וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בזכות ספי ריבלין התגברתי על פחדיי וקיבלתי את עצמי"

26.2.2018 / 1:14

יובל המבולבל הבין בזכות דמותו של "פיסטוק" שיש עוד ילדים מופנמים כמוהו, ניקי גולדשטיין למד מחוש הטיימינג הנדיר של ריבלין, ועודד מנשה משוכנע שריבלין גאון כמו דני קיי. לרגל פסטיבל הקומדיה וההומור שייפתח מחר, בחרו קומיקאים את רגעי ספי ריבלין שלהם

יח"צ - חד פעמי

מחר יוצא לדרך פסטיבל הקומדיה וההומור על שם ספי ריבלין וכמדי שנה יתארחו בו קומיקאים רבים, שחקנים, ויעלו בו הפקות מקור במיוחד לאירוע. לרגל הפסטיבל, שיתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון, פנינו לכמה מהאמנים שמשתתפים בו כדי שיספרו מעט על ההשראה שהעניק להם ספי ריבלין וכדי שיבחרו את הדמות האהובה עליהם ביותר, שאותה גילם הקומיקאי שהלך לעולמו לפני יותר מחמש שנים. הנה הבחירות שלהם:

ספי ריבלין. נמרוד סונדרס
ריבלין/נמרוד סונדרס

יובל המבולבל (יובל שם-טוב):

"כשהייתי ילד קטן, הייתי ילד שקט ומופנם שחי כל הזמן בדמיונות. היו לי בעיות של קשב וריכוז והדבר היחידי שיכולתי להתחבר אליו זה ההומור. מאוד התחברתי לדמותו של פיסטוק מתוך הסדרה "רגע עם דודלי". הוא היה סוג של אדם מבולבל וחי בעולם משלו וככה בעצם קיבלתי את עצמי והבנתי שיש עוד אחד כמוני. אם תשימו לב, יש קווים מקבילים רבים בין דמותו של יובל המבולבל לבין הדמות של פיסטוק. השאיפה האישית שלי שיש איזה ילד - זר, שונה, מבולבל - בעולם שרואה אותי, ושאני אצליח לעזור לו להתגבר על הפחדים שלו כמו שאני התגברתי עליהם בזכות פיסטוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יובל המבולבל. ראובן קסטרו
יובל המבולבל/ראובן קסטרו

אבי גרייניק:

"כשהייתי קטן, והטלוויזיה שלנו הייתה עוד בשחור לבן, לא ידעתי שלפיסטוק יש עיניים כחולות. לא שהייתי צריך, כי כל פעם שהוא פער אותן כדי להביט ב'רגע', הוא שאב אותי לעולם סקרני, מלא בתום מבולבל ומשם היה לו קל לגרום לי גם להתפוצץ מצחוק. אני לא סתם נשאבתי לעיניים של פיסטוק. זה קרה לי עוד לפני שידעתי שיש לו עיניים כחולות. סוד קסמו של פיסטוק פתח לי עולם יפה של אופטימיות, תמימות, צחוק, שמחה ואהבה לצד ערכים של חינוך וידע. ספי עבורי היה דמות נערצת, קומיקאי נהדר ואישיות מקסימה".

אבי גרייניק. בכורה היירספריי, אביב חופי
גרייניק/אביב חופי, בכורה היירספריי

ננסי ברנדס:

"ספי ריבלין מצא חן בעיני בתכנית 'ערוגות החשק'. זו הייתה סדרה בערוץ הראשון שעסקה בסיפורי זימה וחשק שנכתבו על ידי משוררים עבריים מימי הביניים והומחזו על ידי דן אלמגור. זו הפעם הראשונה ששמעתי בחיי את ספי שר, נחוש ומיוחד.
ספי הוא אדם יקר ומדהים בעיני. הייתה לו את היכולת לבדר ולהצחיק באופן אחר".

ניקול ראידמן. ניר פקין
ברנדס/ניר פקין

מיקי קם:

"אחד הרגעים שהכי זכורים לי מספינק'ה הייתה דמותו בתכנית הטלוויזיה 'רגע עם דודלי'. משהו בתמימות ובהומור של פיסטוק מאוד קסם לי. אפשר לומר שהייתי משוגעת עליו. ספינק'ה היה אדם אהוב ואני בטוחה שהוא ידע שהוא אהוב. הוא היה איש עשיר בצחוק, נדיב כאדם ובוודאי כשחקן ובמיוחד כפרטנר על הבמה. דמות נוספת שזכורה לי שמצחיקה אותי באופן אישי ואינה מוזכרת בטלוויזיה היא 'משרתם של שני אדונים'".

מיקי קם בחדר איפור. ראובן קסטרו
מיקי קם/ראובן קסטרו

ניקי גולדשטיין:

אדריאן - הרומני בעל הקיוסק - היא אחת הדמויות המיתולוגיות שגילם ספי ריבלין בתכנית 'ציפי ללא הפסקה' בתחילת שנות התשעים. הקיוסק שלו היה ממוקם בבית הספר שבו למדה ציפי - ילדה שובבה שאוהבת ממתקים ולא אוהבת ללמוד. ציפי הייתה מטריפה את אדריאן כשהייתה מגיעה לקיוסק ומתלבטת שעות ולא קונה כלום. זה רק אחד מתוך עשרות שיתופי פעולה בין ציפי שביט וספי ריבלין וכמו תמיד הם הולידו דמויות בלתי נשכחות ותוצאות קורעות מצחוק. היה ביניהם תיאום מושלם ואותו סוג של הומור. כקומיקאי היה לי קל להתחבר לביצוע המופתי של ספי, לחוש הטיימינג הנדיר שלו ולפאנצ'ים המצחיקים שיצר החיבור בינו ובין ציפי. מעבר לזה, זה תמיד הזכיר לי את השעות שהייתי מבלה בקיוסק בבית הספר, במקום ללמוד".

ניקי גולדשטיין. ניר פקין
גולדשטיין/ניר פקין

עודד מנשה:

"כשגדלתי בשנות ה-70 לא היה לנו יוטיוב ולא אינטרנט ולא יובל המבולבל. היו לנו שתי תכניות בלבד שחיכינו להם כל שבוע, כשאחת מהן היא "רגע עם דודלי", שם חיכינו בקוצר רוח למצחיק הכי כובש שיש. "פיסטוק" הזכיר לי את דני קיי, שהיה אז קומיקאי בינלאומי שכבש את העולם. ריבלין היה אחד השחקנים והקומיקאים מהטובים שפגשתי. הייתה לי זכות לעבוד איתו. לספי היה הכול: כישרון, איכות קומית אדירה וכריזמה שמעטים זכו לה. כל מי שפגש בו התאהב בו בצדק".

עדן הראל, עודד מנשה. רפי דלויה
מנשה עם אשתו עדן הראל/רפי דלויה

רמי קאשי:

"מלבד הכישרון יוצא הדופן של האגדה ספי ריבלין, אחד הדברים המשמעותיים ביותר מבחינתי היא היכולת שהייתה לו לפרגן לאמנים אחרים, כמו אלי יצפאן, ובכלל לדור הקומיקאים הצעיר יותר. פרגון אמיתי אינו מובן מאליו בנוף שלנו. ספי ניחן בגאונות קומית שלא נראתה עוד בארץ. הוא היה מיוחד במינו, אני באופן אישי מזדהה מאוד עם הטירוף והאנרגיה המתפרצת שהייתה לו. אני מושפע ממנו הרבה ולומד ממנו המון".

seperator

פסטיבל הקומדיה וההומור על שם ספי ריבלין יתקיים בהיכל התרבות ראשון לציון בין 27 בפברואר ל-3 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully