחד בשתי פרשיות שונות. כהרגלו בקודש, לא חסך אוליבר בדוגמאות צבעוניות כדי להסביר לצופיו את השתלשלות האירועים.

"ישראל, הדבר שאתם מעלים כשכל החברים שלכם מצביעים לאותה מפלגה, אבל אתם עדיין מעוניינים בוויכוח", פתח אוליבר לפני שהציג קטע מתוך דיווח של רשת CBSN, ובו צוין כי נתניהו חשוד בקבלת כספים ממפיק הוליוודי וכי הציע יחס מועדף למו"ל עיתון, בתמורה לסיקור אוהד. "וזאת רק ההתחלה. הם גם מאשימים שקיבל מתנות נדיבות מחברים עשירים, כולל סיגרים ושמפניות בשווי של כמעט 300 אלף דולר. ובעוד הוא דוחה את ההאשמות הללו, לנתניהו ואשתו יש טעם ראוותני ידוע", המשיך אוליבר.

המנחה טען כי גברת נתניהו זכתה לכינוי "מארי אנטואנט הישראלית", והתייחס לפרטים על "הבזבזנות של השניים" כ"מהממים". "לאורך השנים הם הואשמו בבזבוז של 1,700 דולר מכספי משלמי המיסים על נרות ריחניים, 2,700 דולר רק על גלידה משובחת ו-127,000 דולר על התקנת מיטה זוגית על מטוס שנתניהו חכר כדי להשתתף בהלוויה של מרגרט תאצ'ר. זו טיסה של 5 שעות בלבד מישראל, על אף שאני מבין את זה: אתה הולך להלוויה של מרגרט תאצ'ר, שאחריה תהיה מחורמן ומוכן להזדיין".

בהמשך הקטע ציין אוליבר כי לאורך השנים עשו בני הזוג נתניהו מאמצים רבים לעשות ספין לשימוש שלהם בכספי ציבור. הוא הקרין קטע מתוך הביקור של משה גלאמין בבית ראש הממשלה, וציין כי כל העניין נעשה בטעם רגע מלבד רגע אחד שגרם לו להתעלות. בקטע נראה גלאמין כשהוא שואל את הגברת נתניהו "מה? זה הארון שלכם? אני חושב שאנה פרנק מסתתרת פה מאחורה". אחרי שהקהל באולפן הגיב בהלם לדברים, המשיך אוליבר: "ככל הנראה בשום שלב במהלך העריכה, לא מישהו ממשרד ראש הממשלה או כל אחד אחר, מצא לנכון לומר: 'הכל נראה נפלא, אבל אולי כדאי שתוותרו על בדיחת אנה פרנק?', כמעט ציפיתי שמתרגם דרום אפריקני יופיע בקצה המסך ויגיד 'בוז, בדיחות על אנה פרנק. בוז'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully